Lexus z rekordową sprzedażą w Europie

moto-przestrzen.pl 2 miesięcy temu

Lexus stale umacnia swoją pozycję w Europie, a jego 17-procentowy wzrost sprzedaży był wyższy od wzrostu rynku aut premium w tym regionie. Od stycznia do września 2024 roku europejscy klienci kupili 63 697 samochodów Lexusa. Zdecydowana większość nabywców, bo aż 90%, wybrała nisko- lub bezemisyjne napędy, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) ten odsetek sięgnął 100%. W dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedano 57 360 Lexusów z napędem hybrydowym, hybrydą plug-in oraz z napędem elektrycznym na baterie (22% wzrostu rok do roku).

Sprzedaż marki w Europie napędzają crossovery i SUV-y. Niezmiennie najpopularniejszym modelem Lexusa w tym regionie jest NX. Do końca września sprzedano 18 567 egzemplarzy tego modelu, a prawie dwie trzecie kupujących zdecydowało się na pełną hybrydę (12 174 egz.). NX 450h+, czyli pierwsza hybryda plug-in w historii marki, znalazł 5850 nabywców.

Europejscy klienci doskonale przyjęli model LBX. Miejski crossover został stworzony z myślą o tym rynku. Samochód pojawił się w salonach Lexusa wczesną wiosną, a jego wyniki sprzedaży są imponujące. W nieco ponad pół roku klienci kupili już 16 216 egzemplarzy LBX-a, który napędzany jest przez hybrydę o mocy 136 KM.

Za modelami NX i LBX uplasował się reprezentujący segment E-SUV Premium RX. W pierwszych dziewięciu miesiącach sprzedano 10 257 egzemplarzy tego modelu. Samochody z klasyczną hybrydą (RX 350h) lub nową, mocną hybrydą z turbodoładowanym silnikiem i napędem 4×4 DIRECT4 (RX 500h) kupiono w liczbie 4470 egzemplarzy, a 3294 auta to RX 450h+, czyli hybryda plug-in.

Europejczycy kupili też 8379 egzemplarzy modelu UX, w którym w tym roku zadebiutowała hybryda piątej generacji o mocy 199 KM. Na ten rodzaj napędu zdecydowało się 6543 kupujących, a 1589 sprzedane auta to UX 300e, czyli wariant elektryczny z baterią o pojemności 72,8 kWh. Najpopularniejszym autem elektrycznym marki w Europie jest model RZ. Auto, które oferowane jest w dwóch wariantach mocy (204 KM i 313 KM), sprzedano w liczbie 2985 egzemplarzy.

Najpopularniejszą limuzyną marki w Europie pozostaje model ES. Z 4085 sprzedanych do września aut zdecydowana większość – 3613 egzemplarzy, to samochody z oszczędnym i niezawodnym napędem hybrydowym.

Idź do oryginalnego materiału