MG4 Semi Solid State Edition za 52 000 zł zalicza oszałamiający debiut. Chińczycy udowodnili, iż tanie rzeczy można zrobić bardzo dobrze

1 godzina temu

MG Motor jak obiecało, tak zrobiło. sukcesor odchodzącego na emeryturę elektrycznego hitu MG4 pojawił się oficjalnie na chińskim rynku i dostał już cennik wersji budzącej największe emocje. Wyposażona w nowy akumulator semi solid state jest gotowa na masową produkcję.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • MG4 wyposażone w akumulator semi solid state jest gotowe na podbój rynku
  • Wystarczy spojrzeć na specyfikację i ceny nowego modelu MG, by wiedzieć, iż Volkswagen i Toyota mają problem

MG4 wyposażone w akumulator semi solid state jest gotowe na podbój rynku

W grudniu 2024 roku dyrektor generalny działu marki MG w SAIC Motor zapowiedział, iż nowe MG4 skorzysta z prawdziwej innowacji. Konkretnie z nowego akumulatora semi solid state. Zasugerował choćby klientom, którzy chcieli kupić pojazdy byłej brytyjskiej marki z bateriami LFP, aby się wstrzymali z zakupami. Obiecywał, iż cena nowego MG4 z tą innowacją nie będzie wygórowana, a poprawi bezpieczeństwo i wydajność. Tak się stało.

Nowe MG4 redefiniując standardy branżowe pojedzie niezrażone ekstremalnym zimnem. Innowacja chińskiego giganta SAIC tym samym znacząco wpływa na problemy pojazdów elektrycznych w zakresie bezpieczeństwa akumulatora i wydajności w niskich temperaturach.

Kluczowym elementem wersji MG4 Semi-Solid-State Battery Edition jest akumulator półprzewodnikowy. Podczas targów motoryzacyjnych w Kantonie, SAIC MG oficjalnie ogłosiło wprowadzenie tej innowacyjnej wersji MG4. Ponadto zademonstrowało ekstremalne testy bezpieczeństwa, obejmujące wyciskanie ogniw i przebijanie sześciu boków prętami zbrojeniowymi.

Według oficjalnych informacji producenta akumulator nie wydzielał dymu podczas testu. Ponadto wydajność w niskich temperaturach, wydajność szybkiego ładowania w niskiej temperaturze oraz wskaźnik retencji energii ogniw, wykazały doskonałe wyniki. Rygorystyczne testy bez wątpienia umocniły zatem fundament bezpieczeństwa akumulatora z technologią półstałego paliwa.

Oferta MG4 tym samym staje się kompletna i model jest gotowa na podbój rynku. Biorąc pod uwagę, iż dodatkowo korzysta z szeregu inteligentnych funkcji, wyniesie elektryczną mobilność na nowy poziom. Podczas Salonu Samochodowego w Kantonie stoisko producenta tętniło życiem. Nowe, technologiczne MG4 zaliczyło oszałamiający debiut. W końcu w prace nad nowym akumulatorem półprzewodnikowym zaangażowano ponad 600 czołowych ekspertów branżowych.

Nowe MG 4 z cyfrową identyfikację marki MOLI, foto: materiały prasowe producenta

Wystarczy spojrzeć na specyfikację i ceny nowego modelu MG, by wiedzieć, iż Volkswagen i Toyota mają problem

MG jest gotowe na komercyjną karierę nowego MG4. Model, który nie przypomina w niczym poprzednika, oferuje kompleksową modernizację funkcjonalności. Jak informowaliśmy, dodano i zoptymalizowano liczne funkcje łączności kierowcy z pojazdem, co wynosi inteligentną mobilność na nowy poziom. Dodatkowo nowy akumulator półprzewodnikowy zwiększa bezpieczeństwo o 20%. W efekcie nowe MG4 zapewnia najwyższy poziom spokoju ducha.

Samochód mierzący ponad 4,3 metra długości z rozstawem osi 2750 mm, oferuje bagażnik o pojemności od 471 do 1362 litrów. To oprócz schowka pod podłogą. Na długiej liście wyposażenia podstawowego znajdują się na przykład.:
– inteligentne reflektory LED Starry Eye z funkcją opóźnionego wyłączania,
– światła do jazdy dziennej i tylne LED,
– zintegrowane fotele sportowe MG,
– porty USB (2 z przodu, 1 z tyłu),
– ogrzewane, elektryczne lusterka,
– lusterko wewnętrzne z powłoką antyrefleksyjną,

Oferta MG4 na chiński rynek uwzględnia pięć opcji do wyboru i każda z nich ma mocno konkurencyjną cenę. Są to odpowiednio:
Comfortable Edition: 65 800 juanów, zasięg 437 km (WLTC),
Relaxed Edition: 73 800 juanów, zasięg 437 km (WLTC),
Freedom Edition: 80 800 juanów, zasięg 437 km (WLTC),
Smart Fun Edition: 93 800 juanów, zasięg 530 km (WLTC),
Semi-Solid-State Secure Edition: 99 800 juanów.

To oznacza, iż MG zgodnie z zapowiedzią, jako pierwsze wprowadza technologię akumulatorów półprzewodnikowych w przedziale niedrogich pojazdów do 100 000 juanów. W efekcie marka giganta SAIC wynosi bezpieczeństwo akumulatorów na nowy poziom. Model, który ma uwieść przede wszystkim młodsze pokolenia kierowców, zaprezentował na targach w Kantonie nową, cyfrową identyfikację marki MG- MOLI. To za jej pośrednictwem użytkownicy będą się komunikować w aplikacji mobilnej, salonach sprzedaży i offline. Dostawy nowego samochodu MG rozpoczną się w grudniu.

Nowa generacja akumulatorów bez samozapłonu, foto: materiały prasowe producenta
MG4 schowek pod podłogą bagażnika o pojemność od 471 do 1362 litrów, foto: materiały prasowe producenta
Wnętrze MG4 EV 2026, foto: materiały prasowe producenta
Idź do oryginalnego materiału