
Citroen C5 Aircross drugiej generacji już do kupienia w Polsce. Auto kosztuje wyraźnie mniej niż Peugeot 3008 czy Volkswagen Tiguan i praktycznie tyle, co chiński BAIC 5.
Nowy Citroen C5 Aircross to kolejny model koncernu Stellantis bazujący na platformie modułowej STLA Medium. Z tej samej korzystają już także aktualne wcielenia Opla Grandlanda czy Peugeota 3008.
https://magazynauto.pl/testy/peugeot-3008-hybrid-1-2-e-dcs6-gt-test-opinie-dane-techniczne-bagaznik-spalanie-wyposazenie-ceny,aid,4706Na tle poprzednika ten francuski SUV stał się samochodem wyraźnie większym. Pomiędzy zderzakami przybyło mu 15 cm (mierzy w tej chwili 465 cm), a pomiędzy osiami – 6 cm (278 cm).

Według Citroena zwiększenie obu wymiarów wpływa pozytywnie na przestrzeń w kabinie i w bagażniku. Dla pasażerów kanapy wygospodarowano o 5,1 cm więcej miejsca na kolana niż w ustępującym modelu. Bagażnik mierzy z kolei od 565 do 1668 l.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-citroen-c3-aircross-pierwsza-jazda-prowadzenie-spalanie-bagaznik-ceny,aid,4929Dwie wersje silnikowe na początek
Nowy Citroen C5 Aircross początkowo na rynek trafił w dwóch wersjach. Podstawowa dysponuje układem hybrydowym, wykorzystującym jednostkę 1.2 Turbo oraz silnik elektryczny, umieszczony w obudowie 6-biegowej przekładnie dwusprzęgłowej.
Łącznie wytwarza 145 KM i zapewnia zasięg na poziomie 950 km. Takie auto kosztuje od 132 900 zł w podstawowej odmianie You. Wersja Plus stanowi wydatek 145 900 z, natomiast Max – 163 300 zł.

Drugi dostępny w tej chwili wariant nowego Citroena C5 Aircrossa to pełen elektryk o mocy 210 KM i zasięgu 520 km. W przestrzeni pomiędzy osiami umieszczono w nim akumulator trakcyjny o pojemności 73 kWh.
Ceny? Odmiana You to wydatek 174 900 zł, za Plus trzeba zapłacić 187 900 zł, a za Max – 205 300 zł.
https://magazynauto.pl/testy/citroen-c3-1-2-turbo-max-test-dane-techniczne-silnik-spalanie-opinie-cena,aid,4814Niezłe wyposażenie seryjne
Francuzi chwalą się tym, iż już podstawowemu wariantowi ich najnowszego dziecka niczego nie brakuje pod względem wyposażenia. You w standardzie oferuje:
- 13-calowy centralny ekran dotykowy w połączeniu z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników
- bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto
- zawieszenie Citroen Advanced Comfort
- fotele Advanced Comfort
- automatyczną klimatyzację dwustrefową
- pakiet bezpieczeństwa (automatyczne hamowanie awaryjne, tempomat adaptacyjny, system rozpoznawania znaków drogowych)
- bezkluczykowe uruchamianie pojazdu
- 18- lub 19-calowe felgi aluminiowe (odpowiednio hybryda i elektryk)

Odmiana Plus dorzuca do tego m.in.:
- 19-calowe obręcze w hybrydzie
- nawigację 3D z usługami online
- dostęp bezdotykowy
- przednie czujniki parkowania
- kamerę cofania 180 stopni
- ładowarkę indukcyjną
- kanapę z regulacją pochylenia oparć i podłokietnikiem
Max oferuje ponadto:
- reflektory matrycowe
- podgrzewane fotele i kierownicę
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień
- zestaw kamer dookoła nadwozia
- elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
- ekran head-up
- funkcje jazdy półautonomicznej
Nowy Citroen C5 Aircross występuje w 6 kolorach do wyboru – białym, niebieskim, szarym, czerwonym, zielonym oraz czarnym. Od wariantu Plus jest dostępne dwukolorowe malowanie z czarnym dachem.
Francuzi chwalą się również tym, iż nowe C5 Aircross jest objęte gwarancją „Citroen We Care” na główne podzespoły (silnik, skrzynia biegów, przeniesienie napędu). Obowiązuje ona przez okres 8 lat od wydania pojazdu lub do uzyskania 160 000 km przebiegu.

„Dodatkową ochronę można aktywować podczas regularnych przeglądów okresowych w sieci Citroen, po wygaśnięciu gwarancji umownej. Oferta ta pozwala klientom użytkować samochody w spokoju, mając pewność niezawodnego wsparcia w przypadku incydentów” – informuje francuski wytwórca.
Cena na tle rywali
A ile kosztują rywale? BAIC 5, wprawiany w ruch przez 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 177 KM, stanowi wydatek 132 800 zł (wersja z roku modelowego 2024: 127 900 zł). Ten chiński SUV ma kompletne wyposażenie seryjne i zapewnia 5-letnią gwarancję z limitem 100 000 km.

Za podstawowy wariant Peugeota 3008 Allure (145-konny układ hybrydowy) trzeba z kolei zapłacić 151 900 zł. Wyposażenie nie jest tak bogate, jak w BAIC-u, ale obejmuje m.in. dostęp bezkluczykowy, kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację czy 19-calowe obręcze z lekkich stopów. Gwarancja jest taka sama, jak w przypadku C5 Aircrossa.
https://magazynauto.pl/testy/baic-beijing-5-mg-hs-seat-ateca-ssangyong-kgm-korando-porownanie,aid,5238Volkswagen Tiguan standardowo objęty jest tylko 2-letnią ochroną bez limitu kilometrów. Podstawowy wariant tego auta jest wprawiany w ruch przez 131-konny silnik 1.5 eTSI, współpracujący z przekładnią automatyczną (standard u rywali).

Cena? Od 155 590 zł. Wyposażenia? Wersja Life zapewnia m.in. 17-calowe obręcze z lekkich stopów, adaptacyjny tempomat, cyfrowe zegary i 3-strefową klimatyzację.