Na europejskim rynku hybryd plug-in znowu nie było mocnych na Volvo XC60. Ten najczęściej kupowany w Polsce SUV klasy premium kolejny miesiąc z rzędu jako jedyny na Starym Kontynencie odnotował ponad 5 tys. zarejestrowanych egzemplarzy. Choć wiele popularnych modeli odnotowało w listopadzie wzrosty, to miniony miesiąc nie był specjalnie udany dla aut PHEV.
Hybrydy plug-in w teorii uznaje się za najrozsądniejszą formę elektryfikacji. Duże silniki spalinowe o wysokiej mocy, kompaktowe baterie, które można gwałtownie podładować i niskie spalanie na poziomie 1 l/100 km brzmi jak przepis na sukces. Jednak w praktyce te auta padają ofiarą wysokiej ceny. Ludzie albo wybierają tradycyjną hybrydę (HEV) lub pełnego elektryka.
Które hybrydy plug-in dominowały w listopadzie? Nadwozie SUV najczęściej wybierane
Z danych Jato Dynamics wynika, iż w listopadzie 2024 r. w Europie zarejestrowano 82 878 hybryd plug-in. To o ok. 8 proc. mniej niż w listopadzie 2023 r. Stawce przewodziło Volvo XC60 PHEV x rezultatem 5 780 egzemplarzy. Licząc rok do roku, ten model zyskał 28 proc. w rejestracjach. Jeszcze więcej, bo o 161 proc. poprawiły się wyniki Volkswagena Tiguana. Jednak 4 576 rejestracji wystarczyły na drugą lokatę.
Podium skompletowało BMW X1, którego listopadowy licznik zatrzymał się na 3 8 655 sztukach. Dawny bestseller segmentu Ford Kuga tym razem wylądował na czwartej pozycji (3 061 szt.) Za rodzynkiem spoza segmentu premium sklasyfikowano BMW X5 (2 641 szt.) oraz BMW Serii 5 (2 433 szt.).
Odświeżona niedawno wersja Volvo XC90 (2 364 szt.) zbiera żniwa, będąc siódmą najpopularniejszą hybrydą plug-in listopada w Europie. Flagowiec szwedzkiej marki okazał się częściej dostarczany niż Mercedes GLC (2 330 szt.), Cupra Formentor (2 287) i Mercedes Klasa E (2 178).
Rynek nieco się skurczył
Jato Dynamics wskazało też, iż rynek samochodów na głównych 28 rynkach Europy nieco się skurczył. W listopadzie zarejestrowano 1 054 043 nowych samochodów osobowych, czyli o 1,7 proc. mniej niż w tym samym miesiącu rok temu. Licząc od stycznia do listopada włącznie licznik europejskich rejestracji wyniósł 11 847 573 szt. To o 0,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Najczęściej wybieranym modelem w tym roku jest Dacia Sandero. Budżetowy hatchback wyprzedza na podium Teslę Model Y oraz Volkswagena Golfa.