Pojawił się nowy Volkswagen Passat sedan. Ale w Chinach – Europa musi obejść się smakiem

1 rok temu

Nowy Volkswagen Passat jest pierwszym w historii tego modelu, który nie otrzyma wersji sedan. Ale nie dotyczy to Chin.

Obecny Volkswagen Passat (B9) na Starym Kontynencie występuje wyłącznie w jednej wersji nadwoziowej. Czyli jako potężne, rodzinne kombi, które powstaje na jednej linii produkcyjnej ze Skodą Superb nowej generacji.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-volkswagen-passat-wciaz-lider-czy-juz-tylko-statysta-wrazenia-z-pierwszych-jazd,aid,4024

Niemcy zdecydowali się na taki ruch, ponieważ klasyczne limuzyny w Europie są w odwrocie. Tutaj dominują samochody uterenowione, które przekonują klientów przede wszystkim swoją uniwersalnością. Podobnie zresztą jak modele kombi.

Aktualny Volkswagen Passat w Europie występuje wyłącznie jako kombi. VOLKSWAGEN

Chińczycy kochają sedany

Ale reszta świata ma inne gusta niż Europejczycy. Dotyczy to na przykład Chin, gdzie przez cały czas kocha się sedany, ze względu na ich reprezentacyjne charakter i wygląd. Z tego względu na tamtejszym rynku już niedługo zadebiutuje Passat z trójbryłowym nadwoziem.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/produkcja-pojazdow-na-swiecie-kolejny-rok-dominacji-chin,aid,4057

Volkswagen Passat sedan do środkowego słupka wygląda praktycznie identycznie jak oferowane w Europie kombi. Za to od niego dalej do tyłu to już zupełnie inne auto. Czy ładne? To rzecz gustu.

Chiński Volkswagen Passat sedan mierzy ponad 500 cm długości. Oparto go na platformie MQB. MINISTERSTWO PRZEMYSŁU I TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH

Na pewno postawne. Nowy, europejski Volkswagen Passat wyraźnie urósł na tle poprzednika i w tej chwili na długość mierzy aż o 14,4 cm więcej niż wcześniej (491,7 cm). Z kolei na szerokość zyskał 2 cm (185,2 cm), natomiast wysokość pozostała bez zmian (150,6 cm).

Chiński sedan okazuje się jeszcze większy. Od zderzaka do zderzaka mierzy ponad 500 cm. Poza tym jego rozstaw osi względem kombi powiększono o 3 cm. Wynosi on 287 cm.

https://magazynauto.pl/testy/volkswagen-passat-variant-b1-i-b9-protoplasta-sukcesor-i-pol-wieku-historii,aid,3715

Na początek wyłącznie silniki TSI

O ile w przypadku europejskiego Volkswagena Passata klienci mogą wybierać spośród trzech rodzajów napędu – silniki benzynowe i wysokoprężne oraz hybryda plug-in – o tyle w Chinach na początku sprzedaży oferowany będą oferowane wyłącznie „benzyniaki”.

Podstawową jednostką napędową ma być 1.5 TSI o mocy 160 KM. Nieco później dołączy do niego 2.0 TSI wytwarzające 220 KM. W obu przypadkach standardem są dwusprzęgłowy automat oraz napęd na przednie koła.

Chiński VW Passat sedan jest wytwarzany przy wsparciu miejscowego SAIC-a. MINISTERSTWO PRZEMYSŁU I TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH

Chiński Volkswagen Passata sedan ma powstawać w spółce joint venture z koncernem SAIC, będącym właścicielem m.in. MG. Z kolei konkurencyjny Volkswagen Magotan – również z 5-metrowym nadwoziem i identycznym, co Passat rozstawem osi – ma być wytwarzany przy współpracy z lokalnym FAW-em.

Idź do oryginalnego materiału