Płacisz tyle samo co za Omodę 5, a stawiasz w garażu bardziej wszechstronnego SUV-a. Na dodatek stylowego i z większym bagażnikiem

3 godzin temu

Wielu prawdopodobnie cieszy fakt, iż rynek kompaktowych SUV-ów obfituje teraz w szereg ciekawych propozycji. Problem jest tego typu, iż ciężko się zdecydować, który z modeli jest najlepszą opcją. W podobnej cenie można mieć kilka propozycji a ci z ograniczonym budżetem nie muszą już wybierać Dacii. Omoda 5 jest bez wątpienia kuszącą opcją, ale jej najmocniejszy rywal wygrywa z nią pod wieloma względami.

Omoda 5 przegrywa ze swoim mocnym rywalem pod kilkoma względami

Nie ma wątpliwości, iż zakup pojazdu z segmentu SUV-ów przy ograniczonym budżecie nie oznacza już rezygnacji z technologii i osiągów. Dziś można wybierać wśród ofert marek Dacia, Omoda czy MG. Nie jest tajemnicą, iż ci, którzy nie chcą rumuńskiego SUV-a, zastanawiają się nad jedną z dwóch pozostałych opcji. Odnowiony MG HS z pewnością pojawił się w najlepszym czasie, gdy rynek zaczynał skupiać uwagę na modelu Omoda 5. Teraz jest doskonałą propozycją, a marka ma świetne modele w praktycznie każdym segmencie.

SUV MG wyróżnia się większą przestronnością i designem, który świetnie łączy elegancję i nowoczesność. Jest w cenie podobnej do chińskiego rywala i wyróżnia się większą niezawodnością. Bagażnik o pojemności 507 litrów w podstawowej konfiguracji, można powiększyć do 1484 litrów, więc MG HS może się pochwalić zauważalnie większą przestrzenią niż Omoda 5. Rywal MG ma bagażnik o pojemności 360 litrów, który można powiekszyć do 1075 litrów maksymalnie. jeżeli poszukujemy pakownego SUV-a to HS pod tym względem jest rozsądniejszą opcją.

Design MG HS po odnowieniu stał się nie tylko schludny, ale także elegancki i nowoczesny. W końcu Brytyjczycy przez cały czas mają coś do powiedzenia, jeżeli chodzi o projekty samochodow MG. Nie trzeba zatem, płacąc mniej, rezygnować ze stylowego samochodu. We wnętrzu MG HS także nie brakuje stylu oraz dodatkowo technologii. jeżeli chodzi o projekt i ergonomiczność, dla wielu rywal Omody staje się ciekawszą opcją. Pod względem materiałów użytych we wnętrzu MG HS nie musi niczego się wstydzić. Spójrzmy zatem na specyfikację mechaniczną modeli.

MG HS źródło: materialy prasowe producenta

SUV MG jest jednym z najrozsądniejszych zakupów

Skoro wiemy, iż na zakupy i wycieczki lepszą opcją jest SUV MG, sprawdźmy część mechaniczną.

Nowy MG HS można kupić wybierając jeden z dwóch dostępnych wariantów. Pierwszy benzynowy z 1,5-litrowym silnikiem turbo o mocy 170 KM (275 Nm) osiąga prędkość maksymalną 190 km/h i obiecuje łączne zużycie paliwa przy tej prędkości na poziomie 7,4 l/100 km. Rozpędzenie się do setki zajmuje mu zaś 9,4 sekundy. Dla porównania silnik modelu Omoda 5, 1.6 T-GDi ma moc 185 KM. Fakt, iż ma tu niewielką przewagę mocy, jednak jak wielokrotnie podkreślano, jednostka MG HS może się pochwalić bardziej wyrafinowaną pracą.

Zwycięzcą jest tu niewątpliwie drugi wariant mechaniczny MG HS czyli hybryda typu plug-in (PHEV). Połączenie silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym pozwala, by SUV MG osiągnął łączną moc 309 KM. Ponadto dzięki zasięgowi elektrycznemu wynoszącemu ponad 100 km i zastosowaniu akumulatora o pojemności 21,4 kWh SUV MG jest opcją szytą w sam raz dla tych poszukujących oszczędności bez rezygnacji z mocy i etykiety eko. Jak wyglądają cenniki i wyposażenie MG HS?

MG HS PHEV widok wnętrza źródło: materiały prasowe producenta

W niemalże tej samej cenie SUV MG jest bardziej wszechstronną opcją z 7-letnią gwarancją

Jeśli chodzi o wyposażenie, to MG HS oferuje więcej za tę samą cenę. choćby w podstawowej wersji wyposażenia Excite zawiera takie elementy jak:
– podwójny ekran o przekątnej 12,3 cala,
– kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay,
– kamerę cofania HD z liniami prowadzącymi i czujnikami parkowania,
– Nawigacja satelitarna,
– Felgi aluminiowe 19″,
– kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą,
– klimatyzacja sterowana na ekranie dotykowym,
– kompletny pakiet systemów wspomagania prowadzenia o nazwie MG Pilot.

Jeśli zdecydujesz się na wykończenie Exclusive, zyskasz dodatkowe funkcje tj. kamera 360, dwustrefowa klimatyzacja, elektryczna pokrywa bagażnika, czy bezprzewodowa ładowarka do telefonu. Dla porównania, wyposażenie Omody 5 jest bardziej ograniczone i mniej technologiczne.

Cena jest oczywiście kluczowym czynnikiem. Ceny benzynowej wersji MG HS zaczynają się od 109 900 zł za wersję Excite i 120 900 za wersje Exclusive. Te same poziomy wyposażenia, ale z automatyczną skrzynią biegót to odpowiednio 118 900 zł i 129 900 zł. Promocyjny cennik obowiązuje do 31 marca 2025 r.

Dla porównania cennik modelu Omoda 5 zaczyna się od 115 500 zł w wersji Comfort i od 129 500 zł w wersji Premium. Brakuje w nim jednak opcji hybrydowej, którą ma MG HS. Za taką trzeba zapłacić 156 500 zł (Excite) lub 165 500 zł (Exclusive) i nie brakuje mu ani funkcji, ani przestrzeni.

Dodatkowo dzięki gwarancji na 7 lat lub 150 000 kilometrów MG HS umacnia swoją pozycję jako bardziej niezawodnego i kompletnego SUV-a niż Omoda 5. Połączenie konkurencyjnego stosunku ceny i specyfikacji oraz większej ilości opcji mechanicznych czynią MG HS bardziej rozsądną opcją. To zarówno na krótkie dojazdy do pracy, jak i na dalekie wycieczki. W tym przedziale cenowym trudno o lepszą opcję, która dodatkowo nie wymaga rezygnacji mocy i stylowego nadwozia.

MG HS PHEV widok bagażnika
Wnętrze modelu Omoda 5
Warianty wyposażenia modelu OMODA 5
OMODA 5 2025 źródło: Cherry International
Idź do oryginalnego materiału