Audi to jeden z ikonicznych niemieckich producentów samochodów. Obok Volkswagena, czy BMW, to właśnie Audi znajduje się w absolutnej czołówce popularności. Co więcej – jest to popularność międzynarodowa, globalna i nie ograniczająca się wyłącznie do Europy. Audi przez lata produkowało fantastyczne samochody. Ten konkretny model jest tego przykładem. Można powiedzieć, iż to już prawdziwa legenda. Również polskich dróg.
To Audi to już legenda
Audi A4 ma długą historię sięgającą 1994 roku. Po 10 latach produkcji niezwykle udanego modelu, na rynku zadebiutowała 3 generacja klasyka z Ingolstadt. Są tacy, którzy powiedzą, iż nie ma tutaj mowy o żadnej nowej generacji. Eksperci są bliżej zdania, iż to po prostu bardziej gruntowny lifting generacji drugiej. Tak czy inaczej – oficjalnie jesienią 2004 roku zaprezentowana została nowa A4 z nowym oznaczeniem B7. Jest to samochód, który do dzisiaj znakomicie radzi sobie na rynku. Chociaż wersję tę produkowano tylko do 2008 roku, dziś na popularnym portalu z ogłoszeniami znajduje się niemal 600 sztuk.
Mamy tutaj do czynienia z trzema wersjami nadwozia, a więc sedan, kombi i cabrio. Od tego dalej wychodzą jeszcze różne odmiany – klasyczna, S4 oraz RS4. W klasycznej do wyboru mamy mnóstwo jednostek benzynowych o pojemności od 1,6 do 3,2 litra i mocy od 102 do choćby 256 koni mechanicznych. Również z V6. Były też diesle z silnikami o pojemności od 1,9 do 3,0 litrów i mocy od 116 do 233 koni. W odmianie S4 i RS4 mamy do czynienia z jednostką 4,2 V8. W tej pierwszej mowa o mocy 344, zaś w drugiej aż 420 koni mechanicznych. Ingolstadt to miejsce, w którym wiedzą, jak dobrze to robić…
Dziś warto go kupić?
Średnia ocena Audi A4 B7 na portalu „Autocentrum” wynosi dziś 4,2 na 5. Wśród zalet kierowcy wymieniają m.in. karoserię, układ jezdny, czy skrzynię biegów. Średnie spalanie to okolice 6 litrów w przypadku jednostek diesla i 7 litrów w przypadku jednostek benzynowych. A4 ma swoje niewątpliwe, niezaprzeczalne zalety, co sprawia, iż Polacy do dzisiaj chętnie ją kupują. Roczniki na dobrą sprawę nie mają większego znaczenia. To solidny, wytrzymały, niemiecki samochód, który po prostu nie zwykł zawodzić.
Jeśli chodzi o cenę, to bez żadnego problemu znajdziemy na rynku A4 B7 za mniej, niż 10 tysięcy złotych. Można tutaj trochę powybierać – mamy do czynienia z różnym rocznikiem, silnikiem, stanem, czy przebiegiem. W cenie do 15 tysięcy złotych wybór jest już tak szeroki, iż absolutnie każdy znajdzie tam coś dla siebie. Trzeba tutaj natomiast podkreślić, iż w zdecydowanej większości mówimy tutaj o samochodach z jednostką diesla.
Zdjęcia: Audi AG