Podróbka Kii EV3? Na to wygląda. Trzykrotnie tańsza alternatywa

1 tydzień temu

Przemysł motoryzacyjny z Państwa Środka rozwinął się w błyskawicznym tempie. Niektóre modele są nie tylko porównywalne z tymi koreańskimi, japońskimi czy zachodnimi, ale też bywają od nich lepsze (w wybranych kategoriach). Niemniej jednak wciąż można dostrzec wpatrywanie się w bardziej renomowanych graczy, czego kolejnym przypadkiem jest ta potencjalna podróbka Kii EV3. Widać, czym inspirowali się chińscy projektanci.

Podróbka Kii EV3 – i to znanej marki

Próba stworzenia podobnego produktu, ale za mniejsze pieniądze ma przekonywać pragmatyków. o ile coś jest zbliżone, a przy tym tańsze, to po co przepłacać? Z takiego założenia pewnie wyszedł Dongfeng, który stworzył model Nano 06. Tak, wygląda jak podróbka Kii EV3 i tego nie ukrywa.

Najlepszym tego dowodem są wymiary. Prezentowane auto ma 4306 milimetrów długości, co oznacza, iż jest zaledwie 6 milimetrów dłuższe od koreańskiego pojazdu. Trzeba również uczciwie przyznać, iż chińskie auto ma o 35 milimetrów większy rozstaw osi, co może skutkować dodatkową przestrzenią w kabinie.

Dongfeng Nano 06 – profil

Pas przedni najlepiej uwydatnia podobieństwo do elektrycznego crossovera Kii. Wszystko za sprawą proporcji i reflektorów, które równie dobrze mogłyby zostać wkomponowane we front jakiegokolwiek auta koreańskiego producenta. Trudno więc mówić o przypadkowym powiązaniu języka stylistycznego.

Profil prezentowanego auta też zdradza liczne podobieństwa. Plastikowe nakładki karoserii mają niemal identyczne kształty i rozmiary. Klamki też nie wystają poza obrys, a przeszklenia zwężają się ku tyłowi. Jedynie koła są mniejsze, co lekko zaburza całość.

Tylna szyba została wkomponowana pod zbliżonym kątem. Nad nią zagościł oczywiście spojler dachowy. Lampy są na szczęście inne, choć przypominają te zastosowane w Lynk & Co 001. do dołu. Z tej strony nie ma więc problemu z odróżnieniem tych aut.

Dongfeng Nano 06 – wnętrze

Kabina ma zapewniać odpowiedni poziom przestronności oraz wysoki komfort użytkowy. Producent chwali się, iż we wnętrzu można wypocząć, dzięki ilości miejsca na nogi i możliwości znaczącego pochylenia oparć. Fotele można praktycznie położyć, co pozwoli na wyprostowanie dolnych kończyn.

Nie jest to oczywiście kluczowa zdolność, ale dobrze, iż podróbka Kii EV3 czymś takim dysponuje, bo udowadnia, iż nie chodzi jedynie o tanie pozoranctwo. Bagażnik też nie budzi zastrzeżeń – jego pojemność to 500 litrów.

Dongfeng Nano 06 – wnętrze

Kokpit nie ma w sobie niczego nadzwyczajnego. Wpisuje się w aktualne trendy oparta na minimalistycznych formach i wszechobecnych podświetleniach. Trudno więc mówić o jakimkolwiek zachwycie.

Jeżeli chodzi o zegary, to są cyfrowe. Osadzono je na niewielkim wyświetlaczu wkomponowanym przed kierownicą. Ta druga ma owalny wieniec i fizyczne przyciski na obu ramionach. Wygląda całkiem nieźle.

Dongfeng Nano 06 – kokpit

Na konsoli centralnej znalazł się dotykowy ekran multimedialny, który oferuje wszelakie funkcje pojazdu. Tak naprawdę to jedyny instrument znajdujący się w tych „okolicach”, co oznacza, iż jak się zepsuje, to nie ustawi się praktycznie niczego.

Producent nie zapomniał także o praktycznych rozwiązaniach, wśród których są półki, kieszenie, gniazda ładowania czy uchwyty na butelki. Uwagę zwracają także zróżnicowane materiały w jasnych kolorach.

Chińska podróbka Kii EV3 w dobrej cenie

Dongfeng Nano 06 bazuje na platformie Quantum Architecture No.3, która jest autorskim projektem tej marki. o ile chodzi o silniki, to w gamie jest tylko jedna propozycja. To jednostka elektryczna generująca 181 koni mechanicznych i 290 niutonometrów.

Dongfeng Nano 06 – tył

Klient ma wybór akumulatora trakcyjnego. Ten mniejszy ma pojemność 44,94 kWh, a większy – dokładnie 51,87 kWh. Zasięg? Zgodnie z bardzo optymistycznymi normami CLTC, wynosi kolejno 401 i 471 kilometrów.

Maksymalna moc ładowania nie została ujawniona, ale wiemy, iż nie jest mała, skoro producent obiecuje uzyskanie 100 kilometrów zasięgu w 5 minut – za pośrednictwem szybkiej ładowarki, rzecz jasna.

Chińska podróbka Kii EV3 ma jeszcze jedną zaletę – i to kluczową. chodzi o cenę, która na rodzimym rynku startuje od 79 900 juanów. To oznacza, iż kosztuje równowartość 41 548 złotych (kurs 0,52). To trzykrotnie mniej, niż koreański model w Polsce.

Idź do oryginalnego materiału