Jeśli chodzi o nowe chińskie samochody, to przywykliśmy do tego, iż dowiadujemy się o nich z publikacji chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT). Tymczasem BYD, który zakończył rok 2024 spektakularnym sukcesem, bijąc na głowę innego chińskiego giganta SAIC i pozwalając Tesli nieznacznie się wyprzedzić, upublicznił wizerunki nadchodzących modeli. To SUV i sedan.
Konkurenci BYD nie mają łatwego życia
Na sam początek 2025 r. BYD spieszy poinformować rywali, iż nie zamierza spocząć na laurach. W przygotowaniu ma dwa nowe modele, którymi już oficjalnie drażni konkurencję. Ta jak wiadomo, w Chinach jest bardzo liczna, o czym świadczy mnogość premier i wyścig na technologie i inteligencję pojazdów.
BYD, którego sprzedaż pojazdów elektrycznych na świecie wzrosła o 12,1% do 1,76 miliona w 2024 r. ma już rysunki projektowe nowego SUV-a i sedana. Chiński gigant oficjalnie je opublikował i tym samym ujawnił, iż przedstawiają nadchodząc modele, BYD Han i Byd Tang L. To ich pierwszy oficjalny wizerunek, zanim zostaną upublicznione w całej krasie.
Sedan Han L, jeżeli chodzi o wygląd, kontynuuje język projektowania Dragon Face. Przednia część pojazdu wykorzystuje najnowszy zestaw świateł LED z kształtem w stylu blisko science-fiction, a tylne światło tradycyjnie ma konstrukcję przelotową.
Nadwozia jest bardzo rozciągnięte i kształtem przypomina raczej sportowe coupe. Oczekuje się, iż Han L zajmie wyższą pozycję niż obecna rodzina Han i zadebiutuje już w najbliższym czasie.
Patrząc na model z boku, możemy zauważyć, iż nowy samochód wykorzystuje ukryte klamki w drzwiach oraz lidar. Ten ostatni świadczy o tym, iż Han L ma duże możliwości w zakresie inteligentnego prowadzenia. jeżeli chodzi o mechanikę, to według doniesień sedan wykorzysta technologię superhybrydową DM-i piątej generacji BYD.
Poprzednie doniesienia mówiły, iż zarówno Han L i Tang L otrzymają tylne światła w kształcie chińskiego węzła. Co wiemy o nowym SUV-ie BYD?
Najnowszy SUV BYD zadebiutuje z trzema rzędami siedzeń
Według doniesień chińskich mediów nadchodzącego SUV-a Tang L zbudowano z wykorzystaniem platformy BYD e 3.0. Podobnie jak sedan zajmie najwyższą pozycję w rodzinie modeli Tang.
Stylistycznie stanowi kontynuację projektową pojazdów BYD Dragon Face. Oprócz ukrytych klamek otrzyma większe koła. Ponadto kształt słupka D pojazdu specjalnie zaprojektowano, by jego znaczna część znalazła się w trzecim rzędzie pasażerów zapewniając im dostęp do naturalnego światła i widoków na zewnątrz.
Podobnie jak nadchodzący sedan Tang L także otrzymuje lidar na dachu, co mu zapewni dobre osiągi w zakresie inteligentnej jazdy. jeżeli chodzi o mechanikę, to mówi się, iż Tang L może korzystać z technologii DM piątej generacji, oraz iż może po raz pierwszy otrzymać akumulator typu blade drugiej generacji BYD.
Obydwa modele mogą się pochwalić orientalną stylistyką, której trudno odmówić uroku. Fanów marki o stylistyce chińskiego smoka nie brakuje zarówno na krajowym, jak i zagranicznym rynku. Kluczem do sukcesu jest cena i jej relacja w stosunku do osiągów i technologii. Tu jak wiemy, BYD nie ma wielu konkurentów. Obydwa modele doczekają się usprawnień pod względem arerodynamiki, w związku z tym trudniej będzie z nimi rywalizować. BYD na razie nie ujawnił daty premiery modeli, ale wiadomo, iż nie trzeba będzie na nią długo czekać.
Źródło: BitAuto, Weibo BYD Auto