MG wchodzi na rynek z nową technologią hybrydową

3 miesięcy temu
Zdjęcie: Samochód MG 3 Źródło:MG


Hybrid+ to nowa technologia chińskiego MG. Firma zaprezentowała ją i dała do zrozumienia, iż ma ona zrewolucjonizować rynek hybryd miejskich (segmentu B) w Europie.


Wyposażony w technologie Hybrid+ model MG3 ma o 30 proc. więcej mocy, ponad 2-krotnie większą pojemność akumulatora oraz dodatkowe 10 km prędkości w trybie elektrycznym.


MG Motor ogłosiło wprowadzenie na rynek nowej technologii Hybrid+, zastosowanej w modelu MG3. Hybrid+. Ma ona być początkiem nowej ery dla MG na rynku hatchbacków segmentu B. MG3 Hybrid+ już niedługo będzie dostępny dla klientów w całej Europie Środkowej i Wschodniej. Gościem specjalnym wydarzenia był kierowca wyścigowy, Ben Collins, znany jako Stig z programów telewizyjnych Top Gear oraz Automaniak.


Technologia układu napędowego MG Hybrid+, która zadebiutowała w nowej generacji MG3 i jest pierwszym systemem hybrydowym w gamie modeli MG. Podstawą nowego systemu jest pięć kluczowych elementów – silnik, skrzynia biegów, akumulator, silnik elektryczny i generator.


MG3 jest najszybciej przyspieszającym hybrydowym modelem w swojej klasie, z czasem sprintu od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Przyspieszenie do prędkości autostradowej – od 80 do 120 km/h – wynosi 5 sekund. Produkuje łączną moc 143 kW. MG3 Hybrid+ ma akumulator o pojemności 1,83 kWh, umożliwiający spory zasięg jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym.


MG3 jest wyposażony w 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 75 kW i silnik elektryczny o mocy 100 kW, a także oddzielny silnik generatora, który umożliwia szeroki wybór trybów pracy układu napędowego.


Hybryda MG3 posiada możliwość pracy w następujących trybach jazdy, z których każdy jest automatycznie wybierany przez system Hybrid+:


EV – jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to ładowanie.


Szeregowy – silnik jest podłączony do generatora, który zasila silnik elektryczny.


Seria i ładowanie – jazda seryjna oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu.


Napęd i ładowanie – silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator.


Równoległy – zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła.


Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra w cyklu Atkinsona wytwarza moc 75 kW (102 KM). Jest połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM). Dzięki zastosowaniu silnika o większej mocy, znaczna część jazdy z dużym obciążeniem – na przykład przyspieszanie – może odbywać się przy użyciu energii elektrycznej, a silnik benzynowy wspomaga lub przejmuje pracę przy wyższych prędkościach.


Silnik jest połączony z trzybiegową automatyczną skrzynią biegów. Kierowcy mogą dostosować szybkość reakcji MG3, wybierając trzy tryby jazdy – Eco, Standard lub Sport. Tryb Eco jest skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnienia łagodnej reakcji przepustnicy dla kierowców, podczas gdy Standard oferuje połączenie oszczędności i wydajności i sprawdza się w większości rodzajów podróży. Tryb Sport natomiast umożliwia bardziej responsywną kalibrację, gwarantując jedne z najlepszych osiągów w klasie hybrydowych hatchbacków segmentu B.


Nowy wygląd i wyposażenie


MG3 to zupełnie nowy model, zaprojektowany od podstaw w Wielkiej Brytanii. Dzięki zwiększonym wymiarom oferuje więcej miejsca wewnątrz dla pasażerów. Posiada 293-litrowy bagażnik.


Samochód wyróżnia się wbudowanym dwuekranowym kokpitem. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran oraz 10,25-calowy centralny system informacyjno-rozrywkowy. W standardzie samochodu znajdziemy nawigację satelitarną, podobnie jak funkcję integracji telefonów z autem poprzez Apple CarPlay/Android Auto.


MG3 został wyposażony również w klimatyzację, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz tylne czujniki parkowania i kamerę. Wybór najwyższego poziomu wyposażenia obejmuje dodatkowo tapicerkę z elementami sztucznej skóry, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni.
Idź do oryginalnego materiału