Nowy Ford E-Tourneo Courier – oficjalne zdjęcia i informacje

1 rok temu

Ford zaprezentował nowego kombivana, który będzie oferowany w dwóch wariantach – jako E-Tourneo Courier z napędem elektrycznym oraz Tourneo Connect z benzynowym silnikiem EcoBoost. Dowiedz się więcej o tym modelu.

Ford konsekwentnie zmierza ku pełnej elektryfikacji swojej europejskiej gamy, tak aby do 2035 roku oferować wyłącznie samochody o zerowej emisji. Tego ambitnego celu nie da się oczywiście osiągnąć bez wprowadzania na rynek nowych modeli, dlatego do końca przyszłego roku producent spod znaku błękitnego owalu chce już mieć w sprzedaży aż 10 aut elektrycznych. Jednym z nich będzie pokazany podczas wczorajszej prezentacji w Kopenhadze Ford E-Tourneo Courier. Oto najważniejsze informacje na temat tego modelu.

Patrząc na nowego kombivana Forda, można odnieść wrażenie, iż już się go gdzieś widziało. To uzasadnione przeczucie, bowiem opisywany samochód stanowi osobową wersję przedstawionego w kwietniu E-Transita Courier. Oba auta wyglądają prawie identycznie, z tą różnicą oczywiście, iż E-Tourneo Courier ma w pełni przeszkloną kabinę i przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia w standardzie.

Przy projektowaniu nowego Forda E-Tourneo Courier styliści skupili się na jak najlepszym wykorzystaniu przestrzeni przy zachowaniu kompaktowych wymiarów. Za sprawą charakterystycznego „pudełkowatego” kształtu nadwozia z krótkimi zwisami udało się wygospodarować odczuwalnie więcej miejsca dla pasażerów niż w modelu poprzedniej generacji. Do tego dochodzi o blisko połowę większa przestrzeń bagażowa – bazowa pojemność kufra to 570 litrów, a po złożeniu dzielonej w proporcji 60:40 kanapy można ją powiększyć maksymalnie do 2162 l. Ponadto w aucie z napędem elektrycznym pod maską znajdziemy 44-litrowy schowek (tzw. frunk).

1 z 2

Tak jak w przypadku nadwozia, wnętrze również jest niemal identyczne jak w modelu E-Transit Courier. Kierowca ma przed sobą dwa wyświetlacze, każdy o przekątnej 12 cali. System multimedialny SYNC 4 oferuje m.in. bezprzewodową integrację ze telefonami poprzez Android Auto i Apple CarPlay oraz umożliwia zdalne aktualizacje oprogramowania, dzięki czemu z czasem może zyskać dodatkowe funkcjonalności, bez konieczności wizyty w serwisie. Na pokładzie E-Tourneo Courier nie zabraknie też licznych układów wsparcia kierowcy, w tym dostępnych standardowo: tempomatu, systemu rozpoznawania znaków drogowych, automatycznych świateł drogowych, czujników parkowania z przodu i z tyłu oraz kamery cofania.

1 z 3

Ford jest na razie dość oszczędny w dzieleniu się szczegółami na temat napędu nowego E-Tourneo Courier. Wiemy, iż model ten został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM oraz jest przystosowany do ładowania prądem zmiennym z mocą 11 kW i prądem stałym z mocą 100 kW. W efekcie zaledwie 10 minut „tankowania” ma wystarczyć, aby zwiększyć zasięg o 87 km, natomiast na uzupełnienie poziomu baterii od 10% do 80% ma zająć poniżej 35 minut. Oprócz „elektryka” w ofercie pojawi się także spalinowe Tourneo Courier ze 125-konnym silnikiem 1.0 EcoBoost. Klienci otrzymają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię lub 7-stopniową przekładnię dwusprzęgłową.

Jedną z dostępnych wersji wyposażenia będzie wariant Active. Spalinowe Tourneo Courier z zewnątrz rozpoznamy przede wszystkim po inaczej wykończonym grillu.

Najnowszy kombivan Forda będzie powstawał w zakładach w miejscowości Krajowa w Rumunii, w tej samej fabryce, w której produkowana jest bestsellerowa Puma. Elektryczne E-Tourneo Courier zadebiutuje w sprzedaży pod koniec 2024 roku, natomiast benzynowe Tourneo Courier będzie dostępne do zamawiania latem 2023 roku.

Idź do oryginalnego materiału