Od 2024 tablice rejestracyjne będą musiały być „ozdobione” nową naklejką. Bez niej kierowcy będą tracić masowo dowody rejestracyjne, a jej uzyskanie wcale nie musi być takie proste. Cały czas zmieniające się przepisy sprawiają, iż uzyskanie homologacji dla samochodów z silnikami benzynowymi czy typu Diesel będzie trudniejsze z roku na rok.
Nowa naklejka na tablice rejestracyjne
Nowy Rok wiąże się z wieloma zmianami i nie chodzi nam tylko o pójście na siłownię. Naklejki na tablice rejestracyjne będą potwierdzeniem przejścia badania technicznego. Bez naklejki kierowcy będą mogli stracić dowód rejestracyjny w przypadku kontroli przez policję.
Przegląd techniczny to istotny aspekt pozwalający utrzymać samochody na odpowiednim poziomie bezpieczeństwa. Chodzi tu zarówno o działające hamulce, światła, czy amortyzatory, jak i poziom zanieczyszczeń, jakie uwalniane są z naszych rur wydechowych. Nie wszyscy Polacy znają system obowiązujący w Niemczech, ale trzeba przyznać, iż jest on bardzo przejrzysty.
Przeglądy TUV są jednymi z najbardziej rygorystycznych w całej Europie. choćby gdy sprowadzamy samochód z Niemiec, jeżeli ma on istotny przegląd TUV, możemy być prawie pewni, iż wszystko jest z nim w jak najlepszym porządku. A uzupełnieniem tych przeglądów jest naklejka na tablice rejestracyjne.
Naklejka HU musi zostać umieszczona na tablicach rejestracyjnych po każdorazowo wykonanym przeglądzie technicznym. Dzięki temu zarówno policja jak i inni uczestnicy ruchu od razu wiedzą, czy dany samochód może poruszać się po drogach, czy też nie.
Wszystko jest jasne i czytelne
W 2024 roku każdy, kto przyjedzie swoim samochodem na przegląd TUV otrzyma niebieską naklejkę na tablice rejestracyjne. Będzie to oznaczało kolejną wizytę w 2026 r. Z kolei każdy kto kupi nowy samochód poniżej 3,5 tony otrzyma żółtą naklejkę. Po środku znajdzie się liczba 27. Następny przegląd będzie przypadał zatem na 2027 rok, ponieważ termin dla nowych samochodów – podobnie jak w Polsce – wynosi trzy lata. Czarny pasek na naklejce informuje natomiast o dokładnym terminie badania technicznego.
Co ciekawe, od nowego roku liczbę systemy wspomagające staną się obowiązkowe także w nowych samochodach w całej Unii Europejskiej. Należą do nich zaawansowany automatyczny asystent zapewniający lepsze hamowanie awaryjne, asystent utrzymania pasa ruchu w sytuacjach awaryjnych, inteligentny asystent prędkości (ISA), ostrzeganie o senności/monitorowanie uwagi, asystent cofania, asystent skrętu i ostrzeganie przed kolizją, rejestracja danych związanych ze zdarzeniami w przypadku wypadek (czarna skrzynka), światło hamowania awaryjnego i rozszerzona strefa ochrony przed uderzeniem głową.