
Audi uzupełniło gamę nowej generacji aut klasy wyższej A6 o dwa warianty hybrydowe typu plug-in. Oba mają napęd na cztery koła i różnią się przede wszystkim mocą systemową. Niestety nie przewidziano szybkiego ładowania akumulatora na stacjach DC.
Audi sprawnie rozszerza gamę nowego A6. Najpierw pokazało kombi, czyli Avanta, a niedawno wersję sedan (Liomousine). Teraz do oferty silników spalinowych (benzynowych oraz wysokoprężnych) dołączają zapowiadane wcześniej hybrydy plug-in z napędem 4x4 – e-hybrid quattro. Będą oferowane w obu wariantach nadwoziowych. Oto najważniejsze informacje na ich temat.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-audi-a6-limousine-pozostalo-sedanem-wymiary-silniki,aid,5117Dwie wersje do wyboru
W przeciwieństwie do powszechnie stosowanych w koncernie VW hybryd plug-in z silnikami 1.5 turbo, w układzie A6 znajduje się większa, także czterocylindrowa, jednostka benzynowa turbo o pojemności skokowej dwóch litrów (rozwija 252 KM).
Wspomaga ją silnik elektryczny zainstalowany w obudowie 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni (ma do 143 KM). Akumulator trakcyjny o pojemności 25,9 kWh (użytkowe 20,7 kWh) ma zapewnić pokonanie w trybie elektrycznym ponad 100 km.
Do dyspozycji jest system rekuperacji, której poziom (trzy do wyboru) ustawia się przy pomocy łopatek pod kierownicą. Baterię można ładować prądem stałym o mocy do 11 kW. I tu właśnie pojawia się zaskoczenie, bo Audi nie przewidziało możliwości uzupełniania energii w akumulatorze prądem stałym (DC). To o tyle dziwne, iż jest to przecież jeden z dużych plusów układów PHEV znanych m.in. z Volkswagenów, ale też np. Audi A3 (tam moc DC dochodzi do 50 kW). W efekcie, w trasie trzeba zdać się w A6 na doładowywanie baterii poprzez silnik spalinowy (maksymalnie do poziomu 75%) albo de facto o nim zapomnieć i tę czynność wykonywać tylko podczas dłuższego postoju (np. w domu/pracy).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/volkswagen-idzie-w-slady-toyoty-i-przestawia-sie-na-hybrydy-tdi-w-tarapatach,aid,5046A6 e-hybrid quattro będzie oferowane w dwóch wariantach. Bazowa ma moc systemową 299 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,0 s. Mocniejsza dysponuje 367 KM i 500 Nm i rozpędza się do pierwszej "setki" w czasie 5,3 s. Obie wersje uzyskują prędkość maksymalną 250 km/h, a podczas jazdy w trybie elektrycznym – 140 km/h.
Seryjnym wyposażeniem hybrydowego A6 jest tylna oś skrętna. Przy prędkościach do około 60 km/h tylne koła skręcają się do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do przednich, co poprawia zwrotność, zaś przy średnich i wyższych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie, zwiększając precyzję prowadzenia.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-audi-a6-avant-pierwsza-jazda-silniki-dane-techniczne-prowadzenie-spalanie-ceny,aid,5113U nas ceny nie są jeszcze znane
A6 Limousine e-hybrid quattro 299 KM kosztuje w Niemczech od 65 800 euro, a A6 Avant e-hybrid quattro 299 KM od 68 300 euro. W przypadku 367-konnych odmian ceny zaczynają się od 75 050 euro dla Limousine i 77 550 euro dla Avanta. Mocniejsze modele są seryjnie wyposażone m.in. w pakiety S line (zewnętrzny i wewnętrzny), sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm w stosunku do standardowego), większe obręcze (19'') oraz czerwone zaciski hamulcowe. Na ogłoszenie polskich cen musimy jeszcze niestety poczekać.




