Najlepsze i najgorsze marki samochodów. Wpadka za wpadką

3 dni temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Consumer Reports czyli największa organizacja konsumencka zrzeszająca użytkowników samochodów w USA, opublikowała właśnie cykliczny raport dotyczący producentów pojazdów. Zestawienie Consumer Reports jest o tyle ciekawe, iż w przeciwieństwie do europejskich rankingów ADAC czy TUV, nie skupia się wyłącznie na kwestii bezawaryjności - danych z przeglądów technicznych czy interwencji mobilnych mechaników. Amerykanie zdają się mieć zdecydowanie szerszą perspektywę.


Ogólna nota przyznawana konkretnej marce to wypadkowa testów drogowych, testów zderzeniowych, danych dotyczących usterkowości czy - wreszcie - szeroko pojętej satysfakcji nabywców. A na nią - oprócz częstotliwości wizyt w ASO - składają się m.in. wrażenia z eksploatacji (np. skrzypiące wnętrze, zawieszająca się elektronika) czy poziom obsługi posprzedażowej.


Najlepsze marki samochodów zdaniem Amerykanów. Europa i Japonia górą!


W tegorocznym raporcie sklasyfikowano 32 marki. W pierwszej piątce zaszły tylko kosmetyczne zmiany. Na pozycję lidera wysunęło się Subaru, które wyprzedziło ubiegłorocznego zwycięzcę - BMW. Trzeci stopień podium przypadł Lexusowi. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: 4. Porsche i 5. Honda. Reklama


Na kolejnych miejscach w pierwszej dziesiątce rankingu najlepszych marek uplasowały się kolejno:
6. Audi, 7. KIA, 8. Hyundai, 9. Toyota, 10. Infiniti.


Amerykanie nie potrafią robić samochodów? Wpadka za wpadką


Wyniki Consumer Reports są zdecydowanie bardziej kosmopolityczne niż w przypadku zestawień opracowywanych chociażby w Niemczech. Dowód? W najnowszym zestawieniu pierwszy z producentów samochodów "made in USA" - Chrysler - sklasyfikowany został odległej 16. pozycji. Amerykanie nie kryją jednak, iż jego "wysoka" pozycja to efekt "zredukowania oferty do zaledwie dwóch modeli - Pacifica i Voyager". Mówiąc wprost - firmę ratuje to, iż sprzedaje mało samochodów, które nie są w stanie zirytować większej liczby kierowców.
Być może warto wziąć sobie do serca zdanie Amerykanów, szczególnie w kontekście rosnącego importu używanych aut z USA. Przypomnijmy - Chrysler Pacifica jest w tej chwili drugim najchętniej importowanym do Polski ze Stanów autem. Tylko do końca września na polskie drogi trafiło już blisko 1,8 tys. takich aut.


Z innymi producentami rodem z Ameryki nie jest wcale lepiej. Zaraz za Chryslerem - na 17. miejscu - sklasyfikowano markę Buick. Na odległej, 18. pozycji znalazł się nowy klejnot koronny amerykańskiej motoryzacji - Tesla. W jej przypadku Consumer Reports podkreśla niskie koszty serwisowania (brak corocznych przeglądów) i - wpływającą na poziom zadowolenia nabywców - prężnie rozwijającą się sieć Superchargerów, czyli należących do Tesli ładowarek. Z drugiej strony autorzy raportu przestrzegają przed nieintuicyjną obsługą, kiepską jakością montażu i ponadprzeciętną usterkowością stwierdzając ostatecznie, iż "zakup używanej Tesli może być loterią".


Najgorsze marki samochodów zdaniem Amerykanów


Osiem ze sklasyfikowanych w rankingu 32 marek odnotowało noty ogólne poniżej 61 punktów, co stawia je w szczególnie złym świetle. W gronie "wyróżnionych" w ten sposób producentów znaleźli się wyłącznie przedstawiciele USA i Starego Kontynentu. Ósemka najgorszych w tej chwili - zdaniem Amerykanów - marek samochodów to:
25. Chevrolet, 26. Volkswagen, 27. Alfa Romeo, 28. Dodge, 29. GMC, 30. Land Rover, 31. Rivian, 32. Jeep.
Aż 6 z nich nie ma w tej chwili w ofercie ani jednego modelu rekomendowanego przez Consumer Reports. W tym "elitarnym" gronie znalazł się też jeszcze Lincoln, chociaż - ogólny wynik - 61 punktów - dał mu w rankingu 24. pozycję. Nie sposób przeoczyć, iż tylko wobec Riviana i Land Rovera zastosować można twierdzenie, iż niska pozycja to efekt zaawansowanej, a co za tym idzie - podatnej na usterki - skomplikowanej konstrukcji pojazdów. Chevrolet, Volkswagen czy Dodge to przecież producenci aut popularnych, a np. GMC gustuje w stosunkowo prostych konstrukcyjnie pickupach.
Za najgorszą zdaniem Amerykanów markę uznano Jeepa, chociaż na jego pozycji zaważyły m.in. takie kwestie jak: słaba jakość i kiepskie prowadzenie wykonania Wranglera, paliwożerność czy mocno przeciętne wyniki w zakresie bezawaryjności.
Idź do oryginalnego materiału