Nowy crossover w hybrydzie za 79 054 zł. Europejska marka odpowiada chińskim rywalom

3 godzin temu

Klienci decydujący się na samochód z salonu mają powody do zadowolenia. Marki z Państwa Środka wyraźnie wypełniły rynek tanimi modelami, co skłoniło europejską konkurencję do licznych obniżek. Dzięki nim nowy crossover w hybrydzie jest dostępny za wyjątkowo małe pieniądze. Może więc być coraz częstszym bywalcem polskich dróg.

Cena musi przyciągać

Modna sylwetka i atrakcyjny design to bardzo ważne aspekty, ale najlepiej, gdy są okraszone rozsądnie skalkulowaną ofertą cenową. Konieczne są także satysfakcjonujące wyposażenie oraz akceptowalny układ napędowy. Wydaje się, iż w tym przypadku zostały spełnione wszystkie najważniejsze aspekty. Nowy crossover w hybrydzie stanowi bardzo ciekawą propozycję.

To Fiat Grande Panda, który jest już dostępny w sprzedaży. Nazwa sugeruje skromne gabaryty, ale ten model jest większy, niż się wydaje. Zacznijmy od tego, iż nie zastąpił dotychczasowej generacji, która jest teraz dostępna jako Pandina.

Fiat Grande Panda icon – profil, fot. Fiat

Opisywane auto należy do segmentu B. Rywalizuje o klientów z Citroenem C3. To o tyle ciekawe, iż w ofercie jest też dobrze znany model 600, który również może konkurować z wyżej wspomnianymi pojazdami.

Włosi uznali, iż warto wypełnić kolejną niszę, ponieważ popyt w tej klasie jest naprawdę duży. Zrobili to w bardzo dobrym stylu. Co ważne, między tymi samochodami można łatwo dostrzec znaczące różnice.

Fiat Grande Panda w liczbach

Jeżeli chodzi o wymiary, to miejski crossover Fiata ma 3999 milimetrów długości. To oznacza, iż jest blisko 30 centymetrów dłuższy, niż Toyota Aygo X, do której bywa czasami porównywany. Jego szerokość sięga 1763 milimetrów, a wysokość wynosi 1586 milimetrów.

Gama jednostek napędowych jest wystarczająca. Ofertę otwiera konwencjonalny benzyniak z doładowaniem, który ma pojemność 1,2 litra. To konstrukcja po aktualizacji, która dysponuje łańcuchem rozrządu. Oferuje 100 koni mechanicznych i 205 niutonometrów.

Współpracuje z nim sześciobiegowa skrzynia manualna. Taka konfiguracja pozwala przyspieszać do 100 km/h w 10,6 sekundy i rozpędzać się do 160 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 5,7 litra.

Fiat Grande Panda icon – przód, fot. Fiat

Alternatywę stanowi wariant mHEV oparta na tym samym silniku. Oddaje do dyspozycji 110 koni mechanicznych i 205 niutonometrów. Różnicę stanowi jednak sześciobiegowy automat DCT z dwoma sprzęgłami. Europejski crossover w hybrydzie ma nieco gorsze osiągi (setka w 11,2 sekundy), ale spala o ponad pół litra mniej.

Fiat Grande Panda jest też dostępny w wersji elektrycznej. Generuje ona 113 koni mechanicznych i 122 niutonometry. Takie wartości pozwalają na osiąganie 100 km/h w 11 sekund i rozpędzanie się do 132 km/h. Zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi 16,8 kWh.

Co oferuje europejski crossover w hybrydzie?

Cena wynosząca 79 054 zł może mylnie sugerować najtańszą z konfiguracji. Za tę kwotę można kupić znacznie lepszą wersję dysponującą układem hybrydowym, co oznacza obecność przekładni automatycznej. Będzie to zupełnie nowy egzemplarz znajdujący się już w salonach sprzedaży.

Europejski crossover w hybrydzie zapewnia komfort dla czterech osób. Ma także naprawdę przemyślane wnętrze, która świetnie pasuje do karoserii w stylu retro. Nic więc dziwnego, iż przykuwa wzrok.

Fiat Grande Panda icon – kokpit, fot. Fiat

A co z wyposażeniem? Wspomniana wartość dotyczy wersji Icon, czyli tej pośredniej. To oznacza znacznie większą liczbę rozwiązań, niż w przypadku bazowej odmiany. Użytkownik takiego auta będzie miał do dyspozycji m.in.:

  • reflektory ecoLED
  • diodowe światła do jazdy dziennej
  • centralny zamek
  • elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne
  • klimatyzacja
  • tempomat
  • spojler
  • 4 głośniki
  • cyfrowe wskaźniki
  • dotykowy ekran multimedialny (10,25 cala)

Taka lista w zupełności wystarcza, by komfortowo użytkować ten samochód choćby na dłuższych dystansach. Warto dodać, iż producent oferuje także pakiety, które mogą dodatkowo uatrakcyjnić Fiata Grande Panda w tym wydaniu.

Oferta jest ograniczona, dlatego warto zapoznać się z nią na oficjalnej stronie, gdzie znajdują się auta dostępne od ręki. Tamtejsze kwoty są jeszcze rozsądniejsze, niż te wkomponowane w regularny cennik modelu.

Idź do oryginalnego materiału