Nowy Hyundai Kona – bardziej sportowy wygląd i więcej technologii na pokładzie

profiauto.pl 4 lat temu

W segmencie miejskich crossoverów Hyundai Kona cieszy się ugruntowaną popularnością –od wprowadzenia na rynek w 2017 roku sprzedało się w Europie ponad 228 000 egzemplarzy tego modelu. Wygląd może się jednak znudzić, dlatego koreański producent przygotował mały lifting.

Największe zmiany można dostrzec z przodu

Hyundai przeprojektował światła do jazdy dziennej oraz przygotował nowy zderzak wraz z osłoną chłodnicy. Z tyłu również zmieniły się światła, które mają teraz nową sygnaturę.

Generalnie Kona po zmianach prezentuje się dojrzalej i może się podobać.

Szczególnie wyróżnia się Kona w wersji N-Line

Maska zyskała trzy niewielkie szczeliny, a znaczek Hyundaia wypełnił kratkę tuż nad zderzakiem z większymi wlotami powietrza. Sam wzór kratki też różni się od standardowej wersji.

Z tyłu dyfuzor wypełnia zderzak w kolorze nadwozia w dolnych krawędziach, z wycięciem na dwie końcówki układu wydechowego. W zależności od wersji wyposażenia możemy zdecydować się na felgi o nowych wzorach w rozmiarze 16, 17 a choćby 18 cali. Te ostatnie występują bazowo w odmianie N Line. Producent przygotował również 5 nowych lakierów.

Poza tym nowa Kona jest dłuższa o 40 mm od poprzednika, co ucieszy pasażerów siedzących z tyłu. Na komfort przemieszczania się powinno wpłynąć także poprawione zawieszenie z nowymi stabilizatorami.

Topowa jednostka pozostało mocniejsza

Najmocniejszą oferowaną jednostką jest silnik 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 198 KM (wcześniej 177 KM), połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Będzie występował zarówno z napędem na dwa, jak i na cztery koła.

W ofercie znajdziemy także jednostkę wysokoprężną 1.6 Smartstream z instalacją 48-woltową, czyli miękką hybrydę (moc 136 KM). Do wyboru ze skrzynią 7DCT lub 6-biegową inteligentną manualną przekładnią (6iMT), z opcjonalnym napędem na cztery koła.

Podstawowa jednostka benzynowa 1. T-GDI Smartstream o mocy 120 KM oferowana jest z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią. Jest dostępna z układem mild hybrid w opcji.

Nie zapomniano również o klasycznej hybrydowej odmianie Kony, która łączy 1,6-litrowy motor z jednostką elektryczną. Łączna moc układu wynosi 141 KM, a akumulator ma pojemność 1,56 kWh. Auto będzie dostępne z dwusprzęgłową przekładnią i napędem na przednią oś.

Niewielkie zmiany przeprowadzono we wnętrzu

Debiutuje w nim nowy zestaw cyfrowych wskaźników o przekątnej 10,25 cala oraz opcjonalny wyświetlacz multimedialny w tym samym rozmiarze. Personalizując kokpit będzie można wybierać spośród nowych kolorów materiałów i dekorów.

Na pokładzie znajdziemy liczne systemy z zakresu bezpieczeństwa

Pakiet SmartSense Active Safety obejmuje asystenta unikania kolizji w martwym polu, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, system utrzymania na pasie ruchu, czy asystenta unikania kolizji czołowych. Kierowca może liczyć na wsparcie w przypadku wyjazdu z miejsca parkingowego tyłem oraz zostanie ostrzeżony o ograniczeniach prędkości na drodze.

Hyundai Kona w nowej odsłonie zadebiutuje w salonach pod koniec roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału