Nowe SEAT Ibiza i Arona 2026 – świeży design, lepsze wnętrze i więcej technologii

moto-przestrzen.pl 3 godzin temu

SEAT świętuje 75-lecie i przy tej okazji prezentuje odświeżone wersje swoich hitów – Ibizy i Arony. Oba modele dostały nowy wygląd, lepsze materiały we wnętrzu i więcej technologii. Krótko mówiąc – klasyka w nowoczesnym wydaniu.

Nowy wygląd, znajomy charakter

Z zewnątrz SEAT Ibiza 2026 i SEAT Arona 2026 nie udają zupełnie nowych aut – to raczej solidny facelifting, który nadaje im świeżości i ostrzejszego pazura. Mamy tu nową maskę, przeprojektowaną osłonę chłodnicy w kształcie sześciokąta i smuklejsze reflektory Full LED, które nie tylko wyglądają lepiej, ale też poprawiają widoczność i oszczędzają energię.

Zmieniono też zderzaki – szczególnie w Ibizie, gdzie nowy tył wygląda bardziej sportowo. Do tego ciemne, aluminiowe litery z nazwą modelu i świeże kolory nadwozia: Liminal, Oniric i Hypnotic. SEAT dorzucił też nowe felgi – od 15 do 18 cali – a w wersjach FR pojawiły się detale w stylu „sport premium”, w tym grawerowane logo na słupku B.

Dach w kolorze Midnight Black albo nowym Manhattan Grey pozwala spersonalizować wygląd auta – coś, co młodsi kierowcy na pewno docenią.

Lepsze wnętrze, więcej jakości

Największy krok naprzód widać w środku. SEAT nareszcie postawił na lepsze materiały i bardziej dopracowane detale – jest miękko, przyjemnie i bardziej „premium” niż wcześniej. Pojawiły się nowe tkaniny tłoczone, czarna podsufitka i ozdobne akcenty wokół nawiewów.

W wersjach FR dostajemy sportowe fotele kubełkowe w standardzie – wyglądają świetnie, a przy tym są wygodne. Kierownica z perforowanej skóry również dodaje elegancji i zapewnia dobre wyczucie auta.

System multimedialny dostał nowy system audio SEAT Premium Sound – sześć głośników, subwoofer, wzmacniacz 300W – brzmi obiecująco. Do tego ładowarka bezprzewodowa 15W z chłodzeniem, więc telefon się nie przegrzeje choćby podczas dłuższej trasy.

Silniki bez rewolucji, ale solidne

Pod maską bez szoków – SEAT trzyma się sprawdzonych jednostek TSI. W ofercie znajdziemy:

  • 1.0 MPI 80 KM (tylko w Ibizie),
  • 1.0 TSI 95 KM (manual 5-biegowy),
  • 1.0 TSI 115 KM (manual 6-biegowy lub DSG),
  • 1.5 TSI 150 KM (czterocylindrowy, DSG).

Marka zapowiada, iż wszystkie jednostki spełnią przyszłe normy EU7, a w planach są też wersje mild hybrid.

Produkcja i premiera

Nowe SEAT Ibiza i Arona 2026 powstają w Martorell pod Barceloną – tam, gdzie od lat bije serce marki. Na drogi trafią w pierwszym kwartale 2026 roku.

Idź do oryginalnego materiału