Nowy Abarth 500e kosztuje 185 900 zł. Skąd ta cena?

1 rok temu
Zdjęcie: Abarth 500e


Nowy Abarth 500e jest już dostępny na polskim rynku. Cena startuje z pułapu 185 900 zł i wydaje się być zawrotna, jak na tak niewielkie auto. Co oferuje mały elektryk za te pieniądze?

Abarth? W świecie sportów motorowych ta marka ma długie i bogate tradycje, ale dziś kojarzy się przede wszystkim z ostrym, sportowym wcieleniem małego Fiata 500. Strzały z wydechu, rasowe brzmienie i świst turbosprężarki? W nowym modelu tego nie uświadczycie. Abarth 500e to w pełni elektryczny samochód. Importer niedawno wycenił go na polskim rynku. Trzeba za niego zapłacić krocie! Co otrzymujemy w zamian?

Abarth 500e – cena od 185 900 zł

Opublikowany niedawno cennik Abartha 500e szokuje. Podana wyżej kwota 185 900 zł dotyczy bazowej wersji, a w gamie jest przecież również odmiana kabrio. Za tę drugą trzeba zapłacić aż 196 900 zł, a to wszystko przed zabawą w konfiguratorze i zaznaczaniem jakichkolwiek opcji wyposażenia. prawdopodobnie domyślacie się już, iż przekroczenie granicy 200 000 zł nie stanowi najmniejszego problemu.

Abarth 500e – dane techniczne

Za napęd odpowiada 155-konna jednostka elektryczna, dzięki której Abarth rozpędza się do setki w 7 sekund. Moment obrotowy to 235 Nm. Elektryczny napęd z pewnością pasuje do charakteru małego zawadiaki, ale spalinowe odmiany są nieco szybsze (topowa na sprint do setki potrzebuje 6,7 s). Bateria ma 42 kWh pojemności, co daje zasięg WLTP sięgający 265 km. Nie są to imponujące liczby, ale nie jest to auto do pokonywania długich tras.

Ładowanie z mocą 85 kW pozwala uzupełnić energię do 80% w 35 minut. Ładowanie AC o mocy 11 kW zajmuje 4 godziny i 15 minut (do pełna), a ładowanie 3 kW trwa 15 godzin i 5 minut.

Wyposażenie Abartha 500e

W wyposażeniu standardowym Abartha 500e znajdziemy m.in. 17-calowe felgi, system bezkluczykowy, LED-owe reflektory, sportowe fotele, bezprzewodową ładowarkę do telefona, cyfrowe zegary, czujniki parkowania, tempomat i szereg systemów bezpieczeństwa. Bogatsza wersja Turismo (od 205 900 zł) dodaje do tego generator dźwięku Abarth, kamerę cofania, podgrzewane fotele przednie, sportowe nakładki na pedały, listwy progowe ze stali nierdzewnej, 18-calowe felgi i system monitorowania martwego pola.

Abarth 500e – skąd ta cena?

Skąd bierze się niebagatelna kwota? Wszystko przez wspomniane wyżej wyposażenie oraz elektryczny napęd. Spalinowy Abarth 595, który ma za sobą długi rynkowy staż również nie należy do najtańszych aut, a bazowy Fiat 500e, na którym oparty jest nowy Abarth, kosztuje minimum 139 900 zł, w wersji z 95-konnym silnikiem. Cena 185 900 zł wydaje się być więc kosmiczna, ale gdyby była niższa, Abarth 500e byłby okazją, a przynajmniej na tle swojej rodziny.

Abarth trafia w niszę, jako mały, elektryczny i sportowy (choć niekoniecznie szybki) samochód, co sprawia, iż niełatwo znaleźć mu konkurenta. Biorąc jednak pod uwagę ceny modeli takich, jak Tesla Model 3 (205 990 zł) czy Hyundai Kona z mocniejszym silnikiem i większą baterią (190 900 zł), Abarth jest zwyczajnie drogi.

Idź do oryginalnego materiału