Prius zyskuje technologię geofencingu

moto-przestrzen.pl 4 godzin temu

Toyota wprowadza do modelu Prius technologię geofencingu pozwalającą jeszcze efektywniej wykorzystać zalety układu hybrydowego plug-in, który w bezemisyjnym trybie EV pozwala pokonać choćby do 110 km. Pierwszym samochodem marki z tym rozwiązaniem była Toyota C-HR Plug-in Hybrid.

Prius to ikona innowacyjności Toyoty. Zaprezentowany w 1997 roku model był pierwszym masowo produkowanym samochodem z pełną hybrydą, a kolejne generacje auta zapowiadały nadchodzące zmiany w zelektryfikowanych napędach marki. Przez blisko 28 lat na całym świecie sprzedano 5,3 miliona Priusów, a 350 tysięcy z tych aut to hybrydy plug-in.

Prius to duży zasięg w trybie EV i wszechstronność hybrydy

Obecna piąta generacja auta dostępna jest w Europie wyłącznie z napędem typu plug-in hybrid. To najwydajniejsza, najmniej emisyjna, a zarazem najmocniejsza odsłona Priusa w historii. Samochód dysponuje 223 KM (164 kW) łącznej mocy, a dopracowana i zaawansowana technologia hybrydowa pozwala pokonywać duże odległości, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. W trybie EV samochód może pokonać do 86 km (cykl mieszany WLTP), a poruszając się wyłącznie w ruchu miejskim zasięg elektryczny może wynieść do 110 km. Opcjonalny dach z panelami fotowoltaicznymi pozwala zyskać choćby 8,7 km zasięgu dziennie.

Napęd plug-in hybrid w Priusie doskonale sprawdza się również podczas dłuższych tras oraz w sytuacjach, gdy doładowanie baterii nie jest możliwe. Piąta generacja technologii hybrydowej wykorzystuje do maksimum potencjał napędu, co przekłada się na średnie zużycie paliwa od 0,5 l/100 km oraz najniższą w historii modelu emisję CO2 od 11 g/km (cykl mieszany WLTP)

Prius 2025 z nowymi technologiami

Toyoty Prius z 2025 roku modelowego zyskują inteligentną technologię geofencingu, która pozwala jeszcze lepiej wykorzystać potencjał hybrydy plug-in oraz pomaga zoptymalizować zużycie paliwa. To drugi model w gamie marki po Toyocie C-HR Plug-in Hybrid, który korzysta z tego rozwiązania.

System geofencingu analizuje trasę oraz ruch drogowy wykorzystując nawigację w chmurze. Zebrane dane dostosowuje do informacji o stylu jazdy kierowcy oraz najczęściej pokonywanych trasach, automatycznie zmieniając tryby jazdy między napędem elektrycznym a hybrydowym w zależności od lokalizacji. System samodzielnie będzie dobierał odpowiedni tryb pracy napędu, uwzględniając poziom naładowania baterii i sytuację na trasie.

Toyota podniosła poziom wyposażenia standardowego Priusa z roku modelowego 2025. W każdej wersji auto ma bezprzewodową stację do ładowania telefonów w konsoli centralnej, a wersja Executive otrzymała dach panoramiczny. W topowej odmianie opcjonalnie można zamówić dach z panelami fotowoltaicznymi. Prius jest także wyposażony w najnowszą generację systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE wraz z Toyota Safety Sense.

Toyotę Prius z roku modelowego 2025 można już zamawiać u dealerów marki.

Idź do oryginalnego materiału