Najbardziej niezawodny, nowoczesny Diesel na rynku. Jego ceny zaczynają się już od 51 000 złotych

2 dni temu

Choć samochody hybrydowe, czy elektryczne są faktycznie coraz bardziej popularne, nie można oprzeć się wrażeniu, iż elektromobilna transformacja idzie bardzo powoli. Nic dziwnego, skoro po dziś dzień to Diesel oferuje kierowcom największe zasięgi przy jednoczesnym najniższym zużyciu energii. Ten konkretny dopiero dociera się przy przebiegach rzędu 100 000 kilometrów.

Ten Diesel jest nie do zdarcia i nie kosztuje fortuny

fot. Mercedes

Dla wielu osób kupujących samochody na rynku aut używanych przebieg 100 000 kilometrów jest magiczną granicą. Ten Diesel to jednak zupełnie inna historia. Jest on wyjątkowo niezawodny – wystarczająco dorosły, aby uniknąć problemów wieku dziecięcego. I wystarczająco „stary”, aby nie mieć wszystkich problemów jakościowych najnowszych modeli. Mercedes Klasy E generacji W212 jest jednym z idealnych wyborów na rynku aut używanych.

Ten Diesel po prostu słynie z wysokich przebiegów. To również jeden z najczęstszych wyborów taksówkarzy. Ci najbardziej przypodobali sobie 2,1-litrowego turbodiesla dostrojonego do mocy 136 koni mechanicznych. Jest to najbardziej niezawodne połączenie. Tych egzemplarzy jednak unikajcie jeżeli chcecie kupić samochód dla siebie z oczywistych względów. Wszystkie inne, które nie jeździły na taksówce, to świetny wybór.

Wysokie przebiegi są niejako idealnym potwierdzeniem legendarnej niezawodności. W przypadku generacji W211 niemiecki producent spotkał się ze sporą krytyką dotyczącą jakości i trwałości. W ten sposób sukcesor otrzymał wyjątkowo lepsze materiały. Ten Diesel nie ma wiele elementów, które mogą się zepsuć, ale jednak trzeba zwrócić uwagę na kilka szczegółów.

fot. Mercedes

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Przede wszystkim przed zakupem sprawdź, czy elektronika działa tak, jak powinna. Podczas jazdy testowej skup się na podejrzanych dźwiękach dochodzących z podwozia. Mogą one sygnalizować problemy z hamulcami lub zawieszeniem. Wczesne egzemplarze mogą mieć problemy z wtryskami, ale można wymienić je za darmo w ramach akcji naprawczej.

Diesel ten nie miał łatwego początku. Klasa E generacji W212 była wzywana na akcje naprawcze aż 23 razy, więc warto dokładnie zbadać historię egzemplarza, który chcemy kupić. Stopniowo Niemcy doszli jednak do naprawdę imponujących wyników. Niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild, którzy sprawdzili jeden z egzemplarzy, wskazują też na potencjalne problemy z korodowaniem układu hamulcowego lub tylnej osi.

fot. Mercedes

Niemcy sprawdzili dość nietypowe połączenie – sedana z benzyną 200 cGI i turbodoładowaniem. Miał on przebieg 51 315 kilometrów. Najbardziej poszukiwany będzie jednak wspomniany przez nas wyżej Diesel. Mimo to – samochód był ich zdaniem praktycznie jak nowy. A oferta dość ciekawa, bo samochód mimo tak niewielkiego przebiegu kosztował tylko 15 900 euro, czyli około 68 000 złotych. Ciężko dziś za takie pieniądze kupić cokolwiek w salonie, nie mówiąc o tak wypasionym Mercedesie. Oczywiście, egzemplarze z nieco wyższymi przebiegami zaczynają się już choćby odo koło 50 00 złotych.

Idź do oryginalnego materiału