
Mazda CX-5 ma już swoje lata, ale producent stara się dbać o jej formę, wprowadzając co jakiś czas kolejne korekty. Jak ten najpopularniejszy na świecie model Mazdy znosi próbę czasu i czym może do siebie przekonać, konkurując z nowszymi rywalami?
CX-5 to najpopularniejszy model Mazdy na świecie. Obecna generacja zadebiutowała w 2017 r. i dla podtrzymania zainteresowania jest regularnie „szlifowana”.
Wpisuje się to w ogólny trend – w obliczu wycofywania aut spalinowych wielu producentów stawia na kolejne liftingi zamiast nowych generacji.

Ze swoim minimalistycznym systemem operacyjnym, konserwatywnym kokpitem i wolnossącym silnikiem 2.5 (teraz z miękką hybrydą) połączonym z 6-biegowym automatem CX-5 nie zachwyci fanów tzw. nowych technologii.


Mijające lata pokazują jednak, iż to przemyślany i udany projekt. Owszem, nie wybitny – mimo liftingów wygłuszenie przy prędkościach autostradowych wciąż jest przeciętne, podobnie jak tłumienie poprzecznych uskoków i zwinność na łukach.
Mazda przekonuje jednak przyjaznością na co dzień. Jej wnętrze zapewnia sporą swobodę czterem dorosłym, choćby wysokim osobom, 522-litrowy bagażnik jest wystarczająco pojemny (przydałyby się tylko haki na torby), a fotele – mimo iż płaskie – okazują się całkiem wygodne.



Tradycyjna koncepcja obsługi ma jedną niezaprzeczalną zaletę: nie jest irytująca. Na tle niektórych azjatyckich SUV-ów CX-5 wyróżnia się też porządnym wykończeniem.
2,5-litrowy silnik zapewnia osiągi lepsze od fabrycznych (100 km/h w pomiarach w 8,9 s) i zużywa akceptowalne ilości paliwa (miasto 9,5-10,5 l/100 km, autostrada ok. 11,5 l).

Układowi kierowniczemu CX-5 brakuje „błysku”, ale jej podwozie dobrze chłonie pojedyncze dziury i kontroluje przechyły. To wszystko w konkurencyjnej cenie.
benzynowy |
2488 cm3 |
R4/16 |
194 KM/6200 |
263 Nm/4000 |
4x4 |
aut./6-biegowa |
458/185/169 cm |
270 cm |
1653/490 kg |
522/1638 l |
58 l (Pb 95) |
195 km/h |
9,5 s |
7,6 l/100 km |
760 km |
214 900 zł |
Mazda CX-5 2.5 e-Skyactiv G AWD – podsumowanie
- Solidne wykonanie, bogate wyposażenie, dobry ogólny komfort, funkcjonalność
- Tylko 6-biegowy automat, dotykowość ekranu działa jedynie na postoju
Mazda CX-5 to intuicyjny w prowadzeniu i obsłudze, wygodny SUV, który bardziej przekonuje brakiem wpadek niż nowinkami.