Lexus RC F GT3 wraca do WEC i IMSA w okresie 2026

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Lexus oficjalnie potwierdził, iż w okresie 2026 ponownie wystawi wyścigowe RC F GT3 w dwóch najważniejszych seriach wyścigowych GT na świecie — WEC oraz IMSA. Marka liczy na dalsze sukcesy i walkę o tytuły w klasach LMGT3, GTD oraz GTD Pro.

Powrót do mistrzostw świata WEC

Sportowe RC F GT3 od lat udowadnia swoje możliwości, wygrywając na torach całego świata — od Daytona 24h po mistrzostwa Blancpain GT i serię Super GT w Japonii. W 2024 roku samochód zadebiutował w mistrzostwach świata WEC, gdzie już w pierwszym sezonie zdobył zwycięstwa, podia oraz pole position, kończąc rok na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej.

Za obsługę aut w WEC odpowiada zespół Akkodis ASP. W 2026 roku wystawi on dwa samochody, mierząc się z 18 zgłoszeniami od dziewięciu producentów.
Sezon rozpocznie się w marcu w Katarze, następnie kierowcy odwiedzą m.in. Włochy, Belgię oraz legendarny wyścig Le Mans 24h. Druga część sezonu to rywalizacja w Brazylii, USA, Japonii i Bahrajnie. Skład kierowców zostanie ogłoszony w późniejszym terminie.

Cel: tytuł w serii IMSA

Równolegle Lexus wzmocni obecność w amerykańskiej serii IMSA WeatherTech Sportscar Championship. w okresie 2026 do rywalizacji staną dwa egzemplarze RC F GT3.

Fabryczny skład tworzą Jack Hawksworth oraz Ben Barnicoat, wspierani w wybranych rundach przez Kyle’a Kirkwooda. Drugie auto wystawi ekipa Vasser Sullivan Racing — pełny sezon przejadą Aaron Telitz oraz Benjamin Pedersen, a w najważniejszych wyścigach dołączy Frankie Montecalvo i Esteban Masson.

Rywalizacja potrwa przez 12 rund na kultowych torach USA, a sezon otworzą dwa starty na Daytona International Speedway — Roar Before The Rolex 24 oraz 24-godzinne Rolex 24.

Wyścigowa konstrukcja Lexusa RC F GT3

Zgłoszony do WEC i IMSA Lexus RC F GT3 bazuje na drogowym RC F, ale został gruntownie przebudowany do rywalizacji na najwyższym poziomie.

Najważniejsze parametry:

  • wolnossący silnik V8 5.4 l
  • 530 KM i 600 Nm
  • napęd na tył
  • sekwencyjna 6-biegowa skrzynia obsługiwana łopatkami
  • poszycie z włókna węglowego
  • masa własna: 1300 kg

Lekka konstrukcja i potężny silnik czynią z RC F GT3 samochód stworzony do walki o zwycięstwa — zarówno w USA, jak i na światowych torach WEC.

Idź do oryginalnego materiału