Maruti kończy produkcję Alto 800, 9 lat po wycofaniu kultowego Maruti 800

2 lat temu

Największy producent samochodów w Indiach, Maruti Suzuki, wycofał z rynku swojego podstawowego hatchbacka, Alto 800. Maruti wycofuje teraz Alto 800 z rynku po prostu dlatego, iż popyt na samochody w tym segmencie spadł, a dostosowanie silnika do norm BS6 Phase 2 jest dla producenta nieopłacalne finansowo. Alto 800 był jednym z najpopularniejszych małych rodzinnych hatchbacków w kraju, a indyjscy klienci po raz pierwszy usłyszeli nazwę Alto w 2000 roku. Na przestrzeni lat producent dokonał kosmetycznych i mechanicznych zmian w samochodzie. Alto 800, jakie znamy teraz, zostało faktycznie wprowadzone w 2012 roku.

Maruti Suzuki Alto 800

To nie pierwszy raz, kiedy Maruti Suzuki wycofuje swój podstawowy model z rynku. Decyzja o zaprzestaniu produkcji Alto 800 zapadła prawie dziewięć lat po zaprzestaniu produkcji kultowego hatchbacka Maruti 800. Nie tylko Maruti Suzuki jest zmuszona zaprzestać produkcji swoich małych samochodów ze względu na zaktualizowane normy emisji. Z produkcji wycofano również Renault Kwid 800, który ponownie był popularnym hatchbackiem w tym segmencie. Producenci tacy jak Datsun i Hyundai również próbowali szczęścia w tym segmencie; jednak nie spotkały się z dużą akceptacją klientów, takich jak Maruti Alto 800 i Renault Kwid.

Przeczytaj także: Honda opracowuje średniej wielkości SUV-a i kompaktowego SUV-a

Datsun Redigo i Hyundai Eon zostały wycofane z rynku dawno temu. Producenci muszą ustalać konkurencyjne ceny tych podstawowych modeli, aby przyciągnąć klientów. Aby utrzymać koszty na niskim poziomie, często uciekają się do metod ograniczania kosztów, co bezpośrednio przekłada się na produkt końcowy. Wielu klientom się to nie podoba i często szukają auta z wyższego segmentu. Działo się tak przez lata, a popyt na samochody o pojemności 800 cm3 na rynku stale spadał. W przypadku Maruti Alto 800 koszt surowców i ogólna produkcja wzrosły, zmuszając ich do podwyższenia ceny tego podstawowego modelu. Alto 800 był niezwykle popularnym hatchbackiem w Indiach i od czasu wprowadzenia nazwy Alto na rynek Maruti sprzedał na rynku około 44 50 000 sztuk (wliczając w to sprzedaż Alto, Alto 800 i Alto K10).

Maruti Alto 800

Wraz z wprowadzeniem zaktualizowanych norm emisyjnych ceny na pewno poszłyby w górę, a inwestowanie tak dużych pieniędzy w segment, w którym sprzedaż spada, nie miało dla producenta sensu, co zmusiło go do zaprzestania produkcji. Maruti wprowadziło na rynek całkowicie nowy Alto K10 w zeszłym roku, który będzie przez cały czas dostępny. Alto K10 będzie teraz służyć jako model podstawowy od Maruti Suzuki w Indiach. S-Presso jest wyceniony nieco powyżej K10. Maruti Alto 800 był dostępny z silnikiem benzynowym o pojemności 799 cm3, który generował 48 KM i 69 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Był choćby oferowany z opcją paliwa CNG. Alto K10, nowy model podstawowy, jest napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 998 cm3, generującym 66 KM i 89 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hatchback jest dostępny zarówno z 5-biegową manualną, jak i AMT skrzynią biegów. Jest również wyposażony w opcje zasilania CNG.

Maruti Suzuki Alto K10

Wraz z wprowadzeniem norm emisji spalin BS6 Phase 2 z rynku wycofano nie tylko małe samochody. Mahindra Alturas G4, Honda Amaze diesel, Honda WR-V, Honda Jazz, Hyundai i20 diesel, Skoda Octavia i Superb również zostały wycofane.

Przeczytaj także: 10 samochodów DC Design i jak wyglądają w PRAWDZIWYM świecie: Maruti Swift do Mahindra XUV500

Idź do oryginalnego materiału