Nowa Dacia Spring została oficjalnie zaprezentowana. Dzięki Spring, pierwszemu w 100% elektrycznemu modelowi Dacii, mobilność zeroemisyjna na rynkach zbytu tego auta stała się przystępna dla szerokiego grona użytkowników. Model, wprowadzony do sprzedaży w 2021 roku, był w latach 2022 i 2023 trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. Od momentu debiutu rynkowego Dacia Spring łącznie na całym świecie znalazła 140 000 nabywców.
Dacia Spring znalazła swoje grono odbiorców, ponieważ od dnia wprowadzenia na rynek doskonale zaspokaja potrzeby w zakresie prostej, przystępnej cenowo i wydajnej mobilności bezemisyjnej. Dane zbierane za pośrednictwem usług mobilnych wskazują, iż średnia długość codziennych tras pokonywanych przez użytkowników Springa wynosi 37 km przy średniej prędkości 37 km/h. W 75% przypadków samochód jest doładowywany w miejscu zamieszkania.
Dacia Spring od momentu wprowadzenia na rynek nieustannie ewoluowała.W 2022 roku zyskała nową identyfikację wizualną marki, a w 2023 roku mocniejszy 65-konny silnik. przez cały czas zachowuje także swój największy atut najbardziej przystępnego cenowo, w 100% elektrycznego samochodu na rynku.
Dziś Nowa Dacia Spring wzmacnia wszystkie cechy, dzięki którym odniosła sukces. Jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna dzięki zmienionemu designowi. Jest przez cały czas równie praktyczna dzięki wyjątkowej w tym segmencie przestronności wnętrza, jeszcze bardziej wszechstronna dzięki łatwiej dostępnemu silnikowi o mocy 65 KM, a przy tym wciąż równie efektywna energetycznie dzięki umiarkowanej masie… Zarazem pozostaje najbardziej przystępnym cenowo modelem na rynku samochodów w 100% elektrycznych.
Design
Na nową tożsamość wizualną Dacii składają się w szczególności dwie czarne, błyszczące listwy, jedna z przodu, druga z tyłu nadwozia, z których tylna podkreślona jest charakterystycznymi matowymi prążkami. Te dwie listwy są obramowane charakterystyczną dla marki sygnaturą świetlną w kształcie litery „Y”, mocno przykuwającą uwagę dzięki przednim światłom do jazdy dziennej i tylnym światłom pozycyjnym wykonanym w technologii LED.
Nowoczesny design nowej Dacii Spring podkreślają naklejki z bardzo współczesnym motywem graficznym zdobiące przedni i tylny zderzak wersji wyposażeniowej Extreme. Piętnastocalowe koła, ozdobione kołpakami o szczególnie starannie dopracowanym rysunku, montowane w tej chwili w standardzie w wersjach z silnikiem o mocy 65 KM, dodają solidnego wyglądu sylwetce auta. Nowa Dacia Spring jest dostępna w 6 kolorach nadwozia, w tym w unikalnych odcieniach Beżowym Safari i Czerwonym Brick.
Design wnętrza
Deskę rozdzielczą zaprojektowano na nowo, zarówno w celu jej dostosowania do nowych kanonów stylistycznych Dacii. Kanony te charakteryzują się w tej chwili bardziej poziomym układem linii. Jednocześnie także w celu stworzenia miejsca na nową gamę ekranów cyfrowych. Dacię Spring wyposażono w personalizowalny zespół zegarów z 7-calowym ekranem, montowanym we wszystkich wersjach modelu. Wyższe wersje posiadają również 10-calowy centralny ekran multimedialny. Kolory i materiały w kabinie również zmieniono dla uzyskania wyższej postrzeganej jakości. Jednocześnie producent zminimalizował ich różnorodność w celu ograniczenia kosztów – zgodnie z filozofią Dacii.
Pomysłowe i praktyczne akcesoria dodatkowo zwiększające łączną pojemność schowków i możliwości przewozu bagaży nowego Springa. Usytuowany pod maską schowek zwiększa pojemność użyteczną schowków o dodatkowe 26 litrów. Konsolę środkową można wyposażyć w unikalny uchwyt na kubek wykonywany awangardową, elastyczną i oszczędzającą zasoby technologią druku 3D.
YouClip
Nowa Dacia Spring może być wyposażona w system mocowania akcesoriów YouClip. Ten praktyczny, prosty i pomysłowy system umożliwia bezpieczne i solidne mocowanie różnorodnych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Nowa Dacia Spring jest standardowo wyposażona w 3 punkty mocowania YouClip (jeden na desce rozdzielczej i dwa na konsoli środkowej). Mogą służyć do mocowania kieszeni na drobne przedmioty, uchwytu telefona z wbudowaną/bez wbudowanej ładowarki indukcyjnej. Można zamocować dzięki niemu pomysłowe akcesorium „3 w 1” obejmujące uchwyt na kubek, zaczep na torbę i przenośną lampkę. Wszystkie powyższe akcesoria są dostępne w sieci dealerskiej Dacii.
Wszystkie wersje nowej Dacii Spring wyposażono w cyfrowy zespół zegarów z 7-calowym, personalizowalnym ekranem. Ten kolorowy ekran, umieszczony za nową kierownicą (obecnie regulowaną w pionie), wyświetla w prosty sposób najważniejsze informacje związane z prowadzeniem. Zależnie od potrzeb można na nim również wyświetlać wiele dodatkowych informacji. Informacji takich, jak pozostały zasięg, zużycie energii czy informacje z systemów wspomagania prowadzenia. Podczas ładowania aktualny poziom naładowania akumulatora trakcyjnego i czas pozostały do jego pełnego naładowania wyświetla się na cyfrowym zespole zegarów.
Silnik o mocy 65 KM
Łatwiej dostępny silnik o mocy 65 KM. Nowa Dacia Spring zyskuje większą wszechstronność dzięki łatwiej dostępnemu silnikowi o zwiększonej mocy, wynoszącej 65 KM/48 kW. Jest on teraz łatwiej dostępny, ponieważ oprócz poziomu wyposażenia Extreme jest on w tej chwili oferowany również w pośredniej wersji wyposażeniowej Expression. Zapewnia on autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 14 sekund. Jeszcze bardziej przystępna cenowo i doskonale przystosowana do użytku w mieście Nowa Dacia Spring z silnikiem o mocy 45 KM jest dostępna w wersji wyposażenia Essential (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 20 sekund).
Niska masa
Jedyny w 100% elektryczny samochód ważący poniżej jednej tony. Niewielka masa jest kluczowym czynnikiem pozwalającym nowemu Springowi wyeksponować wszystkie jego zalety. Przy masie 984 kg w najwyższej wersji Extreme, jest to jedyny elektryczny samochód w Europie ważący poniżej jednej tony. W porównaniu z poprzednią wersją masa dla tego samego poziomu wyposażenia wzrosła zaledwie o 6 kg (czyli o 0,6%). I to pomimo licznych nowych systemów wspomagania prowadzenia, wymaganych obowiązującymi przepisami, a także ulepszonego wykończenia i montowanego w standardzie wyposażenia.
Energia
Wyjątkowo niskie zużycie energii. Tak niska masa w połączeniu z wysoką efektywnością zespołu napędowego Nowego Springa przekłada się na rekordowo niskie zużycie energii. Wynosi ono poniżej 14,6 kWh/100 km, co zmniejsza również koszty użytkowania auta.
Idealnie dostosowany akumulator trakcyjny. Kompaktowy akumulator o pojemności 26,8 kWh dopasowano, aby mógł sprostać potrzebom użytkowników Nowego Springa bez pogarszania nadmierną wagą osiągów samochodu. Akumulator zapewnia wszystkim wersjom auta zasięg ponad 220 km (w trakcie homologacji). Jest to więc zasięg bardziej niż wystarczający dla użytkowników, którzy pokonują średnio 37 km dziennie. A to wynika z danych dostarczonych poprzez system łączności pojazdu.
Odzyskiwanie energii
Unikalny system hamowania z odzyskiwaniem energii. Aby jeszcze bardziej zoptymalizować zasięg, Nowa Dacia Spring została po raz pierwszy wyposażona w system hamowania z odzyskiwaniem energii. Aktywuje się go poprzez ustawienie nowej dźwigni skrzyni biegów w położeniu „B”.
Ładowanie
Praktyczne i bezproblemowe ładowanie. Nowa Dacia Spring jest wyposażona w standardzie w ładowarkę prądu zmiennego o mocy 7 kW. Umożliwia ona naładowanie akumulatora od 20% do 100% z domowego gniazdka w czasie poniżej 11 godzin. W ciągu 4 godzin możliwe jest takie naładowanie z terminala typu Wall Box o mocy 7 kW. Ładowarka DC o mocy 30 kW (opcja) umożliwia doładowanie akumulatora z 20% do 80% pojemności w ciągu 45 minut.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.