Odświeżony SUV okazał się hitem. Ten Peugeot należy dziś do najbardziej popularnych modeli

2 godzin temu

Nie istnieje jedna odpowiedź na pytanie o to, jaki SUV jest tym idealnym. Każdy z nas ceni ten segment za coś innego i czegoś innego poszukuje. Ogromną popularnością cieszą się w ostatnich latach modele marki Peugeot. Francuski producent doskonale trafił w gusta kierowców i jego kolejne konstrukcje osiągnęły spory sukces. Ten konkretny model wydaje się dziś opcją, która statystycznie powinna przemówić do większości odbiorców.

Spis treści:

  • Peugeot 3008 – nowa wersja
  • Opinie kierowców
  • Napęd i silniki
  • Aktualne ceny

Odświeżony SUV natychmiast zyskał popularność

Pierwsza generacja modelu Peugeot 3008 pojawiła się na rynku w 2009 roku. Crossover był pewną nowością, natomiast wizualnie… nie powalał. Dziś wyraźnie widać po nim upływ czasu i pewnie dla większości kierowców nie okaże się on atrakcyjnym wyborem. Natomiast już to, co wydarzyło się w roku 2016, można nazwać absolutną rewolucją. Nowe 3008 w niczym nie przypominało swojego poprzednika – i dobrze. Z crossovera stało się potężnym SUV-em – i to dla większości również będzie zaletą. W gruncie rzeczy, trudno znaleźć tu cokolwiek, co przemawiałoby za pierwszą generacją.

fot. Peugeot / Stellantis

Druga generacja Peugeota 3008 wygląda świetnie i nie ma tutaj pola do dyskusji. Wnętrze było dosyć futurystyczne i dobrze wyposażone. Nie brakuje nowoczesnych systemów i rozwiązań zarówno z zakresu bezpieczeństwa, jak i infotainmentu. Było wygodnie i funkcjonalnie. Na uwagę zasługuje też spory bagażnik. Francuski SUV jest bardzo wysoko oceniany przez samych kierowców. Na portalu „Autocentrum” jego ocena średnia wynosi w tym momencie 4.5 na 5 i jest to wynik lepszy od średniej całego segmentu.

Dokładnie taki, jakiego potrzebujesz?

Samochód jest wyposażony w napęd na przednią oś. Wielu kierowców podkreśla, iż Peugeot 3008 bardzo dobrze się prowadzi. Do wyboru były różne warianty skrzyni biegów – zarówno w odmianie manualnej, jak i automatycznej. W pierwszych rocznikach dominowały benzynowe silniki 1.2 i 1.6 o mocy 130, lub 165 koni oraz diesle 1.6 i 2.0 generujące 120, 150, lub 180 koni mechanicznych. Z jednej strony są to bardzo solidne wartości, które zapewnią odpowiednią dynamikę i komfort jazdy, choćby drogami szybkiego ruchu. Jednak z drugiej, są to też jednostki oszczędne – w przypadku diesli spalanie spada poniżej 6 litrów na 100 kilometrów.

fot. Peugeot / Stellantis

Aktualnie najtańsze egzemplarze z roczników 2016-2018 jesteśmy w stanie kupić już w okolicach 40 tysięcy złotych. Nie jest to sporo, zważywszy na rocznik, nowoczesność, jakość, czy silniki. W podobnych cenach znajdziemy dziś wiele starszych modeli, które nie oferują takich systemów i technologii. Znajdziemy też takie z podobnych roczników, które jednak odstają na przykład pod kątem silników. Peugeot 3008 to SUV, który może okazać się dziś dobrym wyborem.

Zdjęcia: Peugeot / Stellantis

Idź do oryginalnego materiału