Oto Kia Sportage po liftingu. Na nowej „twarzy” się nie kończy, zmian jest znacznie więcej

1 dzień temu

Kia poddała liftingowi (ale z gatunku tych od razu zauważalnych) swój bestseller – SUV-a Sportage. Auto zmieniło się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Lista modyfikacji jest całkiem pokaźna i zawiera także modyfikacje układów napędowych (z solidnym zastrzykiem mocy w przypadku hybrydy).

Kompaktowy SUV Sportage okazał się dla Kii prawdziwym sukcesem. Koreańska marka sprzedała już bowiem łącznie ponad 7 mln egzemplarzy wszystkich generacji. Nie tylko globalnie, ale także w Europie znajduje on dużą rzeszę klientów. Na przykład w ciągu 4 miesięcy br. (wg firmy analitycznej Data Force; dane za Automotive News Europe) Sportage'a kupiło ponad 52 tys. osób, co daje mu ogólnie 15. miejsce wśród wszystkich aut oferowanych na Starym Kontynencie, a piątą pozycję w swojej klasie – za VW Tiguanem, VW T-Rockiem, Dacią Duster i Nissanem Qashqaiem.

https://magazynauto.pl/testy/audi-q3-ford-kuga-kia-sportage-skoda-karoq-test-porownanie-dane-techniczne-wymiary-bagaznik-zasieg-spalanie-ceny,aid,5095

Sportage po face liftingu zadebiutował w listopadzie ubiegłego roku w USA (tam oferowany jest model z dłuższym niż u nas rozstawem osi), a teraz pokazano zmodernizowaną wersję na rynki Europy. Oto najważniejsze zmiany, jakie zaszły w tym modelu Kii.

Nie tylko nowa „twarz”

Rozpoznanie modelu po liftingu najłatwiejsze będzie z przodu, bo właśnie tutaj zmiany są największe. Zaprojektowano bowiem nowy zderzak, grill oraz całe oświetlenie, z bardzo charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej. Poza tym zmiany stylizacyjne objęły listwy boczne, tylny zderzak oraz lampy zespolone. W efekcie modyfikacji długość auta wzrosła o 2,5 cm, do 454 cm. Nowe są także wzory aluminiowych obręczy o rozmiarach 17-, 18- oraz 19-cali.

W kabinie także wprowadzono modyfikacje. Inaczej ukształtowano nawiewy powietrza (teraz znacznie mniej rzucają się w oczy), zastosowano nową dwuramienną kierownicę oraz ekrany wskaźników i centralny (oba mają po 12.3 cala). System multimedialny unowocześniono – bezprzewodowo obsługuje Android Auto oraz Apple Car play oraz może pobierać zdalne aktualizacje. Zastosowano ponadto 10-calowy wyświetlacz przezierny (HUD). Nowe są także tapicerki, w tym stworzona wraz z firmą Dinamica zamszowa, przeznaczona dla wersji GT Line.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-rodzinna-kia-pv5-wchodzi-na-rynek-w-zachecajacej-cenie,aid,5257

Słabsza i mocniejsza

Na razie nie podano jeszcze pełnych danych technicznych zmodernizowanej Kii Sportage. Wiadomo jednak, iż już od początku pojawi się ona w dwóch wersjach silnikowych. Bazowa korzysta z benzynowej jednostki 1.6 turbo, która teraz rozwija 150 KM, czyli o 10 KM mniej niż w aucie przed liftingiem (napęd przedni, do wyboru skrzynie manualna lub dwusprzęgłowy 7-biegowy automat).

Z kolei wariant hybrydowy (także z jednostką .6 T-GDI) otrzymał solidny zastrzyk mocy, bo zamiast 210 KM generuje teraz 239 KM, a także nowej generacji automatyczną 6-biegową przekładnię. Sportage HEV ma wersje z napędem na przednie lub cztery koła.

Sprzedaż Kii Sportage po liftingu rozpocznie się w Polsce w 2025 r. Ceny poznamy prawdopodobnie znacznie bliżej rynkowego debiutu. Można zakładać, iż w gamie, poza wspomnianymi wariantami, znajdzie się tak jak dotąd hybryda plug-in.

Tradycyjnie dla face liftingów, największe zmiany zaszły z przodu auta. Zdjęcie: Kia
Z tyłu nowe są zderzak i całe oświetlenie. Zmieniono też design felg. Zdjęcie: Kia
Spore zmiany w kabinie – m.in. nowe ekrany, nawiewy powietrza czy kierownica. Zdjęcie: Kia
Hybrydowy układ napędowy rozwija 239 zamiast 210 KM. Zdjęcie: Kia
Idź do oryginalnego materiału