Limitowana Mazda MX-5 ma 197 KM. Tylko 200 sztuk

2 tygodni temu

Roadster japońskiej marki wciąż jest dostępny w polskiej ofercie. Trzeba jednak uczciwie przyznać, iż wybór jest niewielki, co wiąże się z aktualnymi normami narzucanymi przez Unię Europejską. W jego rodzimym kraju wygląda to korzystniej, czego przykładem jest kolejna limitowana Mazda MX-5. Popyt z pewnością przewyższy podaż.

Limitowana Mazda MX-5 – design

To wariant reprezentujący serię Mazda Spirit Racing, który został zaprezentowany w minionym miesiącu podczas odbywających się targów Tokyo Auto Salon. Zwrócił uwagę zwiedzających, a Japończycy postanowili wprowadzić go do oferty.

Stylistyka nie jest oczywiście rewolucyjna w porównaniu do konwencjonalnej wersji. Limitowana Mazda MX-5 charakteryzuje się kilkoma dodatkami tworzącymi nowy body kit. Wśród nich jest przedni splitter i grill o nowej fakturze.

MX-5 Spirit Mazda Racing

Oprócz tych elementów, producent postanowił zastosować nakładki progowe i lotkę na tylnej klapie. Dopełnieniem sylwetki samochodu są czarne, sześcioramienne felgi Rays TE37, które wyglądają raczej przeciętnie. Oferują jednak wzór retro, który dziś cieszy się dużym zainteresowaniem.

Nie mogło zabraknąć także dedykowanych oklein. Znajdziemy je na masce oraz przednich błotnikach. W tym miejscu należy zaznaczyć, iż prezentowana seria została oparta na konwencjonalnym nadwoziu roadstera. Marka nic nie wspomniała o takiej edycji w wersji RF.

Limitowana Mazda MX-5 ma sporo mocy

W komorze mieszka dwulitrowy silnik benzynowy. To oczywiście czterocylindrowa, wolnossąca konstrukcja. Inżynierowie postanowili zmienić jej osprzęt i „wnętrzności’. Tym samym zastosowali nową głowicę, inne wałki rozrządu i zmodyfikowane tłoki.

Postanowili także wymienić kolektor wydechowy. Efekt jest taki, iż limitowana Mazda MX-5 oddaje do dyspozycji 197 koni mechanicznych. W połączeniu ze świetnym wyważeniem, napędem na tył i niewielką masą własną, daje to świetny zestaw.

Na tym jednak nie koniec. Aby prowadzenie było jeszcze lepsze, japońska firma postawiła na nowy układ zawieszenia oparty na amortyzatorach Blistein. Ponadto, wybrała układ hamulcowy Brembo. Mówimy więc o szerokich modyfikacjach.

Co ciekawe, choćby we wnętrzu pojawiły się zmiany. Zagościły tu fotele Recaro, które został zintegrowane z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Producent chyba nie chciał, by klienci uznali tę edycję za chwyt marketingowy. Przypomnijmy, iż limitowana Mazda MX-5 doczeka się 200 egzemplarzy.

Oferta w Polsce

Jak już wspomnieliśmy, wybór w naszym kraju jest raczej ograniczony. Na szczęście producent zachował możliwość wyboru wersji nadwoziowej, dlatego konfigurator obejmuje zarówno tę klasyczną, jak i RF.

Jeżeli chodzi o układ napędowy, to klient nie ma nic do gadania. Japońska marka pozostawiła jedynie silnik 1.5 SKYACTIV-G, który generuje 132 konie mechaniczne. Współpracuje z nim sześciobiegowa skrzynia manualna.

Auto jest na szczęście lekkie, dlatego choćby taka skromna wartość pozwala na sprawne przyspieszanie. Niemniej jednak niektórzy klienci chcieliby mieć możliwość zakupu nowej MX-5 z dwulitrową jednostką.

Bazowa wersja stanowi wydatek 140 900 złotych. W tej cenie można otrzymać egzemplarz z 16-calowymi felgami aluminiowymi, dotykowym ekranem multimedialnym, nawigacją, pakietem systemów bezpieczeństwa, klimatyzacją oraz elektrycznie sterowanymi lusterkami i szybami.

Idź do oryginalnego materiału