Nowe Audi A3 w sedanie zadebiutowało

profiauto.pl 4 lat temu

Wykorzystuje te same technologie, co niedawno zaprezentowany model A3 Sportback, oferując nieco więcej miejsca pasażerom na tylnej kanapie i bogate wyposażenie.

Wizualnie nowa generacja Audi A3 w wariancie sedan nie zaskakuje

Pojazd dobrze wygląda i ma niezłe proporcje. Zwiększył nieco swoje wymiary i mierzy teraz 4495 mm długości (+4 cm) i 1816 mm szerokości (+2 cm). Dzięki wyższemu tyłowi (pojemność bagażnika to wciąż 425 l) i większemu dyfuzorowi odznacza się lepszą aerodynamiką. Producent chwali się tym, iż udało się uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie Cx 0,25, co ma przekładać się na niższe spalanie.

Sedan ma prowadzić się dużo bardziej precyzyjnie

Audi bazuje na tej samej zaktualizowanej platformie MQB, co nowy Golf. Jest ona lżejsza, ale jednocześnie sztywniejsza od tej, którą zastępuje.

Najwięcej zmian względem poprzednika znajdziemy we wnętrzu

Standardem stały się cyfrowe zegary w rozmiarze 10,25 cala, które w opcji mogą mieć 12,3 cala. Dotykowy ekran inforozrywki o przekątnej 10,1 cala jest lekko nachylony w kierunku kierowcy, a nowy panel klimatyzacji pozbawiono fizycznych przycisków.

Audi postawiło na większą digitalizację

Rozbudowany system multimedialny MMI charakteryzuje się mocą komputera 10-krotnie większą od poprzednika. Usprawniono jego obsługę głosową i nie zapomniano również o łączności z internetem (hotspot WiFi). Kierowca może liczyć na liczne systemy wspomagające bezpieczną jazdę, m.in. na system ostrzegający o ruchu poprzecznym, funkcję automatycznego hamowania w przypadku wykrycia pieszych, czy adaptacyjny tempomat. Ciekawostką jest możliwość uruchomienia auta dzięki telefona.

Silniki

W pierwszej kolejności dostępne będą dwie jednostki. Pierwszą jest benzynowy motor 1.5 TSI, który generuje 150 KM i współpracuje z 6-stopniową przekładnią manualną lub 7-biegowym automatem S tronic. Wybór automatu oznacza dodatkowe wsparcie ze strony 48-voltowej instalacji elektrycznej i system mild hybrid.

Alternatywą dla niego będzie diesel 2.0 również o mocy 150 KM, zestawiony wyłącznie z 7-stopniową automatyczną przekładnią S tronic. Z czasem do oferty dołączą kolejne silniki, w tym na pewno mocna 2-litrowa 240-konna jednostka benzynowa.

Dostawy do salonów rozpoczną się w lipcu

Ale auto można już zamawiać. W Niemczech Audi A3 w sedanie w benzynowym wariancie o mocy 150 KM wyceniono na 29 800 euro. Na polski cennik musimy jeszcze poczekać.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału