
Wzrost popularności hybryd z dużymi bateriami nie jest przypadkowy. Po pierwsze, pozwalają osiągać duży dystans w trybie elektrycznym. Po drugie, spełniają normy emisji spalin, dlatego ich oferta jest bogata. Nic więc dziwnego, iż niemiecka marka dołączyła do oferty nowe Audi A6 PHEV. Biorąc pod uwagę jego segment, powinno zainteresować sporą liczbę klientów.
Nowe Audi A6 PHEV – dane techniczne
Od razu należy wspomnieć, iż to najdroższa z koncepcji elektryfikowania układu spalinowego. Wszystko za sprawą akumulatorów trakcyjnych, które do tanich nie należą. Mimo wszystko, nowe Audi A6 PHEV może odnieść sukces, ponieważ w segmencie E premium nie zawsze chodzi o pieniądze.
Podstawę stanowi doładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrach. To konstrukcja z rodziny TFSI, która wytwarza 252 konie mechaniczne. Uzupełnia ją silnik elektryczny oraz napęd na obie osie, czyli quattro.

Tak naprawdę oferta obejmuje dwie wersje hybrydy plug-in. Ta podstawowa oferuje systemowo 299 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów. Przekłada się to na osiąganie setki w 6 sekund i rozpędzanie do 250 km/h.
Mocniejszy wariant oddaje do dyspozycji 367 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Dynamika pozostało lepsza, niż w podstawie. Nowe Audi A6 PHEV potrafi przyspieszać do 100 km/h w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest taka sama (elektroniczny ogranicznik).
Ważnym elementem tego zestawu jest bateria o pojemności 20,7 kWh netto. To wzrost o ponad 40 procent w porównaniu do poprzednika. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż ładowanie do „pełna” zajmuje 2 godziny (11 kW). Najistotniejszy pozostaje zasięg. W sprzyjających warunkach ma wynosić przeszło 100 kilometrów.
Zaawansowana technologia
Aby poprawić wydajność samochodu, inżynierowie zastosowali nową mapę skrzyni biegów. Została zoptymalizowana pod kątem zużycia paliwa i płynności dobierania przełożeń. Warto podkreślić, iż użytkownik może wybierać tryby jazdy.
Nowe Audi A6 PHEV posiada też regulowany system rekuperacji. Jak w większości hybryd, do jego obsługi służą łopatki umieszczone za kierownicą. Może on pracować również w trybie automatycznym i zapewniać „stałe minimum” prądu.
W segmencie E raczej trudno szukać lekkich samochodów, a tym bardziej w przypadku wersji PHEV. To jednak nie oznacza, iż nowy model będzie prowadził się ociężale. W wyeliminowaniu tego uczucia pomogły tylne koła skrętne i precyzyjny układ kierowniczy.
Producent zwiększył także komfort akustyczny A6. Odpowiedni efekt uzyskano dzięki bardziej wydajnym uszczelkom, a także lepiej przystosowanym szybkom. Poprawa względem poprzednika ma sięgać choćby 30 procent.
Ile kosztuje nowe Audi A6 PHEV?
Polski cennik jeszcze nie został udostępniony, ale to powinno się zmienić w ciągu kilku najbliższych tygodni. Lokalny oddział marki z Ingolstadt postanowił jednak dołączyć ofertę obowiązującą u naszych zachodnich sąsiadów.
Dzięki niemieckim cenom wiemy, czego się spodziewać. Audi A6 PHEV w bazowym wydaniu stanowi wydatek 65 800 euro. Mówimy tu o wariancie 299-konnym. Należy dodać, iż dopłata do kombi (Avant) to aktualnie 2500 euro.
To oczywiście nie jest koniec, ponieważ występuje jeszcze to mocniejsze, 367-konne wydanie. Ile kosztuje? Za Limousine trzeba zapłacić 75 050 euro. Z kolei Avant został wyceniony na 77 550 euro. Różnica jest zatem taka sama. Pozostaje już tylko czekać, aż nowe propozycje trafią do polskiego konfiguratora Audi A6.