Oryginalne auto premium za 35 000 zł. Pod maską udany diesel

2 tygodni temu

Ten samochód nie cieszył się wielkim zainteresowaniem na rynku pierwotnym, choć do dziś ma bardzo duży potencjał. Wbrew pozorom, jego koszty eksploatacyjne nie są tak duże, jak można przypuszczać. To oryginalne auto premium bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach technologicznych, a przy tym oferuje bardzo wysoką jakość wykonania i przestronne wnętrze.

Świetny stosunek ceny do jakości

Niektórych może zaskoczyć, iż ten model oferuje lepsze materiały, niż BMW czy Audi z tego samego segmentu. To oczywiście nie oznacza, iż powinien być popularniejszy, ale na pewno ma argumenty, które mogą przekonać konkretną grupę nabywców. Niektórym zależy na wyróżnianiu się za rozsądne pieniądze. I to właśnie im dedykowane jest to oryginalne auto premium.

Kolejną niespodzianką jest platforma i wykorzystane podzespoły. Otóż, pochodzą z popularnego minivana. To też oznacza, iż podwozie nie kryje ani drogich, ani skomplikowanych rozwiązań. Zapewnia za to komfortową jazdę.

DS 5 – profil

Co to za model? DS 5, czyli jeden z pierwszych reprezentantów francuskiej marki, która początkowo była specjalną serią Citroena, by później stać się niezależnym tworem. Dziś ma już ugruntowaną pozycję, choć jej oferta produktowa rozwija się raczej powoli.

Pomimo wieku, „Piątka” wciąż prezentuje się znakomicie. Ma nietypową karoserię – jest przerośniętym hatchbackiem, który na tle dłuższych konkurentów (na przykład Serii 3 i A4) wyróżnia się pod każdym względem.

Oryginalne auto premium z drugiej ręki

Nie każdy kierowca ceni sobie biżuteryjny charakter samochodu. To jednak typowa cecha dla aut tej marki. Stanowią swego rodzaju podkreślenie gustu i oczekiwań użytkowników. Nikt więc nie wybiera ich ze względu na ekonomię czy walory praktyczne, choć to nie oznacza, iż w tych kategoriach znacząco ustępują rywalom.

To oryginalne auto premium z Francji posiada naprawdę piękne wnętrze. Ogromny kokpit z pochyloną konsolą centralną wygląda bardzo widowiskowo. Tak odważnych projektów w tych latach nie robili ani Niemcy, ani Japończycy. Widać, iż projektanci mieli pomysł i wolną rękę, by go zrealizować.

DS 5 – wnętrze

Choć te wszystkie przyciski i pokrętła wyglądają nietypowo, ergonomia użytkowa jest naprawdę niezła. Wyjątkiem są klawisze do otwierania szyb, które zostały umieszczone na tunelu środkowym. To jednak celowy zabieg.

Świetnie prezentują się zegary, które zapewniają odpowiedni poziom czytelności. Do tego dochodzi kierownica z grubym wieńcem. Czego brakuje? Zdecydowanie uchwytów na butelki czy puszki. Widać, iż forma miała nieco większe znaczenie, niż praktyczność.

Natomiast pod względem przestronności nie ma najmniejszych powodów do narzekania. Cztery osoby średniego wzrostu zmieszczą się tu bez najmniejszych problemów. Ponadto, bagażnik ma pojemność 468 litrów, co pozwoli na zabranie wakacyjnego ekwipunku.

Oryginalne auto premium a koszty

DS 5, już jako niezależny produkt, był oferowany w latach 2015-2018. Produkowano go jedynie we Francji. Ma więc europejskie pochodzenie, co znacząco ułatwia dostęp do części zamiennych. Nie bez znaczenia jest także pokrewieństwo z C4 Picasso.

Francuski model był dostępny z silnikiem benzynowym 1.6 THP występującym w dwóch wariantach: 156- i 200-konnym. Bez względu na moc, nie jest to najlepsza jednostka na rynku. Ma średnią kulturę pracy, potrafi dużo palić i zdarzają się jej kosztowne usterki.

DS 5 – przód

Co ciekawe, w ofercie była też hybryda oparta na dieslu. Dziś taki duet oferuje jedynie Mercedes w swoich większych modelach (na przykład Klasie E). To interesujące połączenie w DS-ie, ale rzadko spotykane i raczej kosztowniejsze w użytkowaniu.

Najlepszym rozwiązaniem są silniki wysokoprężne z serii HDi. Ten podstawowy ma 1,6 litra pojemności i oferuje około 115 koni mechanicznych. Mocniejsze mają 163 i 181 koni mechanicznych. Nierzadko występują z klasycznymi automatami.

Oryginalne auto premium z dieslem to bardzo dobry pomysł – choćby tym podstawowym, jeżeli użytkownik ma spokojny styl jazdy. Nie generuje dużych kosztów serwisu czy eksploatacji, dlatego warto je polecić.

DS 5 nie był częstym wyborem firm, dlatego łatwo o egzemplarze z przebiegami poniżej 200 tysięcy kilometrów. We wspomnianym budżecie na polskim rynku mieszczą się bezwypadkowe samochody z lat 2016-2017, które mogą jeszcze długo posłużyć swoim właścicielom. Warunkiem koniecznym jest jednak prawidłowy serwis.

Idź do oryginalnego materiału