Kilka tygodni temu poznaliśmy odświeżone BMW serii 5, które do salonów wjedzie w drugiej połowie roku. Kwestią czasu było tylko, kiedy BMW zaprezentuje najostrzejsze wersje modelu – M5 i M5 Competition.
I oto są.
Najmocniejsza odmiana BMW serii 5 na pierwszy rzut oka kilka różni się od standardowej wersji
Ma nieco większy grill z dużymi wlotami powietrza po bokach. Zderzak został przeprojektowany, a dolna kratka zyskała na szerokości. Nowe są także reflektory LED w kształcie litery L, ale trzeba skupić wzrok, by wychwycić różnicę – ostrzejszy i węższy profil. Wersja M5 Competition otrzymała czarną chromowaną osłonę z przodu i wokół tylny świateł oraz czarną lotkę. Debiutują również dwa nowe lakiery: czerwony Motegi Red i szary Brands Hatch Grey.
Z tyłu wypadł wydech o trapezoidalnym kształcie na rzecz czterech końcówek charakterystycznych dla specyfikacji M. Zmienił się również kształt zderzaka z dyfuzorem. Nowy wygląd wieńczą specjalnie zaprojektowane dla tego modelu 20-calowe obręcze.
Największa zmiana wewnątrz dotyczy głównego ekranu multimediów, który jest w rozmiarze 12,3 cala
Standardem jest bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto oraz nawigacja wykorzystująca dane z chmury. Cyfrowe wskaźniki przed kierowcą odświeżono, a na konsoli środkowej pojawiły się dwa nowe przyciski, ułatwiające dostęp do ustawień i funkcji pojazdu.
Jeśli chodzi o moc – nic się nie zmieniło względem poprzednika
BMW M5 ma 600 KM i 750 Nm momentu obrotowego z 4,4-litrowej jednostki V8 z turbodoładowaniem. Moc na koła trafia poprzez 8-biegową automatyczna przekładnię. Sprint do setki zajmuje 3,4 s, a rozpędzanie kończy się przy maksymalnej prędkości 305 km/h (z pakietem M Drive). Mocniejsza wersja M5 Competition oferuje 625 KM i zmniejsza czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h do 3,3 s. W tym przypadku na nowo zestrojono zawieszenie (niższe względem M5 o 7 mm) z myślą o jeździe na torze.
Zarówno M5, jak i M5 Competition wyposażone są w napęd na cztery koła xDrive, który umożliwia kierowcy wybór między 4WD, 4WD Sport i 2WD – w tym ostatnim trybie można driftować. Poza tym do dyspozycji pozostają ustawienia Comfort, Sport, Sport+ oraz nowy tryb o nazwie Track.
Nowe BMW M5 trafi do sprzedaży już w sierpniu. Ceny w Niemczech zaczynają się od 120 900 euro za M5
i 129 900 euro za wersję M5 Competition. Na polskie ceny musimy jeszcze chwilę poczekać.
Zdjęcia: motor1.com