Volkswagen jest w Polsce synonimem trwałości, wytrzymałości i bezawaryjności. Samochody niemieckiego producenta cieszą się u nas świetną opinią. choćby starsze modele nadgryzione zębem czasu sprawują się świetnie i wciąż jest ich mnóstwo na polskich drogach. Z natury są to samochody proste, oszczędne i niewymagające dużego wkładu finansowego. A jak jest z tym konkretnym modelem?
Oto Volkswagen dla wszystkich
Volkswagen to jedna z absolutnych ikon, jeżeli chodzi o motoryzację w Polsce. Był taki okres, kiedy na polskich drogach było ich całe multum. Golf, Polo, Passat – to był wybór, który mógł zadowolić każdego. Kwestią był tylko dobór generacji i idące za tym kwoty. Niezwykła popularność niemieckiego producenta jest dosyć łatwa do wytłumaczenia. Zawsze mieliśmy tutaj obraz aut wytrzymałych, niezawodnych, ale jednocześnie dosyć prostych w budowie. jeżeli jakieś usterki już się zdarzały, wielu kierowców potrafiło poradzić sobie z nimi samodzielnie. Niemal każdy mechanik z automatu był specjalistą w Volkswagenach a liczba tych aut sprawiała, iż nie było żadnego problemu z dostępnością oraz ceną części. Volkswagen był po prostu dobrym wyborem. dla wszystkich.
Oczywiście oferta niemieckiego producenta zawsze była bardzo szeroka. Moglibyśmy tu wybierać w wielu modelach i każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Mam wrażenie, iż nieco niedocenianym w Polsce był Volkswagen Jetta. Samochód pojawił się na rynku w 1979 roku, natomiast… to czasy zamierzchłe. Nie będziemy skupiać się teraz na pierwszych generacjach, bo nie ma to większego sensu. W 1998 na rynku pojawiła się czwarta Jetta, która… w Europie nazwana była Bora. jeżeli szukamy czegoś nowszego, poszukiwania możemy rozpocząć od szóstej generacji.
Zachwycająca limuzyna w niewielkiej cenie
Jetta szóstej generacji wygląda naprawdę świetnie. Przede wszystkim, doszło tutaj do pewnej rewolucji. Po raz pierwszy model ten nie był zmodyfikowanym wcieleniem Golfa a zupełnie osobnym i stworzonym od zera nowym bytem. Samochód wygląda ładnie, nowocześnie i dla wielu może być wręcz uosobieniem słowa „limuzyna”. Oczywiście Volkswagen nie zawiódł też pod kątem silników. Do wyboru mamy kilka jednostek benzynowych, kilka dieslowskich… a choćby hybrydę. Moc waha się od 105 do 200 koni mechanicznych.
Pierwsza odsłona ma dziś świetną opinię na poziomie 4,4 na 5. Po liftingu było choćby lepiej, bo tutaj użytkownicy „Autocentrum” oceniają auto na 4,6 na 5. Zdecydowana większość kierowców twierdzi, iż bez wahania kupiłaby ten samochód ponownie. Wśród głównych zalet wymienia się m.in. przestrzeń dla kierowcy i pasażerów chociaż… wielu użytkowników za zaletę wymienia po prostu, całokształt. Wszystko tutaj działa tak, jak należy. Co z ceną? Volkswagena Jettę szóstej generacji kupimy dziś choćby w okolicach 30 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Volkswagen