
Dacia swego czasu zaczęła odgrywać na rynku europejskim bardzo dużą rolę. Szczególnie w środkowej oraz wschodniej części kontynentu. Rumuński producent znakomicie wyczuł trendy i zdecydował się na strategię, która przyniosła mu ogromny sukces. Wystarczyło zrezygnować z części drogich rozwiązań „premium” i skupić się na obniżeniu cen. Nagle Dacię odmieniało się przez wszystkie przypadki a na drogach aż zaroiło się od tych aut.
Spis treści:
- Wystarczyło obniżyć cenę
- To konstrukcja prostsza… i tańsza
- Dla kogo to samochód?
Praktyczna Dacia stała się hitem
Dacia Dokker zadebiutowała na rynku w 2012 roku. Samochód trafił do popularnego w Europie segmentu niezbyt dużych aut osobowo-dostawczych. Dokker mógł pełnić rolę dostawczego furgonu, lub osobowego kombivana – w obu przypadkach mowa o segmencie C. Wśród bezpośredniej konkurencji Dacia miała tutaj m.in. Peugeota Partnera, Citroena Berlingo, czy Volkswagena Caddy. I rumuński producent wśród tych popularnych graczy bynajmniej nie stał na przegranej pozycji. Wszystko za sprawą strategii, o której wspomniałem na samym wstępie.
fot. DaciaW odniesieniu do Dacii Dokker często podkreśla się niezwykle przestronne wnętrze oraz ogromny bagażnik. Są też przesuwne boczne drzwi, które tylko zwiększają praktyczność. Cała konstrukcja jest bardzo prosta. choćby jeżeli coś się zepsuje, łatwo to naprawić a dostępność części zamiennych jest niemal nieograniczona. Natomiast Dokker wyróżnia się przede wszystkim ceną. Z racji, iż to samochód wyraźnie prostszy od konkurencji, jest też zdecydowanie tańszy. Jak się zatem okazuje, wiele osób jest w stanie przymknąć oko na detale, kiedy usprawiedliwia to cena.
Ile kosztuje używany Dokker?
Część ludzi zwraca uwagę na fakt, iż materiały wykończeniowe są raczej dosyć podstawowe, z przewagą twardego plastiku. Komfort jest tutaj umiarkowany a silniki są raczej małe i słabe. Nie oczekujmy też absolutnie żadnego wyposażenia premium. Należy to wyraźnie podkreślić – Dacia Dokker powstawała jako samochód prosty i tani. Okazało się, ze to dobry kierunek, bo w bardzo trudnym segmencie konstrukcja rumuńskiego producenta wywalczyła sobie świetną pozycję. przez cały czas oferowała wszystko to, co kierowcy tak cenili w tych autach, ale była jednocześnie o wiele prostsza i zarazem tańsza – do wielu osób taki rachunek przemawiał.
Ceny Dacii Dokker rozpoczynają się dziś w okolicach 12 tysięcy złotych w przypadku rocznika 2013. Natomiast już za 15 tysięcy znajdziemy rocznik 2015 a za 16 tysięcy rocznik 2017. Ceny Dokkera są wręcz śmiesznie niskie i rocznik tak naprawdę nie odgrywa tutaj większej roli. Jest po prostu tanio i wielu kierowcom tyle wystarczy. Chociażby tym, którzy nie mają zamiaru przepłacać i nie będą skupiać się na wykończeniu, ani wyposażeniu, ale zwyczajnie potrzebują większego i bardziej przestronnego auta do codziennej pracy, czy obowiązków. Tutaj Dokker trafia idealnie.
Zdjęcia: Dacia

2 godzin temu










