Marka MG debiutuje w Polsce – na początek trzy modele (dwa SUV-y i elektryczny kompakt), czterech dealerów i... świetne ceny

10 miesięcy temu

Należąca do chińskiego koncernu SAIC brytyjska marka MG rozpoczyna sprzedaż aut w Polsce. Startuje z dwoma spalinowymi SUV-ami ZS i HS oraz elektrycznym kompaktem MG4. Wszystkie mają siedem lat gwarancji i imponujące wyposażenie już w standardzie. Ceny? Mogą namieszać na rynku.

Tradycje brytyjskiej marki MG sięgają lat 20. XX w. Była ona znana przede wszystkim z produkcji samochodów sportowych (np. MG B czy MG F), ale wytwarzała także zwykłe „osobówki”, jak również sportowe wersje Roverów.

Marka nie przetrwała w angielskich rękach na bardzo konkurencyjnym rynku i po upadku MG Rover Group trafiła pod skrzydła chińskiej firmy Nanjing Automobile, która to z kolei połączyła się z, także pochodzącym z tego kraju, koncernem SAIC.

Ci, którzy myśleli, iż to jej smutny koniec, byli w błędzie. MG rozwija się bowiem coraz dynamiczniej, wprowadza nowe atrakcyjne modele (np. elektryczne MG4 czy Marvel R) i wchodzi na coraz więcej rynków Starego Kontynentu. Po 10 miesiącach bieżącego roku sprzedała w Europie (w UE, EFTA i Wlk. Brytanii) 170 552 auta, co daje jej 20. miejsce, np. przed Cuprą, Suzuki, Mazdą, Mini, czy Jeepem.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-duzy-elektryczny-suv-chinskiej-marki-debiutuje-w-polsce-voyah-free,aid,3704

MG rozpoczyna sprzedaż samochodów w Polsce

Właśnie ogłoszono oficjalny debiut MG w Polsce. I można śmiało powiedzieć, iż jest to jedno z ciekawszych wydarzeń na naszym rynku motoryzacyjnym w 2023 r. Na razie auta MG będą sprzedawane w czterech punktach dealerskich w Warszawie: PGD Warszawa (ul. Krasnobrodzka 5), GB Ursynów (ul. Romera 14), Plaza Warszawa (ul. Grochowska 85) oraz Krotoski Nadarzyn (Al. Katowicka 83). Od stycznia 2024 r. sieć salonów ma się rozrastać i auta MG będą oferowane także w innych dużych miastach.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/chinskie-samochody-zadziwiaja-w-testach-zderzeniowych-euro-ncap,aid,3624

7 lat gwarancji, assistance i darmowe przeglądy

Jak podano, wszystkie modele MG dostępne w Polsce zostaną objęte pakietem gwarancyjnym 3x7, w tym 7-letnią standardową gwarancją producenta (lub do 150 000 kilometrów) oraz 7-letnią ochroną przed perforacją karoserii z powodu korozji (bez limitu km). Dodatkowo, w przypadku samochodów elektrycznych, zakres gwarancji obejmie układ napędowy i akumulator trakcyjny na 7 lat lub 150 000 km.

Pakiet gwarancyjny zawiera również 7 lat programu Assistance (1. rok jest wliczony w cenę, a przedłużenie usługi następuje dla klientów, którzy posiadają pełną historię serwisową u dealera MG od 2. do 7. roku) oraz 7 lat darmowych przeglądów, rozumianych jako coroczna bezpłatna kontrola siedmiu głównych układów pojazdu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/jak-jest-z-jakoscia-chinskich-aut-to-sprawdzila-zalezna-od-porsche-spolka-mhp,aid,3545

MG najpierw wprowadza trzy samochody, ale do 2025 r. gamę ma zasilić wiele nowych, w tym elektryczny roadster Cyberster.

A oto podstawowe informacje dotyczące trzech wchodzących na polski rynek modeli MG.

MG4 – od 125 200 zł

To kompaktowy elektryczny hatchback (napęd tylny lub w jednej wersji 4x4), skonstruowany w oparciu o modularną platformę SAIC. Jego podstawowe wymiary to: długość 428,7 cm, szerokość 183,6 cm, wysokość 150,4 cm, rozstaw osi 270,5 cm, pojemność bagażnika 363 l.

  • Bazowy wariant Standard ma 170 KM (0-100 kmh w 7,7 s, maksymalnie 160 km/h) i akumulator 51 kWh (zasięg 350 km). Kosztuje od 125 200 zł.
  • Odmiany Comfort i Luxury otrzymały silnik o mocy 204 KM (0-100 km/h w 7,9 s, 160 km/h) , akumulator 64 kWh (zasięg 450-435 km). Ceny, odpowiednio, 141 900 i 150 600 zł.
  • Kolejna wersja to Luxury Long-Range, z 244-konnym silnikiem (o-100 km/h w 6,5 s, 180 km/h) i akumulatorem 77 kWh (zasięg 520 km). Kosztuje od 165 900 zł.
  • Topowy model XPower ma napęd 4x4, dwie jednostki generujące łącznie 435 KM i 600 Nm (0-100 km/h w 3,8 s, prędkość maksymalna 200 km/h). Trzeba za niego zapłacić od 169 900 zł.

Już w bazowej wersji Standard MG4 jest wyposażone m.in. w adaptacyjny tempomat, bogaty wachlarz asystentów kierowcy (hamowania awaryjnego, jazdy w korku, utrzymania pasa ruchu czy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu) i wszystkie światła w technologii LED.

Rzut oka na dane sprzedaży może spowodować niemałe zaskoczenie – jak podaje Data Force, MG4 jest w tej chwili czwartym najchętniej kupowanym „elektrykiem” w Europie (52 250 szt. w okresie I-X 2023 r.), za Teslą Model Y, Teslą Model 3 i Volkswagenem ID.4.

MG4 stylizacją nie odbiega od europejskich konkurentów. MG
Topowy wariant ma napęd 4x4, pozostałe – na koła tylne. Auto zdobyło 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. MG
Wskaźniki mają 7 cali, a centralny ekran – 10,25 cala. MG

MG ZS – od 79 800 zł

Mniejszy z SUV-ów w polskiej ofercie (przy okazji to europejski bestseler MG), jest wyrośniętym miejskim SUV-em, o następujących wymiarach: długość 432,3 cm, szerokość 180,9 cm, wysokość 164,4 cm, rozstaw osi 258 cm, pojemność bagażnika 448 l.

Auto jest dostępne z wolnossącym silnikiem 1.5 R4 o mocy 106 KM, połączonym z zaledwie 5-biegową manualna skrzynią (0-100 km/h w 10,9 s , prędkość maksymalna 175 km/h). W wersji bazowej Excite kosztuje 79 800zł, zaś w bogatszej Exclusive – 86 200 zł.

Ponadto można wybrać odmianę z silnikiem 1.0 R3 turbo rozwijającym 111 KM. Jest on łączony z manualną 6-biegową przekładnią (0-100 km/h w 11,2 s, maksymalnie 180 km/h) lub z automatem o takiej samej liczbie przełożeń (0-100 km/h w 12,4 s, 180 km/h). Ceny na razie nie podano.

W bazowym wyposażeniu znalazły się m.in.: łączność Apple CarPlay i Android Auto, kolorowy dotykowy ekran 10", reflektory Full LED, skórzana kierownica i alufelgi 17".

Jak na miejskiego SUV-a ZS ma spore rozmiary, jego długość przekracza bowiem 430 cm. Można by go zatem uznać za niewielki kompakt. MG
ZS nie imponuje osiągami, ale jego cena jest bardzo konkurencyjna. MG
Centralny ekran ma 10,1 cala, system obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. MG

MG HS – od 103 800 zł

Niedawno zmodernizowany SUV HS jest wyjątkowo dużym przedstawicielem klasy kompaktowej, a jego rozmiary to: długość 461cm, szerokość 187,6 cm, wysokość 168,5 cm, rozstaw osi 272 cm, pojemność bagażnika 448 l.

Jedynym dostępnym silnikiem jest benzynowy turbodoładowany 4-cylindrowiec o pojemności 1,5 l. Rozwija on 162 KM i 250 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,9 s, a prędkość maksymalna 190 km/h. Auto można kupić z manualną 6-biegową przekładnią lub także 6-biegową „dwusprzęgłówką”. Wersja Standard kosztuje od 103 800 zł, a topowa Exclusive z automatem – od 123 500 zł.

PJuż podstawowa odmiana Standard wyposażona jest m.in. w ekrany 12,3 " i 10,1 ", licznych asytstentów jazdy, nawigację i łączność Apple CarPlay i Android Auto, kamerę z tyłu i podgrzewanie przednich siedzeń.

HS jest dłuższy niż przeciętny model swojego kompaktowego segmentu. HS także otrzymał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. MG
MG HS ma bogate wyposażenie w systemy bezpieczeństwa czynnego, np. adaptacyjny tempomat czy asystentów pasa ruchu i znaków drogowych, monitorowanie martwego pola czy układ awaryjnego hamowani w przypadku ryzyka kolizji. MG
Cyfrowy kokpit ma przekątną 12,3 cala, zaś centralny ekran – 10,1 cala. MG
Idź do oryginalnego materiału