Nowe BMW serii 5 oficjalnie. Zapomnij o serii 7

1 rok temu

Nowe BMW serii 5 nareszcie zadebiutowało oficjalnie. od dzisiaj głównym tematem będzie prawdopodobnie to, jak wygląda i… jak wielkie jest.

Porównanie do serii 7 z tytułu nie jest bowiem ani trochę przypadkowe. Najnowsza generacja BMW serii 5 urosła bowiem aż o 9,7 cm, dzięki czemu będzie wymagała miejsca parkingowego o długości minimum 5,06 m, jednocześnie mogąc się pochwalić rozstawem osi na poziomie 2995 mm (o 20 mm więcej niż poprzednio). Dla porównania, seria 7 generacji E65 miała – w wersji krótkiej – 5,03 m długości, natomiast F01- 5,07 m.

Ach, miejsca parkingowe ustawione prostopadle do jezdni mają mieć w Polsce 5 m długości, więc sorry, ale poszukajcie równoległego, jeżeli chcecie parkować nową Piątkę. Która, tak przy okazji, jeśli nie widzieliście wcześniej, wygląda tak:

Oraz tak:

I tak:

A także tak:

Bez wątpienia będzie sporo kontrowersji w kwestii tej stylistyki, bo obecna generacja była zdecydowanie jednym z najładniejszych – i do tego klasycznych – sedanów na rynku. Szczęśliwie i tak jest nieporównywalnie lepiej niż w przypadku E6x, a do tego dostajemy naprawdę dobrze wyglądające wnętrze, choć pewnie wolałbym inną konfigurację kolorostyczną:

Tutaj jeszcze w innej konfiguracji kolorystycznej (dalej nie moja):

Nowe BMW serii 5 – silniki

Zgodnie z zapowiedziami do wyboru będzie wersja elektryczna, czyli BMW i5, a także spalinowa, czyli standardowa „Piątka”.

W tym pierwszym przypadku do wyboru będziemy mieć następujące wersje:

  • BMW i5 M60 xDrive – 601 KM, 820 Nm, 3,8 s do setki i maksymalnie 230 km/h
  • BMW i5 eDrive40 – 340 KM, 430 Nm, 6 s do setki, maksymalnie 193 km/h

Akumulator będzie miał pojemność netto 81,2 kWh i za zaoferować zasięg 455-516 km dla wersji M i 477-582 km dla nie-M.

W przypadku klasycznie napędzanego BMW serii 5 do wyboru na początku będą:

  • BMW 520i – 208 KM, 4 cylindry
  • BMW 520d – 197 KM, 4 cylindry
  • BMW 520d xDrive – to samo, ale z napędem na obie osie

Wszystkie jednostki spalinowe są przy tym łączone z 8-stopniową przekładnią Steptronic i 48-woltową instalacja, co oznacza, iż są hybrydami typu mild.

W 2024 r. do gamy mają dołączyć dwie wersje hybrydowe z wtyczką, nowy wariant z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym oraz i5 z napędem na obie osie (bez M w nazwie).

Idź do oryginalnego materiału