Firma DAF Trucks rozpoczyna seryjną produkcję w pełni elektrycznych pojazdów DAF XD i XF Electric w oparciu o układy napędowe PACCAR EX-D1 i PACCAR EX-D2, pokrywające zapotrzebowanie na moc w zakresie od 170 kW (230 KM) do 350 kW (480 KM), oraz baterie o pojemności od 210 do 525 kWh. Zasięg elektrycznych XD i XF waha się od 200 do 500 km w zależności od warunków eksploatacji oraz obciążenia, natomiast sprawność energetyczna układów napędowych oraz aerodynamiczny kształt kabin przekłada się na wysokie parametry użytkowe, takie jak np. ładowność. Na łamach najbliższego wydania „Polskiego Trakera” przedstawimy szczegóły techniczne gamy nowych elektryków marki DAF, a także nowoczesną jednostkę napędową CeTrax zastosowaną w układzie PACCAR EX-D2, zaprojektowaną i testowaną wspólnie z firmą ZF. CeTrax to adekwatnie dwa silniki zamknięte w jednej obudowie. Cechy konstrukcyjne tego rozwiązania umożliwiają oszczędne gospodarowanie energią elektryczną m.in. w „miejskim cyklu jazdy”, szczególnie gdy napęd sterowany jest z wykorzystaniem jednego pedału. To rozwiązanie zastosował również DAF w elektrycznych modelach XD, XF oraz XB – więcej informacji przedstawiamy na filmie: