Mitsubishi L200, znane na niektórych rynkach jako Triton, debiutuje w nowym wydaniu z wieloma istotnymi zmianami. Najważniejszą z nich jest nowa rama.
Mitsubishi L200 to średniej wielkości pickup znany z wytrzymałości i solidnej konstrukcji
W nowej 6. generacji może pochwalić się zaprojektowaną od podstaw ramą. Producent postawił na lżejsze i wytrzymalsze stopy metalu, dzięki czemu udało się poprawić sztywność pojazdu. Jednocześnie przeprojektowana skrzynia załadunkowa została obniżona o 45 mm do 820 mm, co ma przełożyć się na wygodniejszy załadunek. Samą praktyczność zwiększa dodatkowy stopień w narożniku zderzaka.
Pickup prezentuje się masywnie z potężnym grillem i wyróżniającymi się dwuczęściowymi lampami z przodu. Trudno jednak oczekiwać od wołu roboczego jakiejś udziwnionej stylistyki. Podobnie jest we wnętrzu, które jest przejrzyste i funkcjonalne. Znajdziemy w nim analogowe zegary i fizyczne przyciski do sterowania m.in. klimatyzacją.
Mitsubishi L200 dysponuje oczywiście napędem na cztery koła
W zależności od wybranej konfiguracji jest to układ Super Select 4WD-II albo Easy Select 4WD. W pierwszym przypadku wykorzystuje centralny mechanizm różnicowy, który przekazuje 40% mocy na przód, a pozostałe 50% na tył. Dodatkowo w zaawansowanej wersji napędu 4WD kierowca może wybierać spośród wielu ustawień (m.in. RWD, 4×4, czy 4×4 z reduktorem z blokadą centralnego dyferencjału). Poza tym do dyspozycji jest aż 7 trybów jazdy w terenie.
Nowością jest także silnik
To diesel o pojemności 2,4 l, dostępna w trzech wariantach mocy: 150, 184 i 204 KM. Do wyboru pozostaje 6-biegowa skrzynia manualna lub -6-biegowa przekładnia automatyczna.
Mitsubishi L200 na początku kupić można jedynie w Tajlandii, gdzie jest produkowane. W przyszłym roku sprzedaż ruszy na kolejnych rynkach, w tym w Japonii oraz w USA. Na informację, czy pickup trafi do Europy musimy jeszcze poczekać.
Zdjęcia: Mitsubishi