Nowy gracz rzuca wyzwanie segmentowi premium. Exlantix niebawem w Polsce z architekturą EOX

3 godzin temu

Nowa marka premium Exlantix zapowiedziała oficjalny debiut na polskim rynku, który nastąpi jeszcze w tym roku.

Fundamentem wszystkich jej przyszłych modeli będzie globalna platforma EOX, zaprojektowana z myślą o zapewnieniu kierowcom osiągów, bezpieczeństwa i komfortu. Producent deklaruje, iż jego celem jest redefinicja elektromobilności poprzez dostarczanie nie tylko ekologicznych, ale przede wszystkim emocjonujących wrażeń z jazdy.

Platforma EOX została opracowana jako globalne rozwiązanie, zdolne sprostać zróżnicowanym warunkom – od mroźnej Skandynawii, przez wilgotną Amerykę Południową, po upalny Bliski Wschód. Architektura została zaprojektowana od podstaw, aby spełniać rygorystyczne europejskie normy bezpieczeństwa, co ma gwarantować bezproblemową eksploatację pojazdów w polskich warunkach, niezależnie od pory roku.

Technologia 800V jako serce platformy

Kluczowym elementem architektury EOX jest zaawansowany, 800-woltowy układ napędowy. W wariancie dalekiego zasięgu samochody będą wyposażone w akumulator CATL (NCM) o pojemności 100 kWh, co ma pozwolić na osiągnięcie zasięgu do 600 km według normy WLTC.

Exlantix ES wjeżdża na rynek UE. Nowa marka premium z grupy Chery w Europie

Zastosowana bateria charakteryzuje się wg producenta wysoką gęstością energii i dobrą odpornością na niskie temperatury. Układ napędowy uzupełnia inteligentny napęd na wszystkie koła oraz zaawansowane zawieszenie Gimbal Chassis, z podwójnymi wahaczami z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu. Opcjonalnie dostępne będzie również zawieszenie pneumatyczne z elektromagnetyczną kontrolą tłumienia (EDC).

Dynamika i przestrzeń w klasie premium

Inżynierowie Exlantix skupili się na zapewnieniu jak najlepszych adekwatności jezdnych. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, idealnemu rozkładowi masy w proporcji 50:50 oraz sztywnej konstrukcji nadwozia (w ponad 80% wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości), pojazdy mają oferować dynamiczne i przewidywalne prowadzenie.

Duży rozstaw osi, wynoszący 3000 mm, przełożył się na rekordową przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu (975 mm), porównywalną z komfortem oferowanym przez limuzyny. Pojazdy będą również wyposażone w nowoczesne systemy, takie jak zaawansowana telematyka i funkcja automatycznego parkowania (APA).

Wprowadzając na rynek tak zaawansowaną technologię, Exlantix stawia wysoko poprzeczkę i pozycjonuje się jako poważny konkurent dla uznanych marek z Niemiec i Azji. Debiut nowej marki ma szansę znacząco ożywić polski rynek elektrycznych samochodów klasy premium. Czy faktycznie marka zagrozi modelom premium europejskich marek? O tym mamy nadzieję przekonać się już niebawem.

Exlantix ES chce zdemokratyzować luksus. Limuzyna z Chin ma sportowe osiągi i 600 km zasięgu

Jeśli artykuł Nowy gracz rzuca wyzwanie segmentowi premium. Exlantix niebawem w Polsce z architekturą EOX nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału