Chińska marka MG oficjalnie zadebiutowała w firmie BMG Goworowski. Salon, który powstał w zaledwie dwa i pół miesiąca, został otwarty przez symboliczne przecięcie wstęgi w środę 5 marca 2025 roku. To druga, po BAIC’u, marka z Państwa Środka oferowana przez gdyńskiego dealera. To także początek dużych zmian i nowości w firmie Bogdana Goworowskiego.
BMG Goworowski to rodzinna firma z ugruntowaną pozycją na lokalnym rynku, jednoznacznie kojarzona z Mercedesm, którego w Gdyni reprezentuje od ponad 20 lat.
Co się jednak musiało stać, iż taki rynkowy gigant sięga wzrokiem coraz dalej na wschód? W ubiegłym roku do oferty firmy dołączyła marka BAIC. Była pierwszą z Chin, która zagościła w strukturach firmy. Teraz dołączyła kolejna – to MG. Chociaż należy do Chińczyków, wywodzi się z Wielkiej Brytanii. To skrót od nazwy Morris Garages.


Ten dawny brytyjski producent samochodów sportowych działał w latach 1924–2006. Jednak po tym, jak zarządzająca markami MG oraz Rover brytyjska spółka MG Rover Group ogłosiła bankructwo w kwietniu 2005 roku, jej zakupem zainteresowały się chińskie koncerny i ostatecznie została ona przejęta przez SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation).




MG w BMG Goworowski
Przedstawicielstwo marki powstało w Gdyni, przy ulicy Łużyckiej 9. To siedziba firmy BMG Goworowski i miejsce, gdzie już znajdują się salony Mercedes-Benz oraz Mazda.
Budynek MG powstał w błyskawicznym tempie i chociaż pełni funkcję tymczasowego salonu, na pewno nie jest tymczasowym obiektem. W przyszłości zostanie on zaadoptowany na potrzeby dealera. Dobrze rozplanowana przestrzeń pozwoliła zmieścić wewnątrz 5 samochodów, strefę relaksu dla klientów oraz wejściową recepcję.




Docelowo, zarówno przedstawicielstwa MG jak i BAIC znajdują się w tym samym miejscu w Gdyni. Nowością jest jednak rozszerzenie działalności o te same marki w Słupsku, gdzie firma BMG Goworowski obecna jest od wielu lat z Mercedesem i Mazdą.
Oferta MG w Polsce
W naszym kraju gama MG zawiera pojazdy odpowiadające na różnorodne potrzeby europejskich kierowców.
Najmniejsze w ofercie są modele MG3 (napęd benzynowy oraz hybrydowy) i MG4 (napęd elektryczny). Ponadto trzy SUV’y – ZS Classic, ZS Hybrid+ oraz topowy HS.
Na szczycie gamy pod względem osiógów i ceny zandjue się awangardowy roadster Cyberster oddający hołd tradycji sportowych korzeni marki.



MG w Polsce coraz popularniejsze
Rok 2024 firma z Chin zakończyła z bardzo dobrym jak na debiutanta wynikiem 6763 zarejestrowanych pojazdów i tym samym uplasowała się na 20-tym miejscu w zestawieniu rejestracji aut osobowych w Polsce. Jednym z kluczowych modeli, który przyczynił się do sukcesu marki, jest SUV MG HS. Model uplasował się na 17. pozycji wśród rejestracji nowych modeli osobowych dla klientów indywidualnych, przy sprzedaży na poziomie 2557 egzemplarzy.
7 lat gwarancji
Jednym z zapewnień marki o swojej jakości jest fakt, iż wszystkie modele MG dostępne w Polsce są objęte pakietem gwarancyjnym 3×7 (Triple-7 Care Warranty), w tym 7-letnią standardową gwarancją producenta (lub do 150 000 kilometrów), 7-letnim programem Assistance, oraz 7 lat bezpłatnych przeglądów (tzn. coroczna bezpłatna kontrola 7 głównych układów pojazdu). Dodatkowo 7-letnią ochrona przed perforacją karoserii z powodu korozji. Dodatkowo, w przypadku samochodów elektrycznych, zakres gwarancji obejmie elektryczny układ napędowy HV na 7 lat / 150 000 km oraz zestaw zasilający (akumulator HV) na 7 lat / 150 000 km.











