Lotus Eletre w Europie. Znamy cenę

profiauto.pl 1 rok temu

W pełni elektryczny Lotus Eletre ląduje w europejskim cenniku. Będzie dostępny w trzech wersjach, a bazowa kosztuje niecałe 100 000 euro.

Lotus Eletre nie jest pierwszym elektryczny pojazdem brytyjskiej marki – tym był limitowany hipersamochód Evija. SUV jest za to pierwszym modelem, który ma być dostępny masowo na wybranych rynkach w Europie. Chętni na jego zakup będą mogli wybierać spośród trzech wersji.

Bazowa wersja to po prostu Eletre

Lotus Eletre w tym wariancie posiada dwa silniki elektryczne, które zapewniają 595 KM i 710 Nm momentu obrotowego. Może rozpędzić się do setki w 4,5 s i osiągnąć maksymalną prędkość 258 km/h. Według producenta duży akumulator pod podłogą o pojemności 112 kWh zapewnia do 600 km na jednym ładowaniu.

Już w podstawowej wersji możemy liczyć na bogate wyposażenie, w skład którego wchodzi m.in. aktywne zawieszenie pneumatyczne, wektorowanie momentu obrotowego, 22-calowe koła, światła Marix LED, adaptacyjny tempomat, czy asystent parkowania. Cena w Niemczech zaczyna się od 95 990 euro (ok. 426 000 zł).

Wyżej w gamie znajdzie się Lotus Eletre S

Ma ten sam układ napędowy, co bazowa wersja, nie różni się również od niej jeżeli chodzi o moc i zasięg. To, co go wyróżnia, to jeszcze lepsze wyposażenie. Standardem jest system domykania drzwi, aktywny tylny spojler, konfigurowalne oświetlenie wnętrza, podświetlane progi, przyciemniane szyby oraz funkcja oczyszczania powietrza. Zamiast 15-głośnikowego zestawu audio, jest 23-głośnikowe nagłośnienie KEF. W tej wersji można także dokupić ceramiczne hamulce. Cena Lotusa Eletre S startuje od 120 990 euro (536 000 zł).

Topową odmianą jest Lotus Eletre R

Dwa elektryczne silniki generują łącznie 900 KM i aż 1335 Nm momentu obrotowego. Prędkość Eletre R nie jest o wiele wyższa niż w poprzednich wersjach i wynosi 265 km/h, za to przyspieszenie szokuje – pierwsza setka pojawia się na zegarach po zaledwie 2,9 s. Taka wydajność ma jednak swoją cenę – zasięg spada do 490 km.

Eletre R dodatkowo ma na wyposażeniu ceramiczne hamulce z 10-tłoczkowymi zaciskami AP Racing z przodu, system aktywnej kontroli przechyłu, aktywny układ kierowniczy, opony Pirelli P Zero oraz wstawki z włókna węglowego (karbonowy pakiet). Cena? 150 990 euro (670 000 zł).

Atutem SUV-a jest architektura z instalacją 800 V, która pozwala na szybkie ładowanie z mocą do 350 kW

Cały proces powinien zająć nie więcej niż 20 minut (od 10 do 80% baterii). W przypadku korzystania z prądu zmiennego o mocy 22 kW samochód jest gotowy do dalszej jazdy po ok. 6 godzinach ładowania.

Lotus Eletre będzie dostępny w takich europejskich krajach, jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Belgia, Francja, Włochy, Norwegia, Szwecja i Szwajcaria.

Zdjęcia: Lotus

Idź do oryginalnego materiału