
Marka BMW ma kilka zalet, z którymi nie da się kłócić. Obok szeregu innych, jest nią moim zdaniem design. Nie chodzi tutaj choćby o to, jak wyglądają te najnowsze odsłony kolejnych modeli. Chodzi przede wszystkim o to, jak po latach prezentują się te starsze, które znajdziemy dziś na rynku aut używanych. Znakomitym przykładem czegoś, co znakomicie się zestarzało, jest chociażby Seria 5.
Kultowe BMW jeszcze tańsze
BMW Serii 5 pojawiło się na rynku w 1972 roku jako 4-drzwiowy sedan zaliczany do segmentu E. Od samego początku mieliśmy tutaj do czynienia z samochodem klasy wyższej, ze świetnymi silnikami i napędem na tylną oś. Z biegiem czasu konstrukcja oczywiście się rozwijała. Dziś dla wielu osób bardzo atrakcyjnym wyborem może być piąta generacja modelu. W zależności od wersji, miała ona kod E60 (sedan) lub E61 (kombi). I wypadałoby wrócić tutaj na sam początek. Choć samochód trafił na rynek w 2003 roku (był produkowany do roku 2010), choćby dziś prezentuje się bardzo ładnie. Owszem – widać, iż nie jest to coś stworzone według najnowszych trendów, natomiast to wciąż bardzo ładny samochód – absolutnie nie odrzuca pod względem designu.
fot. BMW GroupJeśli chodzi o silniki, wybór jest tutaj niemal nieograniczony. Same jednostki benzynowe to kilkanaście opcji do wyboru. Od „skromnego” 2.2 520i o mocy 170 koni mechanicznych… po 4.4 Turbo Alpina o mocy 507 koni. W dieslach wybór był nieco mniejszy… aczkolwiek przez cały czas zadowalający. Pod względem pojemności są to silniki, które dziś będą atrakcyjne choćby dla tych bardziej konserwatywnych fanów motoryzacji. jeżeli chodzi o moc… również nikt narzekał nie będzie – to wartości od 163 do 286 koni.
Świetna opcja choćby dzisiaj?
BMW Serii 5 piątej generacji do dzisiaj zbiera bardzo wysokie oceny. zwykle są one wyraźnie wyższe od konkurencji. Wśród zalet często wymieniane są układ jezdny, wyciszenie, silniki, ale też świetne wyposażenie. Jasne – musimy tutaj pamiętać o tym, iż to samochód, który pojawił się na rynku w 2003 roku. Natomiast zastosowano tam wiele rozwiązań, które choćby dzisiaj przypadną kierowcom do gustu. To jeden z klasyków tej nieco starszej motoryzacji. Tej, w której więcej zależało od kierowcy i która nie jest naszpikowana wszechobecną elektroniką i milionem systemów. Są ludzie, którzy szukają takich aut… i właśnie za to najbardziej je cenią.
fot. BMW GroupZakup BMW Serii 5 E60, lub E61, nie stanowi dzisiaj najmniejszego problemu. I to zarówno w kwestii dostępności tych aut, szerokiego wyboru, jak i samej ceny. Najtańsze egzemplarze znajdziemy dziś za mniej, niż 10 tysięcy złotych. W przedziale cenowym 10-15 tysięcy, wybór jest niemal nieograniczony. Możemy tu przeglądać dziesiątki, setki ogłoszeń i każdy znajdzie tutaj dokładnie to, czego szuka. Warto w tym momencie podkreślić, iż nie rozmawiamy tylko o najstarszych sztukach, takich z 2003, czy 2004 roku. Pojawiają się tutaj również egzemplarze z 2009 roku… a to brzmi już zupełnie inaczej.
Zdjęcia: BMW Group / DANIEL KRAUS PHOTOWORKS

2 godzin temu















