Nowe Porsche 911 Carrera 4S już jest. Tym razem bez wajchy

1 tydzień temu

Biorąc pod uwagę zakres zmian oraz ich kierunek, w większości przypadków można byłoby uznać, iż to wręcz nudne. To jednak wyjątek. Nowe Porsche 911 Carrera 4S jest udoskonaleniem koncepcji, która przetrwała lata – i to na szczycie. Nie inaczej będzie z jej kolejnym wydaniem. Krótko mówiąc, to lider absolutny i nic nie wskazuje na to, by coś się zmieniło.

Nowe Porsche 911 Carrera 4S z bliska

Ewolucja zamiast rewolucji – zgodnie z dotychczasową strategią. Nowe Porsche 911 Carrera 4S pozostaje świetnym samochodem dla osób, które chcą czerpać z euforia jazdy nie tylko na torze. To jeden z modeli łączących sportowy charakter z możliwością codziennego użytkowania. Wbrew pozorom, na tym poziomie nie ma za wielu konkurentów.

Generacja 992.2 oferuje kilka kluczowych nowości, choć są też zmiany, które mogą nie spodobać się najbardziej konserwatywnym fanom tej marki. Niemniej jednak nie zostały one wprowadzone na siłę, tylko oparto je na dotychczasowych wynikach sprzedaży.

Zacznijmy od tego, iż Carrera 4S pozostanie konfiguracją dostępną w trzech wersjach nadwoziowych. Oprócz konwencjonalnego coupe, w ofercie będą Targa i Cabriolet. I takie było pierwotne założenie, dlatego nie można mówić o zaskoczeniu.

Delikatna aktualizacja

Bez względu na godzinę i dzień tygodnia, każdy pasjonat czterech kółek od razu zorientuje się, jaki to model. Nowe Porsche 911 Carrera 4S dzieli rozwiązania stylistyczne, które zostały już wprowadzone w „zwykłej S-ce”. Cóż to oznacza?

Przede wszystkim zmodyfikowane elementy oświetlenia. Teraz w standardzie można liczyć na reflektory LED w technologii laserowej Matrix. o ile chodzi o wnętrze, to coupe jest jedynie przedni rząd siedzeń z dwoma fotelami.

Nowe Porsche 911 Carrera 4S – przód

Z kolei w otwartych wersjach nadwoziowych (Targa i Cabriolet) można liczyć na tylne siedzenia. Te jednak należy traktować wyłącznie awaryjnie ze względu na mikroskopijną przestrzeń na głowy i nogi pasażerów.

Aby podkreślić ekskluzywny charakter samochodu, kabina zyskała również więcej skórzanych obić, które teraz pokrywają mniej widoczne strefy. Warto podkreślić, iż to standard w nowym modelu. I na tym kończą się istotne zmiany z zakresów wyposażenia i stylistyki.

Nowe Porsche 911 Carrera 4S ma więcej mocy

Sercem samochodu jest oczywiście trzylitrowy, sześciocylindrowy bokser, który został uzupełniony podwójnym doładowaniem. Porsche 911 Carrera 4S oddaje do dyspozycji 480 koni mechanicznych i 530 niutonometrów.

Jak sama nazwa sugeruje, wyżej podane wartości trafiają na wszystkie cztery koła, co przekłada się na większą wydajność. Standardem jest ośmiobiegowa przekładnia PDK, która wyróżnia się błyskawicznymi zmianami przełożeń.

Nowe Porsche 911 Carrera 4S – wnętrze

I to może zasmucić niektórych purystów, którzy z pewnością chcieliby zobaczyć w ofercie sześciobiegową konstrukcję manualną. Producent zrezygnował z jej oferowania, co wiąże się z ekonomią. Nie było to opłacalne, po prostu.

Osiągi niemieckiego modelu są naprawdę świetne. Carrera 4S 2026 przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy i potrafi rozpędzać się do 307 km/h. Różnice między prezentowaną konfiguracją a GTS są znikome.

Oprócz dynamiki, nowe wydanie 911-tki może być uzupełnione szeregiem ciekawych opcji. Wśród nich znajdziemy pakiet Sport Chrono, zawieszenie PASM zmniejszające prześwit, ceramiczny układ hamulcowy czy skrętną oś tylną. Cennik modelu w Polsce otwiera kwota 811 000 złotych.

Idź do oryginalnego materiału