Mercedes EQS z imponującym ekranem

profiauto.pl 3 lat temu

Mercedes EQS stanowi przyszłość niemieckiej marki. To pierwszy model oparty na modułowej architekturze stworzonej dla luksusowych pojazdów elektrycznych. Właśnie poznaliśmy jego wnętrze z ekranem o szerokości 141 cm.

Projektanci ze Stuttgartu otrzymali dużą swobodę przy tworzeniu kokpitu elektrycznego modelu EQS, dzięki czemu powstał interesujący projekt. Nie ma on za wiele wspólnego z wnętrzem z koncepcyjnej wersji auta, które poznaliśmy jakiś czas temu.

Mercedes EQS – deska rozdzielcza jest jednym wielkim ekranem

To najbardziej imponująca opcja, którą będzie można zaznaczyć w konfiguratorze. Zakrzywiony ekran Hyperscreen składa się z pojedynczej tafli szkła odpornego na zarysowania (choć niekoniecznie na smugi
i kurz). Zajmuje całą deskę rozdzielczą, łącząc ze sobą pozornie trzy wyświetlacze.

Pierwszy z nich to cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala, który jest tej samej wielkości, co dodatkowy wyświetlacz dla pasażera. Dzieli je ekran multimediów w rozmiarze 12,8 cala.

Mercedes chwali się, iż hyperscreen oferuje intuicyjną obsługę i technologię haptyczną. Naciśnięcie wybranej funkcji wiąże się z kliknięciem i sprzężeniem zwrotnym, które jest odczuwane na palcu. Nieużywany ekran może pełnić rolę tła razem w parze z zaawansowanym systemem oświetlenia.

Alternatywą dla zaawansowanego Hyperscreena będzie bardziej konwencjonalna opcja deski rozdzielczej, znana z Klasy S.

Niezależnie od wyboru, przed którym niewątpliwie stanie nabywca, oprogramowanie MBUX nowej generacji posiada cyfrowego asystenta, który reaguje na słynne już „Hej Mercedes”. System wykorzystuje 8-rdzeniowy procesor oraz zestawy pamięci RAM – 24 GB i 46,4 GB.

Na pokładzie Mercedesa EQS nie zabraknie licznych udogodnień

Wśród nich znajdziemy kamerę rozpoznającą twarz z funkcją uwierzytelnienia biometrycznego i ostrzegania o zmęczeniu, czy skaner linii papilarnych. Specjalny program „Power Nap” podczas postoju pozwoli zrelaksować się i zdrzemnąć. Pomyślano też o filtrze HEPA, który zadba o czyste powietrze w kabinie. Fotele z 10-stopniowym systemem masażu, jonizator powietrza, czy wysokiej klasy nagłośnienie Burmestera (15 głośników) w takiej limuzynie wydają się oczywistością.

Ciekawostką jest funkcja „pejzaży dźwiękowych”, które mogą popłynąć z głośnika podczas jazdy. Dźwięk dostosuje się do ustawienia pedału przyspieszenia i prędkości. Mercedes przygotował kilka tematów dźwiękowych, z których ścieżka Vivid Flux zapowiada się szczególnie intrygująco – podobno utrzymana jest w klimacie opery science fiction.

Mercedes EQS – zasięg

Elektryczny odpowiednik topowej Klasy S z akumulatorem o pojemności 108 kWh pokona na jednym ładowaniu ponad 700 km (w cyklu WLTP). Realny jest więc zasięg na poziomie 500 km.

Debiut elektrycznej limuzyny przewidziano na połowę kwietnia, a sprzedaż ma ruszyć jeszcze w tym roku.

Idź do oryginalnego materiału