Oto nowy kompaktowy hatchback Kia K4 – spalinowy sukcesor Ceeda

2 godzin temu

Kia oficjalnie zaprezentowała K4 – kompaktowego (ale z gatunku tych wyrośniętych) hatchbacka, który docelowo zastąpi Ceeda. Co warto podkreślić, a może umknąć w zalewie elektrycznych nowości, K4 jest autem spalinowym. Koreański rywal Golfa trafi do polskich salonów już w październiku, na początek – w trzech wersjach napędowych.

Kia nie zwalnia tempa i prezentuje nowość za nowością. Niedawno pokazano bowiem elektryczne EV4, Sportage'a po modernizacji, SUV-a na prąd EV5 oraz mocno zmodernizowanego Stonica (w Polsce pojawi się w listopadzie br.).

A teraz debiutuje jedna z najważniejszych nowości – kompaktowy hatchback K4, wyposażony w silniki spalinowe. Oto najważniejsze informacje na temat tego modelu, który już w październiku znajdzie się w polskich salonach koreańskiej marki.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/kia-sportage-fl-2025-wersje-dane-techniczne-ceny-prowadzenie-wrazenia-z-jazdy-opinia,aid,5500

Spore rozmiary

K4 prezentuje się okazale i została zaprojektowana w zgodzie z najnowszym tzw. językiem stylizacyjnym marki, dzięki czemu wszystkie debiutujące w tej chwili modele wyglądają bardzo spójnie. K4 jest wyraźnie większe od Ceeda i jego rozmiary zewnętrzne są następujące: długość 444 cm (o 13 cm więcej niż w Ceedzie), szerokość 185 cm (+5 cm), wysokość 143,5 cm (-1,2 cm), rozstaw osi 272 cm (+7 cm; w efekcie Kia zapowiada, iż K4 ma z tyłu najwięcej miejsca na nogi z aut występujących w kompaktowym segmencie). Pojemność bagażnika wynosi zaś 438 litrów (+43 l).

Kabina K4 także wyraźnie nawiązuje designem i rozwiązaniami do innych nowości marki. Na desce rozdzielczej dominują trzy ekrany umieszczone w jednej obudowie (12,3-calowy zestaw cyfrowych wskaźników, 5,3-calowy ekran do sterowania klimatyzacją i również 12,3-calowy dotykowy centralny ekran). System multimedialny bezprzewodowo obsługuje Apple CarPlay i Android Auto, korzysta z głosowego asystenta AI oraz będzie mógł pobierać zdalne aktualizacje (OTA). Dzięki funkcji Digital Key 2.0 telefon można wykorzystywać także do tego, by dostać się do auta.

K4 otrzyma bogaty zestaw systemów wsparcia kierowcy, wśród których znajdą się m.in. układy Blind-Spot View Monitor ( wyświetla obraz martwego pola widzenia w lusterkach na ekranie zegarów), Blind-spot Collision-Avoidance Assist (monitoruje radarami strefy obok auta i zapobiega kolizjom podczas zmiany pasa), Smart Cruise Control 2 (potrafiący m.in. w razie braku reakcji kierowcy zatrzymać samochód) czy Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (ostrzega i hamuje przy jeździe tyłem, wykrywając nadjeżdżające pojazdy).

https://magazynauto.pl/testy/audi-a3-sportback-hyundai-i30-kia-ceed-skoda-octavia-volkswagen-golf-test-porownanie-bagazniki-spalanie-zasieg-osiagi,aid,4642

Na początek trzy wersje napędowe

Kia poinformowała, iż K4 pojawi się na początku w następujących wersjach (wszystkich benzynowych): 1.0 turbo o mocy 115 KM z manualną skrzynią biegów (w ogólnoeuropejskiej informacji prasowej wspomniano także o odmianie MHEV tego silnika, który może być też połączony z automatem) oraz 1.6 turbo w dwóch odmianach mocy: 150 lub 180 KM (obie standardowo współpracują z dwusprzęgłową przekładnią o 7 przełożeniach). Na razie nie podano osiągów i zużycia paliwa. W przyszłym roku gama zostanie rozszerzona o odmianę w pełni hybrydową.

Kia oficjalnie nie podała, czy nowe K4 zastąpi w gamie Ceeda, ale wydaje się to absolutnie naturalne, zważywszy na to, iż aktualne wcielenie debiutowało w 2018 r. więc czas na zmianę generacyjną jest już najwyższy. Co więcej, fotografom tropiącym samochody podczas testów przedprodukcyjnych udało się już przyłapać w Europie K4 w wersji kombi.

K4 sprawia wrażenie auta znacznie masywniejszego do Ceeda. fot. Kia
Tylne klamki niestety nie znajdują się na poszyciu drzwi, a wyżej. To niezbyt wygodne rozwiązanie. fot. Kia
Odmiana GT-Line ma m.in. czarne dodatki karoserii. fot. Kia
Klimatyzacją można sterować poprzez środkowy niewielki ekran lub na panelu poniżej centralnych nawiewów. fot. Kia
Idź do oryginalnego materiału