Najmniejsza Toyota z nowym napędem

moto-przestrzen.pl 3 godzin temu

Nowe Aygo X to pierwsza pełna hybryda w segmencie A i najmniej emisyjny model bez w pełni elektrycznego napędu. Miejski crossover Toyoty ma teraz większą moc, lepsze osiągi i elegancki design, a w gamie debiutuje dynamiczna wersja GR SPORT.

Nowa Toyota Aygo X, jako pierwszy w pełni hybrydowy samochód segmentu A, wyznacza najwyższe standardy, łącząc nowoczesny styl i zwinne prowadzenie. Dzięki technologii hybrydowej nowe Aygo X osiąga najniższy poziom emisji CO2 spośród wszystkich samochodów bez wtyczki dostępnych na rynku, emitując zaledwie 85 g CO2/km, a ślad węglowy w całym cyklu życia został zredukowany aż o 18%.

Innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne Aygo X Hybrid

W nowym Aygo X zastosowano tę samą technologię hybrydową co w modelu Yaris. W porównaniu do poprzednika, nowa odsłona miejskiego crossovera jest dynamiczniejsza, ma większą moc i lepsze osiągi. W porównaniu do poprzedniego modelu nowa wersja oferuje o 44 KM więcej mocy (116 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 sekund.

Dostosowanie Aygo X do nowego napędu hybrydowego – przy zachowaniu kompaktowego rozstawu osi wynoszącego 2430 mm, charakterystyki prowadzenia i pojemności bagażnika na poziomie 231 litrów – wymagało zastosowania innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych. Aby pomieścić większy napęd 1.5 Hybrid, przedni zwis został wydłużony o 76 mm, ale zachowano proporcje nadwozia charakterystyczne dla Aygo X.

W hybrydowym crossoverze zmieniono układ chłodzenia baterii, akumulator pomocniczy został przeniesiony pod podłogę bagażnika, a zupełnie nowy systemu przewodów elektrycznych umożliwił m.in. zastosowanie nowego 7-calowego wyświetlacza cyfrowych wskaźników. Zmiany konstrukcyjne pozwoliły również na całkowitą modernizację układu klimatyzacji. Dzięki temu w wyższych wersjach wyposażenia po raz pierwszy dostępna jest dwustrefowa klimatyzacja.

Miejska zwrotność i dobre wyciszenie

Skonstruowane na platformie GA-B Aygo X zachowało miejską zwinność prowadzenia za sprawą udoskonalenia komponentów zawieszenia – stabilizatorów, sprężyn, amortyzatorów oraz nowych piast kół z pięcioma śrubami. Mimo wzrostu masy własnej, samochód jest bardzo zwrotny, a promień skrętu wynosi zaledwie 4,7 metra. Modyfikacje zawieszenia przełożyły się również na wyższy komfort jazdy i mniejszy hałas wewnątrz kabiny.

Lepsze wyciszenie zapewniają dodatkowe wygłuszenia deski rozdzielczej, a także dodatkowa izolacja pod maską, osłoną silnika oraz nowy układ wydechowy z ulepszonym tłumikiem. W wyższych wersjach wyposażenia o ciszę w kabinie dbają również grubsze szyby oraz dodatkowe materiały dźwiękochłonne rozmieszczone w całym nadwoziu.

Nowy design i wersja GR SPORT

Przeprojektowany pas przedni nadaje modelowi bardziej wyrazisty wygląd, jednocześnie podkreślając dynamiczny charakter miejskiego crossovera, a nowe 17- i 18-calowe felgi i czarne wykończenie nadkoli dodają atrakcyjności. Styl nowego Aygo X podkreśla również koncepcja kolorystyczna „mellow spice” z eleganckimi lakierami Cinnamon, Jasmin, Tarragon i Lavandula uwypuklającymi nowoczesny charakter auta i odpowiadającymi na zmieniające się gusta klientów. Dla debiutującej w gamie modelu wersji GR SPORT zarezerwowano kolor Mustard.

Nowe Aygo X ma także przeprojektowane wnętrze. Nowy jest cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 7 cali i panel sterowania klimatyzacją, do tego standardem są elektroniczny hamulec postojowy i dwa porty USB-C. W wyższych wersjach wyposażenia, w tym GR SPORT, dostępny jest 10,5-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, a w pozostałych wersjach standardem jest 9-calowy ekran.

Aygo X GR SPORT to najbardziej dynamiczna odmiana miejskiego crossovera. W tym wariancie miejska Toyota otrzymała specjalnie dostrojone amortyzatory i sprężyny śrubowe, które przekładają się na lepsze prowadzenie i ograniczają przechyły nadwozia. Zmodyfikowany układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem zapewnia bardziej precyzyjną reakcję. Wszystkie te zmiany zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu jeszcze lepszych wrażeń z jazdy przy zachowaniu komfortu podczas poruszanie się po mieście.

Z zewnątrz Aygo X GR SPORT wyróżnia dwukolorowe malowanie nadwozia, przedni grill z charakterystycznym wzorem kratki, a wyraziste, frezowane felgi aluminiowe. Wnętrze ozdobiono czarno-szarymi akcentami oraz haftowanymi emblematami GR.

Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się pod koniec 2025 roku na wybranych rynkach europejskich.

Idź do oryginalnego materiału