Opel Astra jest oferowany jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi Sports Tourer. Ceny tego modelu zaczynają się od 109 800 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Opel Astra 6. generacji został po raz pierwszy pokazany w lipcu 2021 roku, a na początku grudnia 2021 roku poznaliśmy wersję kombi (Sports Tourer). Opisywany model powstał na platformie EMP2, a jego nadwozie i wnętrze zaprojektowano zgodnie z językiem stylistycznym zapoczątkowanym przez Mokkę. Oznacza to, iż głównym elementem przodu auta jest panel Opel Vizor, a w kabinie czeka cyfrowy kokpit Pure Panel. Więcej o tym aucie: Nowy Opel Astra – oficjalne zdjęcia i informacje
Opel Astra (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Opel Astra mierzy 437,4 cm długości, 186,0 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 147,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 267,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 422 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1339 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 352-1268 l.
Opel Astra Sports Tourer mierzy 464,2 cm długości, 186,0 cm szerokości (206,2 cm z lusterkami) i 148,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 273,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 597 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1634 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 516-1553 l.
Opel Astra (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną oraz 2 hybrydy plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Opla Astra w wersji hatchback, w nawiasach podane osiągi modelu Astra Sports Tourer (o ile się różnią).
Silniki benzynowe:
- 1.2 Turbo (110 KM, 205 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 (10,8) s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 (5,6-5,7) l/100 km
- 1.2 Turbo (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 (10,0) s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,7 (5,6-5,8) l/100 km
- 1.2 Turbo (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 (9,9) s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,8 (5,7-6,0) l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 1.5 Diesel (130 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 (11,0) s, prędkość maksymalna: 209 (208) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,0 (4,9-5,1) l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.6 Turbo Plug-in Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 (7,7) s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,0-1,1 (1,1-1,2) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 67 km
- 1.6 Turbo Plug-in Hybrid (225 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 (7,6) s, prędkość maksymalna: 235 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,1-1,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 64 km
Nowy Opel Astra (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.2 Turbo/110 KM (Edition), 1.2 Turbo/130 KM (w Business Edition i Elegance – z manualną skrzynią biegów, a w GS – z przekładnią automatyczną) oraz 1.6 Turbo PHEV/225 KM (GSe). W wersjach Business Edition i Elegance dopłata do 8-biegowego automatu dla 1.2 Turbo/130 KM wynosi 9500 zł. Wysokoprężny wariant 1.5 Diesel/130 kosztuje odpowiednio: 137 800 zł (Business Edition) oraz 143 300 zł (Elegance). Hybrydowa odmiana 1.6 Turbo PHEV/180 KM została wyceniona na: 174 500 zł (Elegance) oraz 182 500 zł (GS). Dopłata do modelu Astra Sports Tourer wynosi 5000 zł (Edition, Business Edition i Elegance) lub 6000 zł (GS i GSe). Opel Astra jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Edition – od 109 800 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Phanton, z oponami 205/55 R16
- Zestaw naprawczy do opon z kompresorem
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie, jednostrefowa
- Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- Poduszki boczne w tylnym rzędzie
- Kurtynowe poduszki w obu rzędach
- Układ stabilizacji toru jazdy ESP z ABS i Traction Control
- Układ wspomagający ruszanie na pochyłościach HSA
- Układ utrzymania na pasie ruchu
- System ostrzegania przed kolizją (również z pieszym) i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości z funkcją dostosowania prędkości
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- System monitorujący ciśnienie w oponach
- Elektrycznie sterowany hamulec postojowy
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Zapłon sterowany przyciskiem „Start”
- Czujnik deszczu
- Automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia (tunelowym)
- Reflektory i światła do jazdy dziennej w technologii LED, z systemem sterowania światłami drogowymi
- Światła przeciwmgielne w technologii LED
- Światła tylne w technologii LED
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym
- Relingi dachowe w kolorze srebrnym (dla modelu Astra Sports Tourer)
- Listwy boczne w linii okien w kolorze czarnym
- Sportowe koło kierownicy pokryte skórą, spłaszczone u dołu, z przyciskami sterowania
- Tapicerka materiałowa Modene, szara
- Fotele przednie z regulacją w 6 kierunkach
- Tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40 (dla modelu Astra w wersji hatchback)
- Tylna kanapa dzielona w proporcji 40:20:40 (dla modelu Astra Sports Tourer)
- Konsola środkowa ze schowkiem zamykanym roletą
- Światłoczułe lusterko wewnętrzne
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- 10-calowy kolorowy wyświetlacz graficzny wskaźników kierowcy
- System Multimedia Plus z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym Pure Panel, łączami Bluetooth, USB, funkcjami bezprzewodowej projekcji ekranu telefona Apple CarPlay i Android Auto, zdalnymi aktualizacjami, filmami instruktażowymi i tunerem cyfrowym DAB oraz 6 głośnikami
Business Edition – od 120 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Edition oraz dodatkowo:
- 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Phanton, z oponami 205/55 R16
- Panoramiczna kamera cofania 180 stopni
- Przyciemniane szyby tylna oraz boczne tylne
- Podgrzewane koło kierownicy
- Tapicerka materiałowa Modene, czarna
- Fotel kierowcy AGR z regulacją w 8 kierunkach
- Podgrzewane fotele przednie
- Konsola środkowa z podłokietnikiem i schowkiem zamykanym roletą
Elegance – od 125 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji Business Edition oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Admiral, z oponami 225/45 R17
- Klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie, z filtrem przeciwpyłkowym/zapachowym
- Zaawansowany układ rozpoznawania znaków z funkcją dostosowania prędkości
- Zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów z systemem zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego
- Tempomat adaptacyjny (z funkcją Stop&Go dla wersji ze skrzynią automatyczną)
- System automatycznego sterowania zamkami drzwi przednich i zapłonem Open&Start
- Listwy boczne w linii okien w kolorze srebrnym
- Podgrzewana szyba przednia
- Tapicerka łączona materiał-skóra syntetyczna Isabella, jasnoszara
- 4-kierunkowa regulacja zagłówków foteli przednich
- Podłokietnik tylnej kanapy z uchwytem na dwa kubki (dla modelu Astra Sports Tourer)
- Otwór na długie przedmioty w oparciu kanapy (dla modelu Astra Sports Tourer)
- Regulowana na wysokość podłoga bagażnika FlexFloor (niedostępna dla wersji 1.6 Turbo PHEV)
- Nastrojowe oświetlenie wnętrza, 8 kolorów do wyboru
- Światłoczułe lusterko wewnętrzne, bezramkowe
- Elektrycznie składane lusterka boczne
- Ładowarka pokładowa 3,7 kW (dla wersji 1.6 Turbo PHEV)
- Kabel do ładowania tryb 2, 1,8 KW do gniazdka 230V (dla wersji 1.6 Turbo PHEV)
GS – od 143 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Elegance oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Kadett, czarne, z oponami 225/45 R17
- Zaawansowany układ utrzymania w osi pasa ruchu
- Układ ostrzegania o pojeździe z tyłu na sąsiednim pasie i w martwym polu widzenia, o dalekim zasięgu
- Układ ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu i z boku
- Zaawansowany system parkowania – panoramiczne kamery 360 stopni Intelli-Vision z czujnikami parkowania przód/tył
- Elektrycznie sterowane drzwi bagażnika (dla modelu Astra Sports Tourer)
- Pakiet wizualny „Black” – ramka panelu przedniego Opel Vizor, loga Opel i nazwa modelu z tyłu w kolorze czarnym
- Dach w kolorze czarnym
- Listwy boczne w linii okien w kolorze czarnym
- Sportowe koło kierownicy pokryte skórą perforowaną, spłaszczone u dołu, z przyciskami sterowania
- Czarna podsufitka
- Tapicerka łączona materiał-skóra syntetyczna Greta, ciemnoszara
- Ozdobne aluminiowe nakładki na pedały
GSe – od 204 000 zł, obejmuje wyposażenie wersji GS oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Commodore (wnętrze czarne), z oponami 225/40 R18
- System kontroli jakości powietrza w kabinie Intelli-Air
- Adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED
- Tapicerka Alcantara GSe, z elementami ze sztucznej skóry, ciemnoszara
- Fotele przednie Performance AGR z regulacją w 8 kierunkach
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie, z pamięcią ustawień
- Ładowarka indukcyjna telefonu w konsoli centralnej
- Wyświetlacz projekcyjny kierowcy Intelli-HUD
- System Multimedia Navi Plus z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym Pure Panel Pro, nawigacją online, łączami Bluetooth, USB, funkcjami bezprzewodowej projekcji ekranu telefona Apple CarPlay i Android Auto, zdalnymi aktualizacjami, filmami instruktażowymi i tunerem cyfrowym DAB oraz 6 głośnikami
Więcej na temat Opla Astra:
Opel Astra (2022) – pierwsza jazda