
Klienci mają duże powody do zadowolenia. Napływ nowych producentów z Dalekiego Wschodu zaowocował znacznie większym wyborem. Wpłynął również na ceny, które stały się znacznie bardziej przystępne. Nowy rywal Corolli udowadnia, iż Chińczycy poważnie traktują europejski rynek. Podejrzewamy, iż ich całe gamy produktowe będą systematycznie zyskiwać na popularności.
Kolejny model w klasie kompaktów
To bez wątpienia najmocniej obsadzony segment na Starym Kontynencie. Mimo tego, wciąż oferuje przestrzeń na kolejne samochody. W tym przypadku mamy do czynienia z naprawdę ciekawą kompilacją cech i technologii, która może zmniejszyć zainteresowanie bardziej znanymi, renomowanymi modelami.
Nowy rywal Corolli jest interesującą alternatywą, która broni się praktycznie w każdej istotnej dziedzinie. Ma atrakcyjny design, nowoczesny i mocny układ napędowy, a także bardzo dobre wyposażenie – już w podstawowej wersji.
BYD Seal 5 DM-i – przód, fot. BYDTo BYD Seal 5 DM-i, który otwiera ofertę aut hybrydowych chińskiego producenta. o ile chodzi o sylwetkę, to kompaktowy sedan, który poza Toyotą może rywalizować z Renault Megane GrandCoupe czy Skodą Octavią. Co prawda ta ostatnia to liftback, ale ma podobną bryłę i zbliżone rozmiary.
Pod względem stylistycznym nie przypomina konkurentów. Może nie jest najbardziej wyrazistym pojazdem w klasie, ale ma w sobie dawkę indywidualizmu. Najlepsze wrażenie robią elementy oświetlenia i dyskretne, acz liczne przetłoczenia.
Nowy rywal Corolli to hybryda PHEV
BYD ma już duże doświadczenie w branży, co przekłada się na tworzenie własnych podzespołów. Ten model jest kolejnym tego przykładem. Seal 5 DM-i oferuje układ plug-in, który powinien sprostać oczekiwaniom szerokiej grupy użytkowników.
Nowy rywal Corolli ma czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. Wspiera go jednostka elektryczna. Potencjał systemowy tego układu to 212 koni mechanicznych i 300 niutonometrów. Biorąc pod uwagę masę własną tego samochodu (1635 kilogramów), są to wystarczające wartości. Warto dodać, iż choćby w Golfie nie dostaniemy wersji PHEV.
BYD Seal 5 DM-i – tył, fot. BYDPrzenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się przekładnia automatyczna. Dynamika auta nie rozczarowuje. BYD Seal 5 DM-i przyspiesza do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozpędza się do 180 km/h (elektroniczny ogranicznik).
Ważnym elementem układu jest akumulator trakcyjny, który został stworzony przez samego producenta. To konstrukcja LFP o pojemności 18,3 kWh, która w trybie elektrycznym umożliwia pokonanie 100 kilometrów (cykl mieszany). Ładowanie prądem przemiennym AC (6,6 kW) w zakresie 15-100 procent zajmuje 174 minuty.
Ile kosztuje nowy rywal Corolli?
Wyżej podane wartości mogłyby sugerować wysoką cenę. Jest jednak wprost przeciwnie. BYD Seal 5 DM-i startuje od 110 415 zł, co wiąże się z wyprzedażą rocznika 2025. To znakomita propozycja, tym bardziej iż kompaktowy sedan Toyoty jest droższy, a oferuje znacznie mniej zaawansowaną hybrydę HEV.
BYD Seal 5 DM-i – wnętrze, fot. BYDNowy rywal Corolli w tej cenie posiada wspomniany 212-konny układ plug-in z dużą baterią. To znakomita oferta, tym bardziej iż wyposażenie jest bardzo atrakcyjne. Wersja Comfort, czyli bazowa, oddaje do dyspozycji m.in.:
- reflektory full LED
- 17-calowe felgi aluminiowe
- wielofunkcyjną kierownicę
- dwustrefową klimatyzację automatyczną
- wirtualne wskaźniki (8,8 cala)
- 6 głośników
- elektrycznie obracany ekran multimedialny (12,8 cali)
- kamerę cofania
- tylne czujniki parkowania
- funkcję ładowania V2L
- dostęp bez kluczyka
- biały lakier Snow
Trudno wyobrazić sobie ciekawszą propozycję w tej cenie. Hybrydowy Seal 5 jest kilka krótszy, niż Peugeot 508, co obrazuje z jak dużym samochodem mamy do czynienia. Powinien zainteresować dużą liczbę polskich klientów oczekujących odpowiedniego stosunku ceny do napędu i wyposażenia.

6 godzin temu















