Nowe Renault Master z tytułem Van of the Year

3 dni temu

Na trwających właśnie targach IAA Transportation w Hanowerze wybrano Van of the Year 2025. Międzynarodowe grono jurorów uhonorowało tym prestiżowym tytułem nowe Renault Master, które jest już oferowane na polskim rynku.

Czwarta generacja modelu produkowanego we francuskiej fabryce w Batilly niedaleko Metz ma kontynuować liczącą ponad 40 lat, bogatą tradycję francuskiego dostawczaka, którego dotąd sprzedano w liczbie ponad 3 mln egz. To plasuje Mastera na pozycji wieloletniego europejskiego lidera w swojej kategorii, jeżdżącego po drogach ponad 50 krajów, w tym w Ameryce Południowej.

Master AD 2024 to zupełnie nowa konstrukcja – nowa platforma multienergetyczna obejmuje zarówno jednostki Diesla Blue dCi o mocy od 105 do 170 KM (o znacznie obniżonej emisji dwutlenku węgla), jak i silniki w pełni elektryczne (w wersji Master E-Tech 100% electric) o mocy 96 lub 105 kW oraz akumulatory 40 lub 87 kWh, które zapewniają do 460 km zasięgu (według WLTP).

Należy jeszcze wspomnieć, iż oprócz wymienionych odmian szykowana jest także wersja z napędem wodorowym, którą także zaprezentowano na targach w Hanowerze.

Auto wyposażono m.in. w nową, 9-stopniową skrzynię biegów i 20 zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, w tym układ dynamicznego hamowania, który zwiększa skuteczność niezależnie od obciążenia pojazdu, skracając o połowę drogę hamowania.

Jeżeli chodzi o wygląd, to nowe Renault Master zwraca uwagę stylistyką przedniego pasa. Zdobi go nie tylko zmodyfikowane logo producenta i cienka listwa ozdobna, która biegnie przez całą szerokość maski. Kształt litery „C” przybrały światła dzienne o wyraźnie zaznaczonych konturach. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji współczynnik oporu powietrza uległ zmniejszeniu aż o 20%, co pozytywnie wpłynęło m.in. na komfort akustyczny w kabinie. Ponadto warto zatrzymać wzrok na krótkiej linii maski, bardziej pochylonej szybie czołowej, wlotach powietrza w zderzaku, inaczej uformowanych obudowach lusterek czy na zwężeniach tylnej części nadwozia.

Bez względu na wersję modelową van francuskiej marki dysponuje systemem multimedialnym OpenR Link oraz 10-calowym ekranem dotykowym, bezprzewodowym interfejsem Android Auto i Apple CarPlay, jak również możliwością nawiązania zdalnej łączności z pojazdem dzięki aplikacji My Renault. Za dopłatą klient otrzyma bardziej rozbudowaną wersję zestawu infotainment, która zawiera chociażby funkcję obsługi głosowej, nawigację HD Google Maps z narzędziem do planowania trasy czy ponad 50 aplikacji dostępnych za pośrednictwem Google Play.

Tomasz Szmandra

Idź do oryginalnego materiału