Nowy Mercedes-Benz GLC przyjechał do Malezji. W tej chwili wprowadzono na rynek tylko jeden wariant luksusowego SUV-a GLC – GLC 300 4MATIC w wersji CBU lub w pełni importowanej jest teraz dostępny jako łagodna hybryda z technologią 48-woltową i zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem drugiej generacji. Ten pojedynczy wariant będzie oferowany na razie i będzie kosztował 429 888 RM na drodze przed ubezpieczeniem.
Ten popularny luksusowy SUV ma teraz większy rozstaw osi i wydaje się, iż siedzi niżej niż poprzedni model. Można zauważyć więcej miejsca na nogi z tyłu dla pasażerów z tyłu, a z przodu można zauważyć duży dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy pośrodku konsoli środkowej, podobnie jak w nowej Klasie C i Klasie S.
Zaimportowany na razie pojedynczy wariant oznacza, iż nie masz wyboru i będziesz musiał poczekać, aż Mercedes-Benz Malaysia wprowadzi inne warianty, takie jak GLC200 dla osób, które chcą czegoś mniej szczegółowego. Oczywiście, będąc GLC serii 300, jest to w pełni przystosowane na rynek malezyjski.
Łagodny system hybrydowy jest w rzeczywistości przyzwoitym dodatkiem zapewniającym dodatkową wydajność, ale bez dodatkowej złożoności systemu hybrydowego. 190 KM i 400 Nm z dodatkowym momentem obrotowym 17 kW i 200 Nm sprawiają, iż ten SUV rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i dalej do 240 km/h. Ma więc wystarczająco dużo zaczepów w większości sytuacji.
Sagree Sardien, CEO & amp; Prezes Mercedes-Benz Malaysia powiedział: „Witając zupełnie nowego GLC w Malezji, jesteśmy podekscytowani kontynuacją jego kultowej historii sukcesu w przyszłości. Jako najlepiej sprzedający się SUV Mercedes-Benz, GLC zyskał już wielu zwolenników w Malezji, gdzie od 2016 roku sprzedano ponad 12 000 egzemplarzy. Połączenie dynamicznej euforii z jazdy, nowoczesnego wzornictwa i zaawansowanych funkcji, takich jak Kokpit terenowy i nawigacja MBUX Augmented Reality obiecują ekscytację zarówno poszukiwaczom przygód, jak i rodzinom w Malezji. Dzięki niezrównanej kontroli w trudnym terenie nowy GLC ustanawia nowy standard w luksusowych SUV-ach, zapewniając bezproblemowe wrażenia z jazdy”.
Podsumowanie produktów linii MERCEDES-BENZ GLC 300 AMG 2023
Cechy zewnętrzne: zmysłowa czystość, inteligencja i emocje
Nowy GLC jest natychmiast rozpoznawalny jako członek rodziny SUV-ów Mercedes-Benz.
Ekspresyjna stylistyka linii AMG nadaje nadwoziu sportowy, ekskluzywny charakter. Takie jak
możesz złożyć jasne oświadczenie o potężnym projekcie. Konstrukcja nadwozia charakteryzuje się pełnym,
łączona konstrukcja powierzchni wzbogacona o precyzyjnie wyprofilowane krawędzie po bokach. Te podkreślają
proporcje, podkreślają muskularne nadkola i tworzą równowagę pomiędzy elegancją
i osiągi terenowe. Nowy GLC jest wyposażony w relingi dachowe z polerowanego aluminium i
listwy progowe o wyglądzie aluminium z gumowymi ćwiekami. Stylizacja AMG składa się z przodu AMG
spojler ze sportowymi wlotami powietrza i chromowanymi elementami ozdobnymi oraz spojler tylny AMG o wyglądzie dyfuzora.
Inne cechy sportowego, pewnego siebie wyglądu to szeroki rozstaw kół i płaskie 20-calowe AMG
wieloramienne obręcze kół ze stopu metali lekkich i osłona chłodnicy ze wzorem Mercedes-Benz. Nowy dwu-
Sekcja tylnych świateł ma wnętrze o trójwymiarowym wyglądzie i podkreśla szerokość
tylny koniec. To również ma symulowaną chromowaną osłonę dolną, która obejmuje symulowaną chromowaną
spójrz na rury wydechowe.
Nowy GLC jest wyposażony w DIGITAL LIGHT, rewolucyjną technologię reflektorów
dynamika i precyzja, tworzące niemal nieograniczone możliwości dla wysokiej rozdzielczości i celowania
rozsył światła w zależności od lokalnych warunków. Rezultatem jest doskonała widoczność dla kierowcy
bez uszczerbku dla innych użytkowników dróg.
Kluczowe wymiary nowego GLC podkreślają jeszcze bardziej dynamiczny i mocny charakter SUV-a
wygląd. Przy długości 4716 mm jest o 60 mm dłuższy i 4 mm niższy od swojego poprzednika
poprzednik. Rozstaw kół z przodu zwiększono o 6 mm (obecnie 1627 mm).
23 mm z tyłu (obecnie: 1640 mm). Dłuższa długość pojazdu jest korzystna dla rozstawu osi i
przednie i tylne zwisy. Szerokość pojazdu pozostała taka sama i wynosi 1890 mm.
W najbardziej korzystnej aerodynamicznie konfiguracji minimalny współczynnik oporu powietrza GLC wynosi
Cd = 0,29. To o dwie setne lepsze od swojego poprzednika (Cd = 0,31) – godne uwagi
zaliczka na SUV z konwencjonalnym napędem. Nowy GLC jest przyjemnie cichym pojazdem
spokojny dźwięk sygnatury oraz niski poziom hałasu toczenia i wiatru. Osiągnięto to dzięki akustyce
optymalizacja karoserii i wyrafinowana izolacja akustyczna. Membrana akustyczna w
Na przykład przednia szyba jest wyposażeniem standardowym. Efektywne akustycznie szkło termoizolacyjne
spełnia jeszcze wyższe oczekiwania w zakresie komfortu.
Najważniejsze cechy wnętrza: nowoczesny, sportowy luksus
Dostępny jako jedyny wariant, GLC 300 4MATIC ma wnętrze linii AMG, które zachwyca
pojazdowi bardziej widoczne i namacalne poczucie sportowego charakteru.
Do licznych atrakcji linii AMG należy tapicerka ze sztucznej skóry ARTICO
czarny w standardzie, mikrofibra MICROCUT i sportowe pedały AMG. Tapicerka dwukolorowa
w wersji ze sztucznej skóry ARTICO w kolorze brązowo-sjenno-czarnym jest również dostępny dla limitowanych jednostek CBU.
Te elementy wyposażenia zapewniają dynamiczną stylistykę wnętrza i podkreślają sportową jazdę
styl.
Wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta skórą nappa wyraźnie wyróżnia się na tle innych
kierownice: jego poziome szprychy są zaprojektowane jako podwójne szprychy. Ponadto posiada
spłaszczona dolna część – kształt przejęty ze sportów motorowych i podkreślający
dynamiczną estetykę kokpitu.
Deska rozdzielcza ma przejrzystą strukturę: górna część ma profil przypominający skrzydło z nowym, spłaszczonym profilem
okrągłe dysze przypominające gondole silnika samolotu. Dolna część ma
obszerna powierzchnia wykończenia, która harmonijnie przechodzi w zakrzywioną metalową konstrukcję środkową
konsola. Pojawia się 12,3-calowy (31,2 cm) ekran o wysokiej rozdzielczości przed kierowcą
swobodnie unosić się przed profilem skrzydła i strefą trymowania. Centralny wyświetlacz o przekątnej 11,9 cala (30,2 cm) podnosi się
płynnie i bez połączeń z konsoli środkowej, a także wydaje się unosić nad nią
obszar przycinania. Podobnie jak deska rozdzielcza, powierzchnia ekranu jest lekko pochylona w stronę kierowcy.
Wysokie standardy nowego GLC są widoczne w każdym szczególe. Na przykład najnowszy
generacja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) to wyrównuje
bardziej cyfrowy i inteligentny – zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie zrobiły duży krok naprzód:
doskonałe obrazy na wyświetlaczu kierowcy i centralnym ułatwiają sterowanie pojazdem i zapewniają komfort
Funkcje. Dwa ekrany zapewniają całościowe, estetyczne wrażenia z informacjami
przedstawione w uporządkowany i przejrzysty sposób. Pełnoekranowa nawigacja zapewnia kierowcy to, co najlepsze
możliwe prowadzenie po trasie wyposażone w MBUX Augmented Reality. Kamera rejestruje
otoczenie przed pojazdem. Centralny wyświetlacz pokazuje ruchome obrazy, a także
nakłada wirtualne obiekty, informacje i znaczniki. Należą do nich na przykład kierunkowe
strzałki, zalecenia zmiany pasa ruchu i numery domów. Może to znacznie ułatwić nawigację
łatwiej, zwłaszcza w obszarach miejskich.
Zdolność dialogu i uczenia się asystenta głosowego Hey Mercedes opiera się na najnowocześniejszych
algorytmy artystyczne; w coraz większym stopniu dostosowuje się do życzeń i preferencji użytkownika. Muzyka
dostawców transmisji strumieniowej można bezproblemowo zintegrować z MBUX, co oznacza, iż klienci mogą
również cieszyć się spersonalizowaną muzyką w pojeździe dzięki wysokiej jakości Burmester® 3D
system dźwięku przestrzennego.
Dzięki większemu zwisowi tylnemu pojemność bagażnika znacznie wzrosła
620 litrów (+70 litrów w porównaniu z poprzednim modelem). Jest to zauważalne w codziennej jeździe,
jak również podczas wakacyjnych podróży z rodziną czy codziennych potrzeb transportowych. The
GLC jest standardowo wyposażony w tylną klapę EASY-PACK. To otwiera się lub zamyka wygodnie za dotknięciem
przycisku: dzięki przycisku na kluczyku zapłonu, przełącznika w drzwiach kierowcy lub odblokowania
uchwyt na tylnej klapie.
Silnik: Systematycznie elektryfikowana jednostka czterocylindrowa
GLC 300 4MATIC jest dostępny jako łagodna hybryda z technologią 48-woltową i zintegrowanym
rozrusznik-generator drugiej generacji. Silnik posiada czterocylindrową jednostkę od prądu
FAME (rodzina silników modułowych) Rodzina silników Mercedes-Benz.
Kluczowymi elementami dynamicznie zaprojektowanego układu zawieszenia GLC jest nowy czterowahaczowy
zawieszenie z przodu i niezależne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu zamontowane na ramie pomocniczej.
Zawieszenie AGILITY CONTROL zapewnia optymalne trzymanie się drogi
kompromis w kwestii komfortu. Pasywny system selektywnej amortyzacji zapewnia doskonałą jazdę
wrażenia na każdej nawierzchni, ponieważ automatycznie optymalizuje adekwatności jezdne,
efekt tłumienia i stabilizacji.
Najnowsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania: Wspomaganie kierowcy
Nowy GLC jest wyposażony w system ochrony pojazdu GUARD 360°, który zapewnia wszechstronną kontrolę
otoczenie pojazdu – np. z systemem alarmowym włamania i kradzieży z holowaniem
ochrona z dala. Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu to uważny obserwator, który stale utrzymuje
pilnować wskazówek dotyczących pasa ruchu. W przypadku wykrycia potencjalnego zagrożenia system wspomagający może aktywnie działać
zainterweniować i wykonać interwencję sterującą korygującą kurs. Inne godne uwagi systemy bezpieczeństwa
obejmują system Blind Spot Assist, Active Brake Assist, system PRE-SAFE i wiele innych.
Wyrafinowane systemy parkowania: Wsparcie podczas powolnych manewrów
Nowy GLC jest wyposażony w nowy pakiet Parking z kamerą 360 stopni i
funkcje aktywnego asystenta parkowania z PARKTRONIC. Oferuje najlepszą możliwą wszechstronność
widoczność i ułatwia pełny proces parkowania. Centralny wyświetlacz pokazuje bezpośredni pojazd
otoczenia podczas parkowania lub manewrowania. Wyświetlacz składa się z czterech
indywidualne obrazy z kamery z przodu, z tyłu i z obu stron pojazdu oraz obejmuje:
wirtualny widok z lotu ptaka. Ponadto wyświetlacz pokazuje różne kąty widzenia, takie jak przód, tył
lub tryb przyczepy. Kierowca za kierownicą decyduje, czy zaparkować manualnie, czy sterować manualnie
do aktywnego asystenta parkowania.
Przez wzgórza i doliny: Off-road z GLC
Tak jak poprzednio, nowy GLC został specjalnie zaprojektowany do jazdy terenowej i jest do tego przygotowany
do tego zastosowania z kilkoma nowymi funkcjami i systemami. Standardowe wyposażenie obejmuje teren
tryb jazdy i DSR (Downhill Speed Regulation). W trybie terenowym GLC z 360-
kamera stopni oferuje „przezroczystą maskę”: centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod
z przodu pojazdu, w tym z przednimi kołami i ich położeniem kierowniczym. To jest niezwykle
pomocny: umożliwia kierowcy rozpoznanie przeszkód, takich jak duże kamienie czy głębokie dziury w jezdni
swoją drogę na wczesnym etapie.
Nowy ekran terenowy wykorzystuje dwa wyświetlacze do przejrzyście ułożonych informacji, elementów sterujących i
Funkcje. Wyświetlacz kierowcy pokazuje między innymi nachylenie, nachylenie, topografię
wysokość, współrzędne geograficzne i kompas, a także prędkość jazdy i prędkość obrotową silnika, kiedy
praca jest z silnikiem spalinowym. Ponadto centralny wyświetlacz pokazuje np
na przykład aktualną pozycję SUV-a w terenie, a także kąt skrętu przedniego koła
kołami oraz, o ile dostępne jest kierowanie tylnymi kołami, kierunek kierowania tylnymi kołami. Wszystkie
funkcje jazdy istotne dla jazdy terenowej można bardzo łatwo kontrolować na jednym ekranie.
Dane techniczne 2023 Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC
Pojemność skokowa (cc) 1999
Moc znamionowa (kW[hp]/obr/min) 190 [258]/5800
Znamionowy moment obrotowy (Nm/obr./min) 400/2000 – 3200
Moc znamionowa silnika elektrycznego (kW) 17
Znamionowy moment obrotowy silnika elektrycznego (Nm) 200
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6.2
Prędkość maksymalna (km/h) 240
Masa własna / ładowność (kg) 1925/585
Sugerowana cena detaliczna* z 10% podatkiem od sprzedaży 429 888 RM
Step Up Agility+ już od 3688 RM
* W trasie bez ubezpieczenia