Firma Leapmotor oficjalnie ogłosiła, iż z jej linii produkcyjnej zjechał milionowy pojazd, co oznacza, iż marka stała się drugim chińskim producentem samochodów nowej generacji, który dołączył do elitarnego „Klubu Miliona”. Ten historyczny moment to nie tylko przełom w liczbie wyprodukowanych egzemplarzy, ale także najlepsze potwierdzenie obranej przez Leapmotor ścieżki rozwoju opartej na zasadzie „dążenia do postępu przy jednoczesnym zachowaniu stabilności, akumulacji i rozwoju” oraz dowód, iż szeroko komentowany w branży „fenomen Leapmotor” wkracza w nowy etap swojej historii.
Największe znaczenie tego sukcesu kryje się w niesamowitym „przyspieszeniu”. Od momentu, w którym wyprodukowano 500-tysięcznegy samochód do osiągnięcia miliona sztuk upłynęło zaledwie 343 dni, co ustanowiło rekord najszybszego osiągnięcia miliona wyprodukowanych egzemplarzy wśród chińskich producentów samochodów nowej generacji. To tempo rozwoju w pełni pokazuje gwałtowny wzrost możliwości organizacyjnych Leapmotor, efektu skali oraz docenienia przez rynek. Jednocześnie pokazuje, iż marka pomyślnie przeszła okres start-upu i stabilnie wkroczyła w nową fazę rozwoju na dużą skalę, z zachowaniem wysokiej jakości.
Odkrywanie „fenomenu Leapmotor”: stabilny sukces biznesowy, za którym stoją globalne własne badania i technologia dostępna dla wszystkich
Za „milionowym przyspieszeniem” stoi solidna przewaga konkurencyjna zbudowana dzięki strategii „globalnych badań własnych” Leapmotor oraz koncepcji „technologii dostępnej dla wszystkich”. Sukces ten, nazwany przez obserwatorów właśnie „fenomenem Leapmotor”, to efekt świadomej i konsekwentnej strategii.
Od stycznia do sierpnia 2025 roku łączna liczba sprzedanych samochodów Leapmotor przekroczyła 320 000 sztuk, co pozwoliło marce utrzymać pozycję lidera sprzedaży wśród chińskich producentów nowej generacji. Ponadto, przez sześć kolejnych miesięcy, firma zajmowała pierwsze miejsce w miesięcznych rankingach sprzedaży w tym segmencie. Jednocześnie marka Leapmotor znalazła się na liście „Fortune China 500”, 500 największych chińskich przedsiębiorstw prywatnych oraz 500 największych chińskich firm produkcyjnych w 2025 roku.
Tak szerokie i prestiżowe uznanie w stylu „Wielkiego Szlema”, od badań i rozwoju technologii, przez wyniki rynkowe, po zarządzanie operacyjne, potwierdza wszechstronną siłę Leapmotor jako dojrzałego, dużego przedsiębiorstwa.
Od „małych osiągnięć” do „wielkiego przełomu”: tempo Leapmotor pokazuje siłę nowej generacji producentów
Droga Leapmotor do miliona to wyraźny przykład ścieżki rozwoju wysokiej jakości, którą doskonale obrazuje slogan: „najpierw wzmacniać fundamenty, potem przyspieszać”. To przyspieszenie, które znacznie przewyższa oczekiwania branży, dowodzi iż Leapmotor zbudował doskonały i wydajny system współpracy w zakresie badań i rozwoju technologii, oferty produktów, rozwoju rynku, sieci serwisowej oraz budowania marki.
Zhu Jiangming, założyciel, prezes i dyrektor generalny Leapmotor, powiedział podczas ceremonii: „Od zjazdu z taśmy pierwszego samochodu Leapmotor S01 do wyprodukowania 500 000. samochodu minęło pięć lat. W ciągu niecałego roku udało nam się zwiększyć produkcję z 500 000 do 1 miliona egzemplarzy, co pokazuje, iż tempo rozwoju Leapmotor przyspiesza coraz bardziej. Mamy nadzieję, iż w nadchodzącym roku będziemy mogli zobaczyć, jak kolejny milion samochodów Leapmotor zjeżdża z linii produkcyjnej w tym miejscu.”
Oferta produktowa gwałtownie się rozrosła, a Leapmotor zmienił układ rynku, osiągając silny efekt eksplozji
Skupiając się na wartości dla użytkownika, Leapmotor wprowadził cztery główne serie produktów – ABCD – tworząc zróżnicowaną ofertę produktową obejmującą samochody osobowe, SUV-y i MPV. Główne modele wciąż są liderami swoich segmentów z produktami wyraźnie wyprzedzającymi konkurencję, co wywołuje spektakularny efekt rynkowy.
Globalna sprzedaż modelu C10 przekroczyła 160 000 egzemplarzy w ciągu 17 miesięcy od jego premiery, a od momentu wprowadzenia na rynek modelu C10 2026 w maju tego roku, samochód przez cztery kolejne miesiące nosił tytuł najlepiej sprzedającego się średniej wielkości SUV-a wśród nowych marek motoryzacyjnych. Model C16, pozycjonowany jako niezwykle komfortowy i inteligentny SUV o dużym zasięgu, wraz z modelem C10 zajęły dwa pierwsze miejsca w rankingu wskaźnika rekomendacji netto (NPS) wśród SUV-ów elektrycznych i hybrydowych.
Model B10 został wprowadzony na rynek w kwietniu tego roku, a już w następnym miesiącu dostarczono ponad 10 000 jego egzemplarzy, osiągając łączną sprzedaż przekraczającą 60 000 sztuk.
We wrześniu, nowa spersonalizowana strategia produktowa Leapmotor zaowocowała debiutem modelu Lafa5 (globalna nazwa handlowa to B05), który odbył się podczas Targów Motoryzacyjnych w Monachium w Niemczech. Łącząc wyjątkowo atrakcyjny wygląd, europejski styl prowadzenia, inteligencję na poziomie flagowych modeli oraz przełomową jakość, Lafa5 stał się pierwszym wyborem dla miejskiej, modnej młodzieży. Premiera Lafa5 w Chinach planowana jest na czwarty kwartał 2025 roku, natomiast na rynkach globalnych model zostanie wprowadzony w 2026 roku pod nazwą handlową B05. Wersja Ultra o wysokich osiągach ma być dostępna w Chinach również w pierwszej połowie 2026 roku.